Gasgas 125 försäkring

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Tjenare, Har nyss köpt mig en GASGAS 125EC!!!!!:yoparty
Men nu kommer frågan, hojjen står registrerad på farsan men jag ska köra den
Vilket är det billigaste försäkringsbolaget?

Har en annan fråga, någon som vet hur man stänger av hastighetsmätaren? Den är på helatiden och drar slut på batteriet

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Klipp sladdjäveln!

Ring runt och kolla.
Min gissning är att det blir billigast att köra på samma försäkringsbolag som ni har i hemmet och till era bilar, jag betalar 1857kr hel/hel på min SM125 hos folksam, just för att vi har alla våra försäkringar där.
Hundratjufemmor är jävligt billiga att försäkra eftersom att olyckorna är så få till antalet jämfört med "vanliga" hojar.

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Hoj
Letar ny
Kan jag låna din tråd lite?

Det är nämligen så att jag också är på jakt efter en GasGas 125 :)
Men jag har lite funderingar..
Det finns väl ingen bensinmätare på dom eller?
Varför kör alla utan backspeglar? :S det verkar ju bara farligt för man ser ju inte alls om det kommer någon bakom :S

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Varför kör alla utan backspeglar? :S det verkar ju bara farligt för man ser ju inte alls om det kommer någon bakom :S

Bensinmätare är det nog inte många tvåtaktare som har :va Om man har tur så finns det en trippmätare, och då får man lära sig när det är dags att tanka... Skulle tro att det går 8-10 mil mellan tankningarna! Annars kan man köra tills man måste använda extratanken, men kan bli lite jobbigt om man är långt bort från civilisationen :glömdet

Kolla bakåt över axeln lär du ändå behöva göra, jag gör det i princip innan varje omkörning, korsning, skarp vänsterkurva etc. Men har en backspegel (vänster) monterad för att slippa vända på huvudet vid alla andra gånger, typ när man kör rakt fram och vill ta en titt bakåt.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Backspeglar är ghey och är sällan aerodynamiska, ta bort för högsta möjliga toppfart! :näsblod

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Asså, hastighetsmätaren har ett eget 9 volts batteri, lite jobbigt att skruva upp o ta ut den helatiden

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Bensinmätare är det nog inte många tvåtaktare som har :va Om man har tur så finns det en trippmätare, och då får man lära sig när det är dags att tanka... Skulle tro att det går 8-10 mil mellan tankningarna! Annars kan man köra tills man måste använda extratanken, men kan bli lite jobbigt om man är långt bort från civilisationen :glömdet

Kolla bakåt över axeln lär du ändå behöva göra, jag gör det i princip innan varje omkörning, korsning, skarp vänsterkurva etc. Men har en backspegel (vänster) monterad för att slippa vända på huvudet vid alla andra gånger, typ när man kör rakt fram och vill ta en titt bakåt.

du får va mer specifik än så, 8-10 mellan tankningar stämmern inte på flesta hojar,

Har tex 12 liter sen är de 2 liter kvar att ta mig till en mack med, och då har jag säkert kört 15-16 mil blandad körning

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
du får va mer specifik än så, 8-10 mellan tankningar stämmern inte på flesta hojar,

Har tex 12 liter sen är de 2 liter kvar att ta mig till en mack med, och då har jag säkert kört 15-16 mil blandad körning
Och jag antar att du har en värstingmotard med pytteliten tank? :rolleyes: Tog bara upp siffrorna som det koms fram till förra gången vi diskuterade bensinförbrukningen för racemaskiner...

Inte säkert att jag minns rätt dock :D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag kommer ca. 25 mil på 9 liters tank. Det är då 4-taktare jag pratar om.

Jag har ingen bensinmätare men jag går efter trippmätaren och det har fungerat jätte bra.

Har ju även 4 liter på reservtanken också. Så jag kommer väldigt långt när jag skruvat på reserven.

Det låter rimligt att man kommer 15-16 mil med en 2-taktad 125:a.

Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Jag har ingen bensinmätare men jag går efter trippmätaren och det har fungerat jätte bra.

Har ju även 4 liter på reservtanken också. Så jag kommer väldigt långt när jag skruvat på reserven.

Nej, det låter väll inte alls rimligt? En racehoj drar mycket bensin, och tanken är typ på 7,5 liter. Tvivlar på att de drar 0.5 med en 16-åring bakom styret!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

Jag.

Sätta? När jag kör normalt(accelerar hårt utanför alla bostada o tättbefolkade områden och hamnar på 0,6-0,7l/milen som mest, och alltså ca 15-16 mil, din hoj drar 0,4 liter milen blandad körning, min drar 0,4 l/mil o under vid eco driving, 125or drar inte så jävla mkt soppa som du tror, och sen har vi dubbla effekten vilket du får räkna med, o ja kör alltid snålt när ja ska någonstans,

Last edited:

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Grabbar, för att få köra upp vad krävs för utrustning? Som ryggskydd, hjälm etc??
Man kan köra på cross kläder och skydd eller?

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Grabbar, märkte att förgasaren flödar över/ det rinner ut lite bensin ur Slangen längst ner på förgasaren
Nån som har någon ide varför? Hojjen går skitbra men lite jobbigt att den spottar ut sig extra bensin

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ryggskydd, heltäckande skyddskläder, handskar, stövlar och givetvis hjälm.
Det sa min körkskolelärare till mig iaf!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati