Ge mig era bästa Köpenhamns tips!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Hej alla,

Har tidigare postat frågor om tips inför resor, det är dags igen och denna gång blir det inte längre än till Köpenhamn, flyger dit och stannar över dagen, åker hem på kvällen.

Nu vill jag har lite tips på aktiviteter, det är jag och min kompis som skall dit och speja lite, julshoppa, fika, äta, kröka och sen sticka hem är det tänkt (nu på fredag 12/12.

Så... hit me - vad skall vi göra? :banana

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Enklast är nog att bara gå på Ströget, huvudshoppinggatan genom hela Khamn.
Där finns mycket bra butiker och en MASSA pubbar med god bira.

In på Tivoli och åka berg&dalbana och dricka bira.

Annars kan man bara köpa 2 backar bira och sätta sej på C-stationen tills man rasar. Billigare & roligare. :gnissla

Varför jag nämner bira så mycket är för att det krävs att man är bra i hatten för att kunna kommunicera med danskj-vlarna. :fyllisar

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Julfeeling osv kan med fördel införskaffas på Tivolis julmarknad. Sedan så är det som med alla andra städer, ju närmare centralstation man kommer desto sunkigare ställen (strippklubbar och riktigt sunkiga ölsjapp).

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
loser skrev:
Julfeeling osv kan med fördel införskaffas på Tivolis julmarknad. Sedan så är det som med alla andra städer, ju närmare centralstation man kommer desto sunkigare ställen (strippklubbar och riktigt sunkiga ölsjapp).

På tal om stripklubb :rolleyes: :tuttar några tips där haha, polaren fyller 30 så...

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Har inga förslag på strippklubbar. Men "Out of Juice" är en kul liten bar där man kan inleda partajjandet. Sen kan man dra vidare till Vega, en fet nattklubb. Fast där har de ju inga strippor kanskr, men en massa fina brudar. :tuttar

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Fråga efter Istedgade...Köpenhamns porrstråk #1... bakom Hovedbangarden.
He, he... :tuttar

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
955i skrev:
På tal om stripklubb :rolleyes: :tuttar några tips där haha, polaren fyller 30 så...

Du har hela västerports området (har jag för mig att det heter), samma regler som i alla andra städer. Är du naiv blir du blåst, så håll i plånboken. Ett par drinkar kan lätt dra iväg på några sköna tusenlappar, och vägrar du betala så står Köpenhamns svartmuskiga brottarklubb och väntar på att få "tillrättavisa" dig. Har tyvärr inga bra namn på ställen att dela med mig av, men folk söderöver torde veta.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Dock kommer vi att åka rätt tidigt, misstänker att vi måste dra vid kl 20 eller så mot flygplatsen så det blir väl kanske inte så mycket nattliv, inte i K-hamn iaf.

Säg att vi är där mellan kl 11-20 då.

Tips på bra, kul, udda matställe för middag? Kan ju inte bara leva på :tuttar och :fyllisar

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
loser skrev:
Har tyvärr inga bra namn på ställen att dela med mig av, men folk söderöver torde veta.

..postade en länk på RR-sidan och den del har redan hittat in ,med tips :hihi

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Finns många bra ställen i Red Light District :p Du har ju även Kakaduan mitt i sta'n.... fast där kostar ju biran typ 100-150:- styck. Tror jag ;)

Skämt åsido, trevliga restauranger finns det gott om i Nyhavn, fast de är nog bättre som sommarplejs med uteserveringar och span. Vet inte hur det ser ut på vintern där. De har the Dubliner mitt på ströget ungefär = ett bra biraställe. Restauranger finns vanligtvis på tvärgator och små torg intill ströget. om du komme från Centralen och går ströget mot Nyhavn så ligger de på Vänster sida. I kvarteren på höger sida finns inte så mycket.

Finns några dansplejs runt Rådhuspladsen också om ni är ute efter det. De kör till typ 8 på morgonen eller så. Runt Rådhuspladsen finns det några bra livliga pubar också, kommer inte ihåg vad de heter just nu bara.

Have phun

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Äh, håll inte på å krångla till det med planering och sån skit. Sup dig riktigt ap-rak så garanterar jag att du kommer att få roligt :banana

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Ok... misstförstå mig rätt, vi åker inte dit för att gå på klubbar med lättklädda damer, det finns det gott om i Stockholm om man vill det skulle jag tro.

Alla tips välkommna, har varit där förr men då har det mest varit lite lätt shopping, en middag och speja runt lite, nu är det mer grabbresa (läs mer öl, inga klädaffärer och tjafs).

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
955i skrev:

Kakadua, Maxim, Club Venus (om den heter så)....

Kakaduan ligger mitt emot SAS Radisson mitt i stan. Maxim ligger bakom hovedbangård, innan du kommer in på Istedgade (paradiset för tjackhoror). Venus ligger på Vesterport tror jag.

Är det betaltjejer du vill ha (som inte tjackar), sök i ekstrabladet efter massagekliniker.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Skalman skrev:
Kakadua, Maxim, Club Venus (om den heter så)....

Kakaduan ligger mitt emot SAS Radisson mitt i stan. Maxim ligger bakom hovedbangård, innan du kommer in på Istedgade (paradiset för tjackhoror). Venus ligger på Vesterport tror jag.

Är det betaltjejer du vill ha (som inte tjackar), sök i ekstrabladet efter massagekliniker.

...men va f*n det låter som jag är värsta torsken som skall köpa en åktur hos lokala tjack-Mette :kocko Så är inte fallet.

Så, nog om sånt, ge mig andra tips nu.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
955i skrev:
...men va f*n det låter som jag är värsta torsken som skall köpa en åktur hos lokala tjack-Mette :kocko Så är inte fallet.

Det tror jag inte heller - men eftersom du frågade efter strippisar eftersom polaren fyller 30 så :D Har några seriösa i mitt första inlägg.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Skalman skrev:
Det tror jag inte heller - men eftersom du frågade efter strippisar eftersom polaren fyller 30 så :D Har några seriösa i mitt första inlägg.

Bra, utrett. :) nerlagt, preskiberat, glömt.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
955i skrev:

Såja såja, nu skall du inte vara blyger :D :rolleyes: :hihi

Christiana är rätt så skoj att iallafall titta på och där runt trakterna finns det några riktigt nergågna pubar varav jag blivit utslängd från en :fyllisar i mina undomsår.

Hade jag varit där nu och varit på latsidan hade det varit ströget och stannat på varannan pub och frågat mig fram efter bra restauranger,

/Felix

Urre

o jä!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -03, GRC -02
En fågel viska i mitt öra att på Tuborggatan 2 så finns det en klubb med nöjesflickor...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...