Nu är det smått men jag läste mycket sådant på mikrofiche när jag skrev uppsatser...Har vi någon här i gänget som kan tyda nedanstående text måntro?
Jag kan uttyda: "Skom. Karl Viktor Johansson", och på andra raden "Albertina Kristina", men inte det som står före och efter.
View attachment 488750
Hestraholm, -lund??? något ställe där hon är föddNu är det smått men jag läste mycket sådant på mikrofiche när jag skrev uppsatser...
"och hans hustru" "barnsbörd"(?) i "..."
- No, ska vara i Östergötland hon är född. I Sund.Hestraholm, -lund??? något ställe där hon är född
Hestralund ligger utanför Bollebygd - kan det stämma??
- h.h. ja...borde nog vara så.Nu är det smått men jag läste mycket sådant på mikrofiche när jag skrev uppsatser...
"och hans hustru" "barnsbörd"(?) i "..."
Hestrahult! Sök på https://historiskakartor.lantmateriet.se/hk/detailed- No, ska vara i Östergötland hon är född. I Sund.
- Stämmer!! *tackar o niger vackert*Hestrahult! Sök på https://historiskakartor.lantmateriet.se/hk/detailed
Östergötland/Sund socken/ letar du bland ort o traktnamn så dyker flera alt på Hestrahult upp
- Jepp stämmer också.Och då är SK.g. = Skattegård
- Det löstes en bit upp i tråden här.Om du inte lyckas själv få fram vad det står. Då skulle jag försöka med tex någon hembygdsförening eller någon som håller på med släktforskning eller höra med personal på biblioteket om de har något tips
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|