Garmin köper Navigon

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Fuck... jag har redan åkt på fullständig total-torsk och fick se mina MagellanGPSer bli värdelösa när Mio köpte Magellan.

Är det dags för samma resa med mina Navigon-enheter nu.

tkdrille

Guest
Kanske navigons kartor får mycket mer adresser än vad de har nu. Jag körde med navigon först i taxin men i med den hade de svårt för att hitta postlåds adresser så köpte jag mig garmins värsting 3790 tror jag den hette. Den supertunne. Riktigt bra maskin och hittar alla adresser jag kör på. Den har missat på en av alla 100tals adresser och de var fel postlådenr jag fick ut =).

Klart

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag tycker att Garmins interface suger. Ifs det gör Navigons också, men på ett annat sätt. På sätt och vis suger det mindre än Garmin, och känns nyare, fräshare. Garmins gränssnitt hör hemma på 90-talet tillsammans med Windows 3.11 .. De verkar inte bry sig om att förnya sin mjukvara. De vill bara sälja nästa tunna snygga enhet med samma jävla skit till mjukvara. Jag har haft massa strul med Garmin supporten, de e HELT värdelösa.
Så jag e väldigt skeptisk. Sen kan det vara så att Navigon för mobila platformar förblir en egen division med "fria händer" för vidareutveckling, vilket vore bra, men Garmin är ju amerikanskt, och dessa större företag har en tendens att tappa bort och trycka ner all kompetens i företag de köper upp.

Så det tyska maskineriet kanske äts upp av den här dinosaurien ..

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping