Gelleråsen 29/5

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Bikerbitch skrev:
Är det någon körning då nere i Karlskoga o är det Bike Events som anordnar?

Tss... BikeEvents kan det ju inte va, det är ju alldeles för lågt pris! :rolleyes:

Garanterat bättre arrangemang än BE blir det också, då BE plankat "vår" modell från ett par år bakåt. Att de sen även "lånar" våra instruktörer gör ju inte saken sämre för våran del. :tummenupp

Sen har vi fler tävlingsåkare med som instruktörer hos oss, så vill man få klart beprövade tips, så är vi stråt vassare. ;)

Bara så att ni vet!! :D

Världens bästa banåkning
l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Re: Re: Gelleråsen 29/5

EazyLiving skrev:
Tss... BikeEvents kan det ju inte va, det är ju alldeles för lågt pris! :rolleyes:

Garanterat bättre arrangemang än BE blir det också, då BE plankat "vår" modell från ett par år bakåt. Att de sen även "lånar" våra instruktörer gör ju inte saken sämre för våran del. :tummenupp

Sen har vi fler tävlingsåkare med som instruktörer hos oss, så vill man få klart beprövade tips, så är vi stråt vassare. ;)

Bara så att ni vet!! :D

Världens bästa banåkning
l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

:hej *host* Med vår och oss menar du LMS antar jag? :D

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Gelleråsen 29/5

Torkel skrev:
:hej *host* Med vår och oss menar du LMS antar jag? :D

Självklart. LMS har ju körningar enbart på Sviestad. När vi "LMS'are" gör samma typer av arrangemang (fast i privat regi då. Även en LMS'are kan ju tröttna på att harva omkring på Sviestad ;) ) på andra banor kan vi ju inte gärna kalla oss LMS, eller hur? :rolleyes:

Fast jag har ju den möjligheten att säga att LMS tog efter mig, då jag hade ett h-lvete att få till första officiella gatåkningen på Sviestad. Fanns ett par duktiga bromsklotsar som hävdade att racerbanor var endast till för racerförare!! :confused:

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Host host... ...nu när vi är ute och slår oss för bröstet måste jag säja (som kör som instruktör för både LMS och Bike-Events och andra trafikövningar) att dom båda senare tillhör dom seriösare typen av arrangemang, med bra koll på allt som händer både på och utanför banan.
Bike-Events sköts på ett proffsigt sätt med duktigt folk och både trevliga och kompetenta instruktörer och det spelar inte så stor roll vilken man väljer, utan det är bara datumet och banan som avgör om man kan/vill åka eller ej, och för mycket banåkning är det nog ingen som klagar på :D eller...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Som opartisk så kan jag ju hålla med Ola om att BE sköter grejerna skitbra och troligt är väl att han och Micke gör det lika bra.....

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
"För licensierade RR-föarare finns även ett racepass för maximalt 25 personer och utan föråkare. I racepasset tillåts inga registrerade och trafikförsäkrade cyklar."

Ett (1) racepass? Blott ETT pass? :confused:

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
racegrupp inte pass

Så här står det i tråden längre ner på sidan "licensierade förare tillbrinnga er lediga helgdag med att träna lite på Åsen, så är det bara att anmäla sig. 500:- för en heldag" Så det måste vara lungt!

Samåkning Abstruse ?

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
abstruse skrev:
"För licensierade RR-föarare finns även ett racepass för maximalt 25 personer och utan föråkare. I racepasset tillåts inga registrerade och trafikförsäkrade cyklar."

...men om man har trafik på sin Race hoj, så man kan ta ut den och övningsköra med tjejjen?... får man inte vara med då?! :D

:fatta! (ironi....)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Re: racegrupp inte pass

Palte skrev:
Så här står det i tråden längre ner på sidan "licensierade förare tillbrinnga er lediga helgdag med att träna lite på Åsen, så är det bara att anmäla sig. 500:- för en heldag" Så det måste vara lungt!

Samåkning Abstruse ?

Texten som jag klippt in är ett citat. Det står pass. Jag förmodar man menar grupp, men man måste ju fråga så man inte åker dit och bara får köra ett pass.

Ja, jo, jag är sugen. Vi får höras, jag ska värka på det lite.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Re: racegrupp inte pass

abstruse skrev:
Texten som jag klippt in är ett citat. Det står pass. Jag förmodar man menar grupp, men man måste ju fråga så man inte åker dit och bara får köra ett pass.

Ja, jo, jag är sugen. Vi får höras, jag ska värka på det lite.

Ha ha ha... Abstruse har verkligen ögonen med sig :tummenupp
Självklart så är det en Racegrupp vi menar, det är bara lite olja på tangentbordet från allt mekande.

/ O

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:

Som f-n läser bibeln.. ;)

Det är 3 gatåkar pass och 1 racepass per timma. Skulle kanske skrivit att det är 1 racegrupp istället. :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning