ghghgh

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Alltså, jag tycker ju stuntning är sjukt tråkigt generellt så filmen är inte för mig, men finns säkert de som uppskattar den typen av klipp. Däremot blir det ju lite löjligt när halva filmen är du själv som åker bredvid och tjutet ”ooh maj gaad”. Om du vill slå igenom så är mitt råd att du jobbar lite på hur du lägger upp kommentarerna till körningen. Kanske finns det någon vän som kan hjälpa dig? :)

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
...och jag skulle vilja ifrågasätta rubriken "Mitt i Stockholm".

Om det där är "Mitt i Stockholm" så har Daniel Helldén gjort ett bra jobb med att rensa gatorna.

Västeråsarna var inne i verkligt centrala stan för en del år sedan och körde vilse i gyttret samt skämde ut sig på mer än ett sätt.

Synd att du tar efter.

Let's face it:

Åka bakhjul är hur kul som helst.
Åka framhjul lika så, och att klättra omkring på hojen skall man verkligen passa på att göra medans man är ung...

Men, det finns platser för det.

De verkligt stora problem kommer när man får för sig att filma det hela och lägga ut det.

Anledningen kan vara att man vill visa hur ball man är, eller att man vill tjäna pengar på det.

Kan du komma på någon mer anledning?
Som håller...?

Så, för din egen skull lägger du ut något som skadar det vi alla håller på med.

Din filmsnutt blir ett kvitto för förbudsivrarna, och du är så dum att du fortsätter mata dem med din Go-Pro "Mea Culpa-edition".

Sporthoj har blivit gubbhoj.
Lika bra att jag säger det först som sist.

Men Gubbhoj behöver inte betyda att vi hatar wheelies. De allra flesta har hållt på som du, många av oss fortsätter.
Vi är bara jävligt noga med att hålla oss under radarn.

För, din Go-Pro blir en "Culpa Communis-Camera" när fel människor får fatt i materialet. Du serverar dem deras argument på ett silverfat.

Vill man vara riktigt elak kan man säga att du vill tjäna klick och kanske rent av pengar på vår undergång.

Där har du svaret till att du inte får stående ovationer för ditt alster.

Fortsätt gärna utvecklas på MC för din egen skull, men blanda inte in världen i det du håller på med.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag håller inte helt med om att filmer som dessa leder till motorcykelns undergång. Det finns inom alla fordonskategorier. Det vore en aning svårsmält för mig att tro att trafikverket sitter och kollar på en snubbe som slangar med en Suzuki och sedan tar beslutet att ingen får köra mc.

Gällande videon så är stuntsen helt ok och lite småroliga att titta på. Stängde av efter halva eftersom jag tröttnade på att höra någon skrika ”WOO FUCK YEAH!” hela tiden. Sjukt irriterande. Prova att vara tyst eller öva på att leverera lite innehåll.

Hela din YT-kanal ser ut som en clickbait. Inget för mig och då är jag betydligt yngre än medel på detta forumet.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag håller inte helt med om att filmer som dessa leder till motorcykelns undergång. Det finns inom alla fordonskategorier. Det vore en aning svårsmält för mig att tro att trafikverket sitter och kollar på en snubbe som slangar med en Suzuki och sedan tar beslutet att ingen får köra mc.

Det är inte så det fungerar.

Under flera år valde Trafikverket att inta en slags whataboutism i diskussionerna med SMC och andra aktörer.

Varje bokat möte, varje försök till seriös diskussion om exempelvis räckesutformning saboterades under lång tid av Trafikverkets representanter genom att dom visade sina senaste fynd från Youtube, visade bilder på från Kiruna på kärnfysiker som stormade genom fartkameror på bakhjulet med tresiffriga tal - eller bara gav fingret på bilden.

Halva tiden avsatt för mötena gick åt för att diskutera irrelevant trams, och tillresta experter i olika ämnen tröttnade på barnsligheterna som bara stal tid från det dom var inkallade att tala om.

Vi vet idag att minst en tredjedel av de omkomna på MC inte har rätt att köra motorcykel. Uppemot hälften av alla omkomna omfattas av det som brukar kallas "extremt beteende", och begreppet är fortfarande något som väcker irritation och ont blod hos många av oss.

Stunta är kul.
Stunta i trafik är olämpligt.
Filma och lägga ut det är korkat.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Välkommen till Gubbhoj :krama

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Klippte ihop en schysst vlog av en grym helg. Vad tycks?

Andra har redan brotschat upp ditt rövhål angående körning på gågata och det idiotiska i lägga ut skiten på tuben.

Min åsikt om videon - det finns hundratals (kanske tusentals) videos med samma, högre eller mycket högre nivå på stunten. Den gemensamma nämnaren för dessa är att man haft vett att INTE ta med idioten som gallskriker stup i kvarten…Så kanske ett av fem i betyg…?

Raderad medlem 61114

Guest
Helt utan moraliska värderingar kring körningen så var det sjukt störande att se på videon och jag kunde inte förmå mig att se klart fastän jag försökte, nog att det är sjukt imponerande att folk kan hantera hojen på det viset så är det ”gäääääsp” samma som man ser gång på gång, skrapa skärmen, hoppa runt, drifta lite…

Sen själva Vlogen, hade jag inte bestämt mig för att försöka kolla på möget så hade jag stängt av vid första ”oohmaajgaaad” ungefär 2 sek in. Resten påminde rätt mkt om finniga youtubers som spelar minecraft och andra barnspel med 10-åringar som målgrupp. Alltså fullständigt ointressant för alla som inte är nördigt intresserade av samma.

För att flika in lite konstruktiv kritik då :) Prata hellre lite informativt om tricken, bakgrund om föraren, hojen, tips å tricks för de som kanske skulle vilja Iära sig nåt de ser, istället för att låta som att du kommer i kalsongerna genom hela filmen.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Helt utan moraliska värderingar kring körningen så var det sjukt störande att se på videon och jag kunde inte förmå mig att se klart fastän jag försökte, nog att det är sjukt imponerande att folk kan hantera hojen på det viset så är det ”gäääääsp” samma som man ser gång på gång, skrapa skärmen, hoppa runt, drifta lite…

Sen själva Vlogen, hade jag inte bestämt mig för att försöka kolla på möget så hade jag stängt av vid första ”oohmaajgaaad” ungefär 2 sek in. Resten påminde rätt mkt om finniga youtubers som spelar minecraft och andra barnspel med 10-åringar som målgrupp. Alltså fullständigt ointressant för alla som inte är nördigt intresserade av samma.

För att flika in lite konstruktiv kritik då :) Prata hellre lite informativt om tricken, bakgrund om föraren, hojen, tips å tricks för de som kanske skulle vilja Iära sig nåt de ser, istället för att låta som att du kommer i kalsongerna genom hela filmen.
- "..istället för att låta som att du kommer i kalsongerna genom hela filmen." :lol

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det är inte så det fungerar.

Under flera år valde Trafikverket att inta en slags whataboutism i diskussionerna med SMC och andra aktörer.

Varje bokat möte, varje försök till seriös diskussion om exempelvis räckesutformning saboterades under lång tid av Trafikverkets representanter genom att dom visade sina senaste fynd från Youtube, visade bilder på från Kiruna på kärnfysiker som stormade genom fartkameror på bakhjulet med tresiffriga tal - eller bara gav fingret på bilden.

Halva tiden avsatt för mötena gick åt för att diskutera irrelevant trams, och tillresta experter i olika ämnen tröttnade på barnsligheterna som bara stal tid från det dom var inkallade att tala om.

Vi vet idag att minst en tredjedel av de omkomna på MC inte har rätt att köra motorcykel. Uppemot hälften av alla omkomna omfattas av det som brukar kallas "extremt beteende", och begreppet är fortfarande något som väcker irritation och ont blod hos många av oss.

Stunta är kul.
Stunta i trafik är olämpligt.
Filma och lägga ut det är korkat.
Okej du har övertygat mig. Statliga verks inkompetens förvånar aldrig.

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Hoj
Honda VFR800-98
avis blir man men lite off med långa stunder på bakhjul..såg en snutt med bombarligans högfartsverk där hen kom över på fel sida i åmajgaddfart..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte ens fått en rapport om denna tråd. Men jag ser både klagande och applåder :D

Men ja, Trafikverket kan tyvärr äta upp det här och använda det som motargument. Vilket är fult och oseriöst då det förstår är en otroligt liten klick som har lite för kul ute på vägarna och som riskerar andra trafikanter.

Jag tror dock ärligt det finns större problem i samhället än det här... så fint wheelat :yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Eeh.... Nä.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
För oss som är gamla nog att minnas att Sporthoj en gång skapades som en lite mer seriös version av Potatoes så kan dessa "rants" mot lite lek vara antingen väldigt komiska eller väldigt tragiska, jag har inte riktigt bestämt mig för vilket än.

Screenshot 2021-11-02 at 08.22.33.png

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...