Garageplats åt min Cat

Ior

Guest
Hej Alla

Har precis köpt mig en Cat. :) Dock saknar jag någonstan att ställa henne. :( Kan någon av er hjälpa mig?

Mvh Glenn
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Beror på lite var du bor någonstans. Men jag vet att det finns plats nere i mitt garage på Gustav adolfsgatan. 204 kr i månaden.
 

Ior

Guest
Jag bor på Elineberg, så det är helt ok. Får cykeln vara ifred där. Har du din cykel i en separat box eller står den bara på en öppen plats i garaget? Antar att det kanske inte spelar så stor roll bara den får vara ifred.
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Jag har haft 3 olika hojar där i gemensamt garage utan att någon har rört de. Det enda problemet som jag har haft är att garageporten går sönder ibland, och då får man knuffa upp den istället.
Det är Wallenstam som hyr ut där. Nästan 100% på att där finns plats.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag bor oxå på Elineberg. Det är jag som har den där röda XRen som låter över hela området... :D

Har du satt upp dig på garageplats?
Jag blev erbjuden en ganska omgående på Luggudegatan. Men jag ville inte ha det, har MC garage som det är nu. :)
 

Ior

Guest
Jo, det finns plats. Jag pratade med wallenstam igår. Var då orolig för att det var ett gemensamt garage. Visste inget om det, men nu när det har funkat bra för dig är det nog bara att slå till. Det hade dock varit skönt att ha någonstans där man kunde skruva lite också, men det får komma senare.
 

Ior

Guest
PutteLiten skrev:
Jag bor oxå på Elineberg. Det är jag som har den där röda XRen som låter över hela området... :D

Har du satt upp dig på garageplats?
Jag blev erbjuden en ganska omgående på Luggudegatan. Men jag ville inte ha det, har MC garage som det är nu. :)

Jag har stått i kö för garage sen 2001. Då menar jag helsingborgshem. Har inte fått något erbjudande alls.
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Ior skrev:
Jo, det finns plats. Jag pratade med wallenstam igår. Var då orolig för att det var ett gemensamt garage. Visste inget om det, men nu när det har funkat bra för dig är det nog bara att slå till. Det hade dock varit skönt att ha någonstans där man kunde skruva lite också, men det får komma senare.

Det fungerar ganska bra att stå och små skruva där, om man är med på att tända ljuset var femte minut.
Ingen har gnällt på mig än så länge.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ior skrev:
Jag har stått i kö för garage sen 2001. Då menar jag helsingborgshem. Har inte fått något erbjudande alls.


Vilka gator har du sökt på?
"Luddegatan" är MC garage, inte bilgarage... :)
Bilgarage gissar jag på att jag får lagom till pensionen, eller så... :tungan

Jag menar oxå Hbghem. :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
PS, vill du skruva en kväll eller så så kan du alltid låna mitt MC garage.
Då slänger jag in min MC hos polarens bilgarage. :)

Ingen el, "hyfsat" med plats. Men man "får" inte meka där igentligen, men precis som Otee så har ingen klagat på mig ännu. Mindre jobb är ju ok, fast inget som läcker olja! :fakta
Otees plats kan mycket väll vara bättre än min.

Bara PMa mig om det så säger jag lite mer exakt var jag bor och så. Men först så kanske vi ska köra lite ihop och lära känna varandra... ;)
 

Ior

Guest
Det skall nog lösa sig med skruvandet. Tackar så mycket för erbjudandet. Det är klart vi skall ut och åka. Om jag inte får tag på något innan fredag, så blir det på samma ställe som Otee. Då kan jag ut och köra när som helst. Har inte kört på några år så jag är mycket sugen på att komma ut på vägarna igen. Det är också roligare nu när man kanske har några att köra med.
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Ior skrev:
Hej Alla

Har precis köpt mig en Cat. :) Dock saknar jag någonstan att ställa henne. :( Kan någon av er hjälpa mig?

Mvh Glenn
Välkommen till SH !!! :tummenupp
Reggade dig idag såg jag..

www.RoH.se <-- Ett måste ifall du inte redan har hittat dit !!!! :)
 

galning

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
påarp
Hoj
ktm
Jag har plats i mitt garage för 2 hojar till.
Fast jag bor på drottninghög.
Man delar 2 o 2 där med garagen.

Just nu står det tomt till o med april eller rent av maj.....

//Mavve @ Galnings konto
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
PutteLiten skrev:
PS, vill du skruva en kväll eller så så kan du alltid låna mitt MC garage.
Då slänger jag in min MC hos polarens bilgarage. :)

Ingen el, "hyfsat" med plats. Men man "får" inte meka där igentligen, men precis som Otee så har ingen klagat på mig ännu. Mindre jobb är ju ok, fast inget som läcker olja! :fakta
Otees plats kan mycket väll vara bättre än min.

Bara PMa mig om det så säger jag lite mer exakt var jag bor och så. Men först så kanske vi ska köra lite ihop och lära känna varandra... ;)

Köp en KTM så slipper du skruva :rofl
 

Ior

Guest
Man får tacka. :)

Vi får väl se om jag platsar. Det var ju ett tag sen jag körde och har väl inte samma sug efter "nära döden upplevelser". :död :huvet :kocko
Det skall i vilket fall som helst bli kul att köra båge igen. Jag skall hålla koll på när ni är ute. :tummenupp



spirre skrev:
Välkommen till SH !!! :tummenupp
Reggade dig idag såg jag..

www.RoH.se <-- Ett måste ifall du inte redan har hittat dit !!!! :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ior skrev:
har väl inte samma sug efter "nära döden upplevelser". :död :huvet :kocko

Får du, jag eller nån sånna upplevelser när vi kör kommer inte jag köra med roh.

//nu med eget konto igen :banana
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ior skrev:
Man får tacka. :)

Vi får väl se om jag platsar. Det var ju ett tag sen jag körde och har väl inte samma sug efter "nära döden upplevelser". :död :huvet :kocko
Det skall i vilket fall som helst bli kul att köra båge igen. Jag skall hålla koll på när ni är ute. :tummenupp


Det är lungt. Vi brukar köra rätt lungt. Lite för fort, men väl inom marginalerna. De flesta av oss ialla falll :tungan... :lol
 

Ior

Guest
Låter bra för min del. :) Behöver bara öva upp mina färdigheter, så skall nog jag kunna hänga på utan att ligga för nära gränsen. :tummenupp

Mavve skrev:
Får du, jag eller nån sånna upplevelser när vi kör kommer inte jag köra med roh.

//nu med eget konto igen :banana
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
PutteLiten skrev:
Det är lungt. Vi brukar köra rätt lungt. Lite för fort, men väl inom marginalerna.

Väl inom marginalerna ? :va
Du menar att vi kör max 100 km/h när vi e ute på knix rundor.
Att vi håller oss inom 30km/h för fort regeln är väl att ta i.
Måste nog kalibrera min hast. mätare tror jag. :hihi

Dock så håller man sitt eget tempo.
Man samlar ihop folket vid varje korsning eller där det finns mer än ett vägval.
På så sätt så kör man så fort man vill + att man inte behöver känna någon stress för att inte hinna med.

Dock så finns det alltid dom som ( e nya ) gasar så in i helvete på rakorna och kryper runt i kurvorna. Har varit med om det många gånger när jag kört med RR (radical riders).
Är långt ifrån någon "snabb åkare" men att hitta ett flyt i sin körning är väl det viktigaste.
Är man snabb kör man längst fram och sedan fyller man på men de som "tourar" längst bak. Bättre att flytta fram i ledet efterhand istället för att ligga o bromsa de som kör lite fortare.

Vi träffas för att göra nåt vi tycker är kul dvs åka hoj.
Jag känner absolut ingen tävlingskänsla (och har aldrig gjort) när vi e ute, tvärtom.
Har någon nåt att tipsa om, så bukar det komma fram, vilket e bra :tummenupp
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag tänkte mer på känslan, min speedometer visar inte rätt ändå eftersom jag har drevat om hojen... :hihi

Visst kör vi 50+70 på knix vägarna... :rofl
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top