Jag har själv aldrig behövt nyttja en garanti för någon hoj, men skulle ändå vilja veta vad som egentligen är det rätta för att en garanti ska gälla. Om KTM lämnar 24 månaders garanti och säger att man ska följa service-intervallen på första 100 mil och sedan efter 1000 mil, men så säger verkstaden efter 100-milsservice att nästa service är vid 1000 mil eller om ett år. Är då garantin förbrukad om man inte servar den ett år efter 100-milsservice (oavsett hur lite du kört ett år efter 100-milsservicen)?
Jag vet inte hur mycket det kan skilja sig på olika tillverkare, men jag har nånstans inbillat mig att det viktigaste för en hojs välmående och även för att garantin ska gälla är att man inte slarvar med intervallen, inte till hur lång tid det går mellan servicen.
Någon som kan det här bättre som kan upplysa mig?
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Jag vet inte hur mycket det kan skilja sig på olika tillverkare, men jag har nånstans inbillat mig att det viktigaste för en hojs välmående och även för att garantin ska gälla är att man inte slarvar med intervallen, inte till hur lång tid det går mellan servicen.
Någon som kan det här bättre som kan upplysa mig?
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk