Lol
Guest
fg
Last edited by a moderator:
Jag håller inte helt med om att filmer som dessa leder till motorcykelns undergång. Det finns inom alla fordonskategorier. Det vore en aning svårsmält för mig att tro att trafikverket sitter och kollar på en snubbe som slangar med en Suzuki och sedan tar beslutet att ingen får köra mc.
Klippte ihop en schysst vlog av en grym helg. Vad tycks?
- "..istället för att låta som att du kommer i kalsongerna genom hela filmen."Helt utan moraliska värderingar kring körningen så var det sjukt störande att se på videon och jag kunde inte förmå mig att se klart fastän jag försökte, nog att det är sjukt imponerande att folk kan hantera hojen på det viset så är det ”gäääääsp” samma som man ser gång på gång, skrapa skärmen, hoppa runt, drifta lite…
Sen själva Vlogen, hade jag inte bestämt mig för att försöka kolla på möget så hade jag stängt av vid första ”oohmaajgaaad” ungefär 2 sek in. Resten påminde rätt mkt om finniga youtubers som spelar minecraft och andra barnspel med 10-åringar som målgrupp. Alltså fullständigt ointressant för alla som inte är nördigt intresserade av samma.
För att flika in lite konstruktiv kritik då Prata hellre lite informativt om tricken, bakgrund om föraren, hojen, tips å tricks för de som kanske skulle vilja Iära sig nåt de ser, istället för att låta som att du kommer i kalsongerna genom hela filmen.
Okej du har övertygat mig. Statliga verks inkompetens förvånar aldrig.Det är inte så det fungerar.
Under flera år valde Trafikverket att inta en slags whataboutism i diskussionerna med SMC och andra aktörer.
Varje bokat möte, varje försök till seriös diskussion om exempelvis räckesutformning saboterades under lång tid av Trafikverkets representanter genom att dom visade sina senaste fynd från Youtube, visade bilder på från Kiruna på kärnfysiker som stormade genom fartkameror på bakhjulet med tresiffriga tal - eller bara gav fingret på bilden.
Halva tiden avsatt för mötena gick åt för att diskutera irrelevant trams, och tillresta experter i olika ämnen tröttnade på barnsligheterna som bara stal tid från det dom var inkallade att tala om.
Vi vet idag att minst en tredjedel av de omkomna på MC inte har rätt att köra motorcykel. Uppemot hälften av alla omkomna omfattas av det som brukar kallas "extremt beteende", och begreppet är fortfarande något som väcker irritation och ont blod hos många av oss.
Stunta är kul.
Stunta i trafik är olämpligt.
Filma och lägga ut det är korkat.
Joho, tänk om dödsknarkarmaffian, med pickadollar, som rånar typ 7-Eleven på godis, får tag på wheeliemördarmaskiner! MeNa Cowboys, Götapetter...Eeh.... Nä.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|