GasGas randonné?

Felix_sms

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Ktm duke 125
Hej tänkte fråga om de e någon som vet något om den här leksaken! Värkar galet rolig att köra men jag undrar en då lite om va toppfarten kan vara på den, de värkar vara en 4-taktare så känns ju inte som den går så bra men vore endå kul att höra om någon hade någon eller visste något om den :) skulle gärna velat köpa en då jag ska köpa lätt mc om några veckor :D bor på en ö utanför Göteborg där de snabbaste e 60 väg.. Så vet inte om jag behöver någon rs eller mito, då undrar jag om ni tror gasgasen skulle vara ett bra val?

Ha de gött!

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Det där är inte direkt den sortens hoj som man har för att åka snabbt, det där är mer åt trial-hållet. Om du ska ha den för att busa runt på stigar och åka upp på trappor och sådant är den ett utmärkt val.

Motorn i den är minarellis motor som sitter i xt, ch racing, beta osv. Inget effektmonster direkt utan ligger på cirka 9hk.
Toppfarten gissar jag ligger på runt 80-90 km/h :)

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Hoj
Letar ny
Jag säljer min GasGas 125 SM nu! Om du är intresserad så är det bara att kontakta mig så berättar jag mer om den :) det är en jätteskön hoj enligt mig, aldrig ångrat köpet!

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
ser ut som samma motor som i xt och då passar de delarna. visst man kanske inte får någon höjdar effekt men efter 170cc, större förgasare, vassare kam, rör och lättare svänghjul så är den nog helt perfekt att leka med :)

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
ser ut som samma motor som i xt och då passar de delarna. visst man kanske inte får någon höjdar effekt men efter 170cc, större förgasare, vassare kam, rör och lättare svänghjul så är den nog helt perfekt att leka med :)

170cc får man sälja datorn, iphonen, ipaden och ta lite lån för att få dit ;)

Jag hade en senda med samma motor förut. Köpte bbr:s 150cc cylinder med kam, 28mm förgasare, fick toppen portad av proffs. Ändå så gick det fan inte mycke fortare. Ett helvetes skönt vrid men ändå ingen ork????

Skitmotor. Tycker 10 lök+ ska få liite mer fart på sakerna.

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Hehe. jag råkade ut för samma. tror jag köpte motorn av dig tillochmed :p

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...