Mattyyy
JJ(CBR)JJ Wannabe
OBS! Direkt kopierat från ett annat forum!
Tjenare! Jag har ju köpt en GasGas EC 125 SM och massa personer har tjatat på mig att jag ska slänga upp ett projekt så fine nu kommer det.
Historia : Jag har ju haft moppe sen förra sommaren och började med min speedfight sen slutade det med 5 olika mopeder samtidigt och nu har jag börjat tröttna lite på moppe och även så tröttnat på scooter så nu blir det lätt-mc för mig.
Hojen köpte jag i Tisdags uppe i Sundsvall så åkte 80 mil tur och retur för att köpa den men det var fan värt det!
Information : Hojen är ju som sagt en GasGas EC 125 SM och det är en -04a som är uttagen 2005. I dagsläget har den rullat ca 380 mil.
Den känns lite mer utrustad jämfört med både KTM och Husqvarna iom den feta oversize bromskivan + Brembo bromsar , Öhlins bakdämpare och Hydraulisk koppling osv!
Planer :
ProTaper fatbar
ProTaper styrfästen
ProTaper drev
ProTaper kedja
Pimpstar svingdekaler
SM-stänka (Tipsa på vilken!)
Polisport MMX eller V-Face
FMF "Slipon"
Miniblinkers
Diodbaklampa (Troligen Husqvarna Enduro original)
Grip-seat
Känner jag mig själv så blir det nog lite annat gött också
Detta är ju ett lite lättare projekt som kanske kommer ta lite tid då jag inte vill börja innan besiktning och uppkörning.
Bilder måste man ju ha så här kommer dom också :
UPDATE 2012-07-07
Tjenare! Jag tyckte det såg lite tråkigt att fälgarna (Främst bakfälgen) hade blivit så blekta under årens gång så tyckte det var dags att få fram kromglansen igen på fälgarna så nu har jag börjat polera upp dom!
Så här gjorde jag :
Tvättade dom med en bensindränkt trasa
Smetade in polertrissan med Autosol
Körde med polertrissan tills all Autosol var innarbetad på fälgen.
Före :
Efter :
Jag är definitivt inte klar men det blev en otrolig skillnad! Finns det några polertrissor som det går att komma åt med mellan ekrarna eller måste jag köra för hand där?
Lite bonusbilder :
Fetaste åken på Power Meet :
Allt för denna gången då!
Tjenare! Jag har ju köpt en GasGas EC 125 SM och massa personer har tjatat på mig att jag ska slänga upp ett projekt så fine nu kommer det.
Historia : Jag har ju haft moppe sen förra sommaren och började med min speedfight sen slutade det med 5 olika mopeder samtidigt och nu har jag börjat tröttna lite på moppe och även så tröttnat på scooter så nu blir det lätt-mc för mig.
Hojen köpte jag i Tisdags uppe i Sundsvall så åkte 80 mil tur och retur för att köpa den men det var fan värt det!
Information : Hojen är ju som sagt en GasGas EC 125 SM och det är en -04a som är uttagen 2005. I dagsläget har den rullat ca 380 mil.
Den känns lite mer utrustad jämfört med både KTM och Husqvarna iom den feta oversize bromskivan + Brembo bromsar , Öhlins bakdämpare och Hydraulisk koppling osv!
Planer :
ProTaper fatbar
ProTaper styrfästen
ProTaper drev
ProTaper kedja
Pimpstar svingdekaler
SM-stänka (Tipsa på vilken!)
Polisport MMX eller V-Face
FMF "Slipon"
Miniblinkers
Diodbaklampa (Troligen Husqvarna Enduro original)
Grip-seat
Känner jag mig själv så blir det nog lite annat gött också
Detta är ju ett lite lättare projekt som kanske kommer ta lite tid då jag inte vill börja innan besiktning och uppkörning.
Bilder måste man ju ha så här kommer dom också :
UPDATE 2012-07-07
Tjenare! Jag tyckte det såg lite tråkigt att fälgarna (Främst bakfälgen) hade blivit så blekta under årens gång så tyckte det var dags att få fram kromglansen igen på fälgarna så nu har jag börjat polera upp dom!
Så här gjorde jag :
Tvättade dom med en bensindränkt trasa
Smetade in polertrissan med Autosol
Körde med polertrissan tills all Autosol var innarbetad på fälgen.
Före :
Efter :
Jag är definitivt inte klar men det blev en otrolig skillnad! Finns det några polertrissor som det går att komma åt med mellan ekrarna eller måste jag köra för hand där?
Lite bonusbilder :
Fetaste åken på Power Meet :
Allt för denna gången då!
Last edited: