Garage vad betala

Vad ta betalt per månad för garage

• Antal röstningar
    0

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Hej

Jag funderar på att skaffa mig en stor lokal för min hoj. Jag skull då även vilja hyra ut en del till andra 10-15 st platser. min fråga då är vad kan man ta betalt per månad av folk?
Lokalen kommer att ha ett pentry mugg. ev dusch omklädningsrum. Jag kommer ev sätta in meck bord o dyl.

Som många påpekar så finns det även grindar larm bra säkerhet. jag betalar hela lokalen själv på ca 2 mil.. därav den relativt "höga" hyran. jag skall kolla in detta lite mer o se vad man kan göra. det är ett meckgarage jag skulle ställa in mc lyft mm.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag hyr in mig i ett större mekgarage i innerstan med tvättplatta, fikarum, arbets och svetsbänk mm. Vi betalar 800:-/per plats

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag betalar strax under 400 kr för mitt garage inklusive en parkeringsplats med motorvärmare på båda.

För en sån plats som du beskriver skulle jag kunna tänka mig att betala 7-800 kr.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skulle aldrig ge i närheten av de där summorna om det ska delas med 10-15 okända personer :va

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag hyr del i garage. Har plats till båda mina hojar och delar med 8 andra motorcyklar. Jag betalar 52 kronor per månad. :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tog bort mitt för att inte sabba för din affärsidé, men jag är på randen med de andra. 300:-/mån. Iofs bara vatten och el i motsats till ditt pentry/omklädningsrum. Men 10-15pers som alla ska betala dom där summorna tror jag du kan få svårt med, men lycka till!

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Jag hyr mc-plats av min brf för 300kr/mån. Dock så finns det begränsat med mek-möjligheter.

Vad du kan ta betalt beror naturligtvis på vart garaget ligger samt vad som finns att tillgå, säkerthet mm mm. Generellt i stockholm får man betala mellan 500-1000 för en enkel mc-plats i flerbilsgarage te.x. av Stockholm parkering, carpark etc. En bilplats går på ca 1000-2500.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
550 betalar jag med varmgarage, el och larm. Vatten får jag gå en bit.
Personligen skulle jag inte betala över 900:- för det där. Men läget kanske ser annorlunda ut i Tokholm.

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Hojlös
det bästa är väl endå och ta månadshyran delat med antal personer

rättvisas för alla

//Bolle

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
det handlar väl om efterfrågan.
i göteborg där jag bor är det knapert med meklokaler. där ligger dom på cirka tusen i månaden i ditt koncept o standard,bara varmgarage utan mekmöjl ligger runt 400-500. men jag kan tänka mig om man bor i mindre städer eller på vischan så finns det väl överflöd av laggårdar(typ malmö o stockholm) :) o garage. då är det genast svårare att hyra ut. men det fins inte i gbg precis.
men är det något du vill tjäna pengar på eller skall ni ett gäng motorcykelnördar dela på det :)

för det andra låter det som din standar är bättre än min, har inte en s varmvatten

ha. såg inte att du bodde i stockholm innan. beroende på läge så är det väl samma priser som i gbg. kolla på nätet efter meklokaler o pris i stockholm, o lägg dig lite under bara, så kommer folket

Last edited:

ZX6R20007

Storfiskare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
ZX6R-07 gånger 2,GSXR 1000-02,.
Jag skulle kunna tänka mig att slänga ut en tusing i månaden för det som du snackade om. Skrider du till verket med den planen e jag med. Vet du lokal så kan jag ev fixa arbetsbänk osv. Farsan ska göra om och byta ut en del på sin firma, så 10 arbetsbänkar kan jag nog få fram. Bara det inte ligger för långt utanför "stan", vore guld om det gick att på ett smidigt sätt ta sig dit utan bil.

Men som bollebus sa, dela allt rakt av med antalet inhyrda är ju det som blir
rättvist. Bara att slå ihop larm,hyra,el,vatten osv/antal inhyrda.

Men frågan e ju hur lätt det blir att hitta lokal,till bra pris,som ligger bra osv.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
men jag kan tänka mig om man bor i mindre städer eller på vischan så finns det väl överflöd av laggårdar(typ malmö o stockholm) :) o garage. då är det genast svårare att hyra ut. men det fins inte i gbg precis.

Ni har väl både SAAB & Volvo som står tomt? :hihi

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
ändrat lite i texten i första inlägget

Henke68

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Diverse
Det där med garagehyror är väl som alla andra lokaler, varierar med läget.
Ett garage i centrala Stockholm är dyrare än ett strax utanför Vingåker.
Bor man i innerstan är det oftast inte så intressant att åka till ett industriområde i ytterområdena för att fräsa aluminium en timme och sedan åka hem. I ett sådant läge blir hyran i innerstan helt plötsligt billig.

Vi är ett gäng som delar garage på Södermalm i Stockholm med utsikt över Riddarfjärden, Stadshuset, Gamla Stan och Kungsholmen. Grymt läckert på sommaren när man pausar med en kall öl.
I garaget finns plats för en hoj per gubbe, fikarum, klädskåp samt gemensamma mekutrymmen med bänkar, hydraulpress, gas- och MIG-svets, svarv, fräs, pelarborr, slip, tryckluft samt möjlighet till enklare plast- och lackeringsjobb i rum med utsug. Parkering utanför dörren och egen "testraka på 100 - 200 meter.

Med senaste hyreshöjningen ligger hyran på runt 900 spänn i månaden per gubbe och då ingår förbrukningsmaterial som lysrör, toapapper, verktygsfonden mm mm.

Prisvärt? Vi tycker det men det är klart att det är billigare i Vingåker. Men det är inte där vi bor.

Förresten, meksugna knuttar i behov av garage i innerstan kan gärna höra av sig.

MVH

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
XJR1300
Det låter som du kanske har en lokal på G.
vart ligger den isåfall. Eller vart i/utanför stan hade du tänkt dig.
Jag är ev intresserad.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
över 1000kr låter lite väl saftigt om det är per hoj

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag betalade 1600 i månaden förut. Nu har vi köpt hus, billigare och mindre och utan svarv och fräs.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Betalar 250 pix för mitt garage nu. Ingen meckplats, men för det priset kan jag leva utan. Skulle inte betala mer än 1000:- för närbeläget garage med meckplats kan jag säga.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
över 1000kr låter lite väl saftigt om det är per hoj

Exakt, det är hur mycket M2 man får för pengarna som är intressant. Själv så hyr jag ett privat garage på 30M2 för 1500 i månaden. Men då är det inte bara en motorcykel där. Det är oxå 2 arbetsbänkar, 1 stort skåp, diverse oljedunkar, en cross, 2 minimotos, 1 miniquad, hjälmar och skyddsutrustning, 2 uppsättningar däck till bilarna osv osv, ni hajjar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati