Garage för fotografering (Stockholm)

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Tjipp!

Undrar om det är nån som har god lokalkännedom och kan tipsa om nåt parkeringsgarage eller helt enkelt ett vanligt garage som är grått och trist. Nä, inget vanligt garage utan så jäkla grått och trist att man mår illa.

Tänkte experimentera lite med att ta bilder på ett rött fördon i kontrast till det grå. Kan bli snygga kontraster... :)

Vad heter det där oerhört gråa och fula sjukhuset ni har i den där byn?

Jag hälsade på en som hade utsikt mot den gråflammiga betongfasaden för länge sedan, efter en halvtimme funderade jag på att knata över och få en burk Prozac eller nåt, jag var deprimerad i flera dagar efteråt...

Parkera där!

Menar du stort. ex parkeringshus eller vanligt tvåbilsgarage?

Inte alltför stort. Behöver runt 100 kvadrat för att få lite rymd i bilden.

Jag hälsade på en som hade utsikt mot den gråflammiga betongfasaden för länge sedan, efter en halvtimme funderade jag på att knata över och få en burk Prozac eller nåt, jag var deprimerad i flera dagar efteråt...

Parkera där!

Grått och fult sjukhus? Det enda jag kommer att tänka på är Sabbatsberg men det är rivet nu.

Last edited:
Garaget under vallentuna c. Var nån brand där nyligen så de kanske har rustat upp, men kanske värt ett försök.

Annars bör ju ett avlägset hörn i vilket garage funka. Lite PS och så har du nog din bild.

Åkersberga Parkeringshus... Det är en sån tung betongdjungel att ett par Hiphoppazz spelat in nån musikvideo som kördes på MTV.. "Fett tuuung"

Parkera där!
Huddinge sjukhus (numera "Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge")? Betongbunker med en arkitektur som får det mesta från öst-europa att se smäckert och muntert ut i jämförlse.

Och alldeles mitt över gatan därifrån hittar man Flemingsberg (eller om man ska vara noga så är det Västra Flemingsberg, eller Grantorp). Med miljonprogramshus som går i lila, orange, rött, blått, grönt etc...

...Grått och fult sjukhus? Det enda jag kommer att tänka på är Sabbatsberg men det är rivet nu.

Sabbatsbergs sjukhus finns kvar. Men det är inte så grått tycker jag.

Sabbatsberg_torgwebb_.jpg

Huddinge sjukhus (numera "Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge")? Betongbunker med en arkitektur som får det mesta från öst-europa att se smäckert och muntert ut i jämförlse.

Och alldeles mitt över gatan därifrån hittar man Flemingsberg (eller om man ska vara noga så är det Västra Flemingsberg, eller Grantorp). Med miljonprogramshus som går i lila, orange, rött, blått, grönt etc...

Hoodinge var det ja, han bodde i Flempan, trapphusen luktade ostädad toalett blandad med konstig rök...

Det sjukhuset vinner inga designpris!

Man förstår att folk i dom husen behöver lite mer än folköl och gula blend för att stå ut med vardagen.

Det som ligger vid Henriksdal är ju så trist att man vill ta livet av sig varje gång man parkerar där!

Har du nåt riktmärke på var det ligger?

Kommer du från stan: Åk över Danvikstullsbron och sen till vänster nere i stora korsningen vid reningsverket. Under tunneln och sen ligger det direkt på högersidan. Snett bakom reningsverket/snett nedanför Henriksdalsberget.

*EDIT* Ne, jag ahr inte så mycket att göra på jobet just nu. En bild!

Bifogat

• henriksdal.JPG
    henriksdal.JPG
    178.2 KB · Visningar: 51
Last edited:
Kommer du från stan: Åk över Danvikstullsbron och sen till vänster nere i stora korsningen vid reningsverket. Under tunneln och sen ligger det direkt på högersidan. Snett bakom reningsverket/snett nedanför Henriksdalsberget.

*EDIT* Ne, jag ahr inte så mycket att göra på jobet just nu. En bild!

Hmm... Får slå en lov och spana lite ikväll. Tack!!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick