Ge mig anledningar...

Micke-72

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Zäta Zäta Ärr 1200
Är på gång att byta hoj från en 900 Hornet till en ZZR 1400...

Detta byte kostar naturligtvis en del och därför vill jag nu att ni kommer med anledningar till varför jag INTE bör byta hoj:gnissla .....

Kör mest landsväg...

/Redan fattig...:huvet

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
:confused: hornet e billigare i försäkring? honda e bättre än kawa??

kommer inte på något annat, vill du veta fördelar med bytet?:tungan

Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
1400 är ful och klumpig. Dyrare försäkring, käkar bakdäck till tusen, ger dig gubbstatus och ditt kort kommer ryka..

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
HANDLA FÖR FAN!!! Gubbhoj? Den rastar varenda busa du hittar. Honda bättre än Kawwa? Sen när då?

Gixxer kan du titta på i din backspegel, dom e endå finast framifrån.....

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Honda bättre än Kawwa? Sen när då?

Gixxer kan du titta på i din backspegel, dom e endå finast framifrån.....

Sedan alltid, kawa och suki har mindra pengar än honda och yama så kvallen är högre på de sistnämda. Min surgixxer känns inte alls lika påkostad som tidigare yammor eller hondor men den går som fan i alla fall så det skiter jag i.

Det andra håller Jag med om. i alla fall 05 och framåt, min är tvärt om. Snygg i häcken men ser ut som skit framifrån. :D

Last edited:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Därför att när du väl släppt kopplingen ur dragläget och kan börja gasa på allvar, så är du redan uppe i 70. Nån sekund senare befinner du helt utanför lagen. Lät det som ett skäl att köpa den? Nej! För det kommer att klia i dina fingrar ständigt och jämt, och du kommer ständigt att känna att du inte får ANVÄNDA hojens resurser någon gång...

Fan, jag har svårt att motivera ett icke-köp... skulle ju kunna tänka mig att köpa en själv...

katana1100

Hellre tio älgar i skogen än en på vägen
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
Katana1100
Huga...så mycket prat

Köp en keps...det är det bästa har jag hört:rolleyes: Eller gör som du tycker själv , lyssna inte på alla oss andra då kommer du att bli så velig att du vet inte vilket hjul du ska stå på...:D

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Köp en keps...det är det bästa har jag hört:rolleyes: Eller gör som du tycker själv , lyssna inte på alla oss andra då kommer du att bli så velig att du vet inte vilket hjul du ska stå på...:D
Nej, nu har du tyvärr helt fel. Det viktigaste är inte att ha den motorcykel, eller dom kläder, man trivs bäst med själv. Det viktigaste är att köra det som SH.com tycker är bäst, oavsett vad man tycker om det själv. Det absolut viktigaste är ju att passa in i den grå massan och följa den grå massans modenycker istället för att göra som man själv vill. Hur fan tror du det skulle se ut om man körde den motorcykel man själv tycker om?! :dummer

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Tycker du ska provköra en om du inte har gjort det innan. Mins när jag var i bilköpartankar, satt och kollade allt mellan himmel och jord från biltester till blocket osv. Ändrade mig från dag till dag, vad jag ville ha. Efter att ha provkört ett antal bilar så var valet enkelt.

När det gäller hoj var valet enkelt. Jag köpte den jag ville ha, fanns ingen tvekan.

Duger inte en beg blackbird, eller hayabusa? Är väl hojar i samma klass men betydligt billigare.

Pizzabagarn

Guest
Nej, nu har du tyvärr helt fel. Det viktigaste är inte att ha den motorcykel, eller dom kläder, man trivs bäst med själv. Det viktigaste är att köra det som SH.com tycker är bäst, oavsett vad man tycker om det själv. Det absolut viktigaste är ju att passa in i den grå massan och följa den grå massans modenycker istället för att göra som man själv vill. Hur fan tror du det skulle se ut om man körde den motorcykel man själv tycker om?! :dummer

:hihi :fakta

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
jag kan säga att du får MYCKET mer folk som tittar om du byter till ZZR :p sjukt tuff hoj :p den drar om det mesta :)

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Kawasugin kommer att kosta dig närmast astronomiska belopp att äga.
Den är ju så pass dyr att den måste helförsäkras.
Hornet är ju en betydligt vettigare maskin att äga på kanske varje punkt??
utom då just på den hära prestandabiten då....Ställ dig frågan :
Hur ofta ligger jag och öser på i 300?
Enligt mig är hondan bättre på allt utom det.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Hur många däckbyten vill du göra per år? :va

Misstänker att ZZR:en lär sluka däck bara man funderar på att titta på gasen!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln