Gas- och kopplingswire Streetfighter R1 2005?

Krille02

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
Har haft en CBR 954 -02, Nu Yamaha R1 -05
Hej!
Jag håller på att bygga en streetfighter av en R1:a 2005 och behöver längre gas- och koppingswire. Tänkte då höra om någon vet vilka andra av exempel Yamaha:s motorcykel modeller, som har längre gas- och kopplingswire som passar till R1:an. Längre bromsledning behöver jag också fast de löser sig nog på annat sätt.
Vore tacksam med förslag på gas- och kopplingswirar som passar.

Sen skulle jag vilja köpa ett MT03 lyse om de är någon som har till salu?

Glad påsk!

rwetteholm

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2011
Hoj
05 Honda CBR1000RR
Har du wirearna (hur skriver man wire i plural?) sittandes kvar på "motordelen" så ser du ju hur mycket som saknas. Jag menar.. Är det en centimeter eller en decimeter som du behöver? Vad har du satt på för grejer som gör att du behöver längre delar? Lägg gärna med länk till det du köpt, om det går.

Krille02

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
Ja de är nog någon decimeter jag behöver på kopplingswiren och inte fullt så mycket på gaswire.
Styret är ett Rizoma MA008 (lika som sitter på Kawasaki Z1000 -10) och styrkronan är fräst i alu, risers på styrkronan vet jag inte just nu hur hög dom är.
Ska titta om jag hittar länk till sidan.

Skulle även behöva längre kablar till elektroniken också.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Skulle även behöva längre kablar till elektroniken också.
Det fixar du ju enkelt själv, bara att klippa av original, på med krympslang, löd på nya kablar till rätt längd, krympslanga och klart! Vill du kunna återställa till original så köper du en ny kabelstam och har som backup, eller så bygger du om den och bara byter på hojen när den är klar.

Krille02

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
Ja jag har väl tänkt skarva dessa el-kablar, men tänkte om de fanns några som var längre. Har dragit om kablarna och gömt dom under kylaren och då verkar de fungera bra med original längden.
Aha ja då ska jag leta efter wire till en sådan.

Tack!

Krille02

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
Har varit i kontakt med Yamaha Center och dom kan inte se om det är någon annan Yamaha som har samma wirar.
Vill inte köpa wirar som sen inte passar.
Finns de kanske något ställe i Sverige där de går beställa wirar efter hur lång man vill ha?

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Köp gas- och kopplingsvajer och hölje på lösmeter så kan du bestämma själv hur långa dom ska vara, sen antingen en löd eller skruvnippel? Enklast och garanterat billigast:)

Finns bland annat på biltema eller hos din lokale gubbe som har det mesta till mopeder och gräsklippare:tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...