Gasen fastnade i 200km/h

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Sökning på Frank Lecerf ger rätt mkt träffar på det som inträffat med blandannat färdväg etc.

https://www.google.se/search?q=Frank+Lecerf

Helt sjukt tänkte också första April. Vem är så dum att han börjar köra slalom med en bil som skenar. Bara att vrida av tädningen ju eller lägga ur växeln

EDIT: tydligen var han handikappad och bilen handikappanpassad.. kanske var "keyless" startsystem vem vet..

Last edited:

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Brukar hända mig rätt ofta, men då är det handleden som låser sig i 299km/h

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Här finns lite mer info om det hela.
http://www.independent.co.uk/life-s...er-through-border-post-at-125mph-8494031.html

Renault och elektronik verkar ju onekligen bli en intressant kombination :gnissla

Brukar vara lite skeptisk när man läser den här typen av händelser. Men det kanske är något som är fel på bilen trots allt när man läser följande i artikeln ovan. Är det Renault själva som bygger om bilarna redan från fabrik eller sker det senare?

Mr Lecerf suffers from epilepsy. His Renault Laguna 3 was especially modified for disabled drivers. The throttle and brake are operated by controls on the steering wheel.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Brukar hända mig rätt ofta, men då är det handleden som låser sig i 299km/h

Jag har hört att det är rätt vanligt om man har musarm?

I övrigt så känns ju historien jääävligt vattentät.... Var det han själv som tog bilden i artikeln? Samt lyckades hålla sig på vägen under TVÅ epilepsianfall?

Edit: Eller är han ett internettroll som testar lyckan ute i verkligheten?

Edit 2: Jaha, han fick anfallen EFTERÅT...

Last edited:

Snowman89

Guest
Jag har hört att det är rätt vanligt om man har musarm?

I övrigt så känns ju historien jääävligt vattentät.... Var det han själv som tog bilden i artikeln? Samt lyckades hålla sig på vägen under TVÅ epilepsianfall?

Edit: Eller är han ett internettroll som testar lyckan ute i verkligheten?
Läser man den vanliga skvallerpressen så framstår han verkligen som ett stort internettroll.
Däremot om man läser den artikeln jag länkade så verkar det faktiskt som att den kan ha varit fel på bilen.

Intressant att alla andra tidningar skriver att han fick 2st epileptiska anfall, men bara en nämner exakt när han fick det.

"Neither he nor any other motorist was injured but Mr Lecerf suffered two epileptic seizures after he stepped out of his car.

His lawyer, Maître Ghislain Fey, said that he was bringing a case against Renault for "endangering life.""

tkdrille

Guest
Detta hände i närheten Han tros ha kommit en bit över 160 på 50 väg och flyttat på kyrkomuren. Bilen var inte vacker.
Folk hade hört att han gasat runt innan.
Men hur tänker man då? Man slår ur växeln eller tändningen.
Han blev av med körkortet har jag för mig =)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
han såg väl bear grills el vad han heter där dom visade olika situationer, en gång vissa dom en bil som
hade fel på bromsen i en nedförsbacke, man skulle zick zacka fram o tillbaks över hela vägen för att sen satsa på en slänt el likn o köra av i.
absolut inte röra handbromsen för då kunde man få sladd o dö typ. :brynad

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det bara att trycka på start/stopp knappen under körning på moderna bilar utan traditionell nyckel för att döda motorn?

Snowman89

Guest
Är det bara att trycka på start/stopp knappen under körning på moderna bilar utan traditionell nyckel för att döda motorn?

Jag var ut och provade en Suzuki Swift som var "keyless" för en tid sedan.
Där var det bara att trycka på en knapp för att starta/stänga av bilen. Om du glömde nyckeln någonstans märkte du det inte förrens du stängde av bilen och försökte starta den igen.. Så det hjälper inte att skicka nyckeln genom fönstret heller..

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Som jag fattade så var det nån handikappkittad bil med gas och broms i ratten och det hade varit likadant fel ett par ggr innan, så antingen förarmisstag eller kablar som har fått isoleringen gnuggad, jag tror mer på det förstnämnda........

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
:rattlås

Kul att det är Renaultreklam precis under artikeln.

Händer ju inget med rattlåset förrän man tar ut nyckeln...? Stänger man bara av så kan man ju fortfarande styra.
Hur det är på nyare bilar utan nyckel vet jag iofs inte. De är säkert så säkra så de inte behöver rattlås :p

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:rattlås

Kul att det är Renaultreklam precis under artikeln.

Om vägen är så rak att man kan köra 200 km/h så skulle jag nog kunna tänka mig att acceptera ett låst ratlås och köra rakt fram en stund med bägge fötterna pressande på bromsen.

Och andra sidan är väl neutralen/friläge ett bättre alternativ. Hellre en övervarvad motor än att möta Sankte Per i förtid.

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
stänger man av motorn är ju även servostyrningen och bromskraftsservon avstängd vilket kan bli lite jobbigt i vissa situationer. Vore alltså bättre att tar ut växeln tills man har lagom hastighet eller står still och sedan stänger av motorn.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping