Generator problem

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag får ingen gnissta på stifftet. och tror att det är generatorn som har gett upp. Vet någon vart man kan laga en sådan? Det kostar 3800 för en ny, och det känns inte kul alls! Ska sälja hojen när jag fått ihop den och känns trisst o lägga ut så mycket då.

Jag har bytt cdibox, spole, tändhatt, kabel och kollat ALLA kablar och dödar knappar.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Wärniss skrev:
Jag får ingen gnissta på stifftet. och tror att det är generatorn som har gett upp. Vet någon vart man kan laga en sådan? Det kostar 3800 för en ny, och det känns inte kul alls! Ska sälja hojen när jag fått ihop den och känns trisst o lägga ut så mycket då.

Jag har bytt cdibox, spole, tändhatt, kabel och kollat ALLA kablar och dödar knappar.
funderat på att byta tändstift? :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag vet att du skrev kollat alla kablar men jag antar att du bara kollat så dom sitter fast och på rätt ställe.
Kolla så att inte någon kabel har näts i isoleringen så den jordar mot ramen eller motor. Kan bli väldigt konstigt då. Annars är ett bra tips att kolla så att alla kablar är hela genom att mäta det med en multimeter.

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
prulle skrev:
Jag vet att du skrev kollat alla kablar men jag antar att du bara kollat så dom sitter fast och på rätt ställe.
Kolla så att inte någon kabel har näts i isoleringen så den jordar mot ramen eller motor. Kan bli väldigt konstigt då. Annars är ett bra tips att kolla så att alla kablar är hela genom att mäta det med en multimeter.

haha nej jag menar kollat alla kablar! tagit bort issolering. inga tendenser till skavning eller klämning..

Jo jag har multimeter..

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Wärniss skrev:
haha nej jag menar kollat alla kablar! tagit bort issolering. inga tendenser till skavning eller klämning..

Jo jag har multimeter..
kollat om de kommer nån ström från generatorn?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy