Garmin Zumo 220 och basecamp

Snowman89

Guest
Hur gör jag för att ändra en rutt egentligen? Jag tankar in en rutt som jag bara vill åka en mindre del av. Om jag hittar en rutt som jag bara tex vill börja åka mitt på och sen åka 20mil och sedan åka min egen sträcka igen. Hur gör jag då? När jag börjar ta bort punkter nu så börjar den automatiskt räkna om rutten och då förstörs ju 20mils sträckan i mitten.. Så hur gör man ?

Snowman89

Guest
Förtydliga lite, menar du att att du vill göra om rutten i datorn eller i gps'en?

Jag sitter och pillar i Garmins basecamp i datorn. Jag har tankat ner en rutt som går över hela sverige. Jag vill dock köra den från Linköping sen en bit upp i landet.
Då vill jag också lägga till en sträcka, från mitt garage till den "riktiga" rutten. När jag tar bort punkter i basecamp nu så räknar den om hela sträckan samt att den verkar "leda om" den rutt som jag vill åka, även fast jag bara tagit bort punkter som är låångt borta..

Sen undrar jag även hur jag får över rutterna från datorn till gpsen?
Jag har den inkopplad via usb-sladden och datorn hittar gpsen. Har provat att exportera från datorn till gpsen och det verkar gå bra, iallafall enligt basecamp. När jag väl kollar i gpsen så hittar den dock inget..

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Ok, att editera en stor rutt till att bli mindre är ofta struligt. Det enklaste brukar vara att göra en ny rutt helt enkelt. Starta hemma och dra rutten till där du vill gå på stora rutten klicka vidare längs den tills du e nöjd och avsluta/sväng av. Det är inga problem att låta en rutt "ligga" över en annan.

Låter som om att du gör rätt vid överföringen. Du får inget felmeddelande eller så? Finns det kanske en logg i 220'ian?

Snowman89

Guest
Ok, att editera en stor rutt till att bli mindre är ofta struligt. Det enklaste brukar vara att göra en ny rutt helt enkelt. Starta hemma och dra rutten till där du vill gå på stora rutten klicka vidare längs den tills du e nöjd och avsluta/sväng av. Det är inga problem att låta en rutt "ligga" över en annan.

Låter som om att du gör rätt vid överföringen. Du får inget felmeddelande eller så? Finns det kanske en logg i 220'ian?

Aha okej. Då får jag göra så istället då.

Inget felmeddelande alls. Jag för över filerna i basecamp från "My collection" till "All data" under Zumo 220 i fliken till vänster. Däremot verkar det inte gå att ta bort rutten genom Basecamp. Jag ser att de ska ligga i gpsen men det verkar inte gå att göra något med dem..

Jag har också hört att det ska ligga loggfiler i zumo så man kan kolla på hur man har kört. Vart hamnar de?

Edit:
Verkar ha löst problemet med att flytta över rutter till gpsen. Man var visst tvungen att först flytta över dem från datorn till gpsen, för att sedan gå in i inställningar och importera rutten en gång till..

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife