gewiz.de, erfarenheter?

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Hej, jag har försökt få info om en reservdel hos gewiz för att sedan beställa den. Problemet är att frågan var jag tvungen att ställa två ggr för att till sist få en kortfattad mening som svar. Hjälpte inte mkt och jag försökte få svar på om jag kunde beställa delen i ännu ett mail. Inget svar på detta tredje mail och har nu skickat ännu ett mer utförligt mail.

Någon annan som haft problem med att beställa därifrån eller är de bara välldigt upptagna nu?

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
P@itor skrev:
Hej, jag har försökt få info om en reservdel hos gewiz för att sedan beställa den. Problemet är att frågan var jag tvungen att ställa två ggr för att till sist få en kortfattad mening som svar. Hjälpte inte mkt och jag försökte få svar på om jag kunde beställa delen i ännu ett mail. Inget svar på detta tredje mail och har nu skickat ännu ett mer utförligt mail.

Någon annan som haft problem med att beställa därifrån eller är de bara välldigt upptagna nu?

Jag har handlat därifrån tidigare och det var inga problem. Mitt tips är att minska ner till så få mejl som möjligt, ring till dom annars! De kan engelska där. De blir rätt sura när man håller på att bomba dom med mejlfrågor.

Jonathan

Guest
P@itor skrev:

Dom är helt klart bäst på postorder grejer!
Beställde kolv,packningar och elektronikbox till Miton. Såklart så beställde jag fel kolv så jag var tvungen att skicka tillbaka denna. Dom bytte den o skickade tillbaka utan några pengar mellan. Jag fick naturligtvis pröjsa frakten.

Helt klart bäst som sagt :tummenupp

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Jag har också bara bra erfarenhet av geiwiz. Har beställt grejer av dom och skickat saker dit. Har gått snabbt och utan krångel.

Geiwiz = :tummenupp

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Japp, nu har jag fått svar och en räkning å betala. Dom verkar däremot inta vara så bra på att svara på mail och frågor. Gissar väl på att de inte har tid. Priserna stämde iaf med deras prislista senast uppdaterad 2003. Ska betalas in på ett bankkonto, sen ska grejerna skickas direkt. Tack för responsen, de känndes lite konstigt när de knappt ville hjälpa till.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...