m
Bj.O.rn skrev:
Jahapp.. bara att sätta igång då..
Nån som riktat tankar tidigare?
Ska straxt ner till posten eller rättare sagt spel/tobaksbutiken å hämta en småbucklig tank.. vi får se her illa det är, tänkte ha den istället för min orepade orginaltank..
Troligen blir det den enkla varianten med en jäkla massa spackel
Ducatispecifika frågor svarar jag gärna på en gång till
/B
Jag har riktat två tankar.
Det jag gjorde med den första tanken var att först slipa av all gammal färg över skadorna, sedan tog jag spik som jag kapade och gjorde märlor av. Dessa punktades sedan fast i fördjupningarna och sedan var det bara att dra ut dom med en vanlig glidhammare.
Den andra tanken gjordes på samma sätt med skillnaden att jag hårdlödde fast muttrar i stället för att svetsa fast märlor. Fördelen med det är att det blev lättare att dra i en specifik riktning, mycket mindre att slipa efteråt och att man kunde ändra fästpunkterna mycket smidigare.
Resultatet blev mycket bra och det blev högst 1mm spackel på djupaste stället.
TIPS
var föriktig med att försöka trycka ut bulorna med tryckluft eller med ett icke komprimerbart medel som tex. vatten
Risken är stor att man får en ny bula någonannan stans på tanken
#11