Gelleråsen - Tröskurvan byggs om

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Saxat ur KMF medlemsbrev:

Vi kommer att satsa precis lika mycket även 2005! På Karlskoga Motorstadion sker dock lite förändringar. Motorstadion jobbar parallellt med olika projekt. För att få banan godkänd för Internationell banracing och EM roadracing byggs tröskurvan om. Arbetet har påbörjats och kommer slutföras under vintern 2005 - våren 2006. Det blir tak på posteringarna som just nu saknar det, någon post kommer också att flyttas.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Då bli rman ju nyfiken på hur den byggs om. Lär väl vara en bättre avåkningszon som är målet. Coolt om EM kommer dit!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"Byggs om"? Jag hade kontakt med Tony Jacobsson i går och han skrev att man troligen skulle lägga ny asfalt på vissa ställen. Men inget om att bygga om någon del av banan. Jag gissar att det är avåkningszonen som ska förbättras.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
"Byggs om"? Jag hade kontakt med Tony Jacobsson i går och han skrev att man troligen skulle lägga ny asfalt på vissa ställen. Men inget om att bygga om någon del av banan. Jag gissar att det är avåkningszonen som ska förbättras.
Sannolikt, ja. Frågan är hur; ravinen och bäcken ligger där de ligger.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En ravin kan man fylla igen och en bäck kan man leda om. Det kostar väl en del iofs. Ny Asfalt i Trösen skulle inte skada dock.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Man bygger ett stort plank så att man inte kommer så långt! :D

EM-rr låter kul! :)
Prexis så kan man köra som i en tunna, en ny velodrom :yoparty

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Till 2006 ska tröskurvan "tidigareläggas" 50 m, för att åstadkomma en större avåkningszon (för att bli godkända för EM-Roadracing), enligt en intervju med Tony Jacobsson i Nya Wermlandstidningen 2004-12-09.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
valmers skrev:
Till 2006 ska tröskurvan "tidigareläggas" 50 m, för att åstadkomma en större avåkningszon (för att bli godkända för EM-Roadracing), enligt en intervju med Tony Jacobsson i Nya Wermlandstidningen 2004-12-09.

Nej! Rakan var ju redan kort... Vad händer med esset? Måste ju bli en mikroraka innan den om de ska "flytta upp" Tröskurvan.. Finns det någon skiss på den tänkta dragningen?

/JPS

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jörgen Player Special skrev:
Nej! Rakan var ju redan kort... Vad händer med esset? Måste ju bli en mikroraka innan den om de ska "flytta upp" Tröskurvan.. Finns det någon skiss på den tänkta dragningen?

/JPS
Nej, jag har ingen mer info. Mejla Tony!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jörgen Player Special skrev:

/JPS
Håller med om att det inte låter som en förbättring av själva banan. Rakan borde vara längre. Och man borde bygga om Ejes helt. Annars är Gelleråsen en kanonbana, tycker jag.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Gjorde bara en snabb ändring av Trösen, kan hålla med om att de vore bättre o göra om Ejes istället!
//D

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    38.7 KB · Visningar: 367

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Håller med om att det inte låter som en förbättring av själva banan. Rakan borde vara längre. Och man borde bygga om Ejes helt. Annars är Gelleråsen en kanonbana, tycker jag.
Jo, men gå och glutta på terrängen bakom bollhavet vid trösen vid tillfälle; inte lätt att bygga ut där.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Någon som vet mer om ombyggnaden? Någon kanske har pratat med Tony?

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Nyteknik skrev:

Det är inga fel på Ejes kurva, där är ju skitkul! bara sticka in framdäcket, vräka ner cykeln, skrapa allt som går och hoppas att det håller..

JPS

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...