Det är bra med både stolthet och hoj, behöver lite omsorg.Hur är det med stolthet och hoj?
Synd på vurpan efter taggande kval.
Är sjukt peppad och planerar att köra träningen den 15/6
Det är bra med både stolthet och hoj, behöver lite omsorg.Hur är det med stolthet och hoj?
Synd på vurpan efter taggande kval.
Efter förra veckans krasch var det dags att verkligen inventera skadorna.
Det är MYCKET grus i den sandfållan där jag kraschade....grus överallt gjorde att jag valde att plocka motorn ur ramen för att bättre kunna göra rent allt. Dessutom misstänker jag att hojen kan ha sugit i sig grus om jag har otur. Det skulle kunna innebär att min fina kit-vev som faktiskt märkbart har gjort skillnad på motorns prestanda är körd.
Det krångligaste förutom eventuell sand i motorn är att vänster expansionskammare fått dig en kyss och blivit lite platt. Det gör också att kedjan tar i expansionskammaren och att hojen fått en skorsten på vänster sida.
Någon med bra stalltips på vad jag ska göra för att fixa till det?
Grusig motor...
Grus i airboxen...
Plattare expansionskammare.
Mmmm. Det lutar åt det...Riv isär blocket och kolla hur långt eventuellt grus kommit, ta ur veven och skölj den ren med bensin några gånger.
Det där är överkurs för mig, har inga pluggar heller men du kanske kan fixa om man kommer på snabbvisit i veckan?Till pipan sätter du dit dina ändar varav den ena har en tryckanslutning, ansluter cirka 1,5 bar lufttryck till den och beväpnar dig med en liten liten hammare och gassvets. Värm bucklan tills den kommer ut, ibland får man försiktigt knacka runt. Vid riktigt otrevliga bucklor högre tryck men då börjar det bli spännande.
Skicka till Italien känns ju inte så billigt.Har för mig att Jolly Moto har bra service på att fixa expansionskammare. Om man har sånna och vill ha dom fabriksfixade. Säkert inte billigast. Annars är väll Fredde Watz grym på att blåsa ut sånna med!
Det är inte enbart en bula utan precis innan stosen är hela kammaren böjd/tillplattad så den måste få både rätt riktning för att gå fritt men även bli rundare. Jag har aldrig gjort något sådant själv så risken är stor att jag gör fel...Pipan bör du kunna rädda någorlunda.
Häfta dit en liten bit rundjärn eller en svinapitt i bulan och värm sen lite lätt och dra ut bucklan.
Har gått bananas i garaget de två senaste dagarna och tagit isär det mesta. Bytt lager, packboxar, rengjort, fejat och fixat.
Nu ska bara skiten ihop igen.
Motorn är klar, det mesta är rent och snyggt så det borde gå ganska bra...
Min erfarenhet är att försvinner det lite vatten så är något tokigt.Mekimeki igår, Mattias jobbade så jag fick äntligen meka ifred. Oj så fort och effektivt det gick helt plötsligt. Konstigt.
Av med toppen för att se hur 185-munstycke och tre dagar på Gotland gick ihop sig, såg finfint ut rent bestyckningsmässigt. Dock hade inre o-ringen blivit hälften så tjock på en 20 mm lång sträcka ungefär. Antingen har jag klämt den vid ditsättning (JAAAA Sleven, jag har geggat Klövervaselin! ) eller så är det något annat. Sitter en detonationsring på cylindern, om den inte kläms fast ordentligt av toppen kanske den sakta men säkert kan äta upp o-ringen kanske? En 10 mm lång bit av o-ringen var vackert vikt över väggen i avgasporten, blev bara lite nervös när jag såg den först tills jag kände att det var gummi. Hursomhelst, smackade ihop skiten igen med ännu mer vaselin och får väl köra och se om det händer igen. Eller så. Förklarade för övrigt varför lite lite vatten försvann hela tiden på Gotland.
Sen slet jag bort lite gaffelben och skickade med världens snällaste Torkel till Linköpingsgurun<TM> för lite omvårdnad, blir så mycket att tvätta när det kletar om den hela tiden.
Gårdagens mys helt enkelt. Tvättade allt också, jag hatar det där läckande skitavgasjunket, blir så förbannat kladdigt. Grr.
Min erfarenhet är att försvinner det lite vatten så är något tokigt.
Måste åtgärdas på en gång
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |