Gick upp halv 5...(ägg)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jo..det var ju som så att i morse innan jag drog till jobbet så gjorde jag en äggröra..när jag stod där och knäckte ägg så fastnade min blick på ett av äggen...i ägget så fanns det en vit klump som förde mina tankar till det som gjorde att jag fick barn nyligen,Är det så att det är fågelsperma man trycker i sig??

Vad innehåller ett ägg förutom proteiner och fett :3freak

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Hönerna får inget kul, dom lägger ägg som oskulder. Inge sperma där inte :rolleyes:

Stackars hönor...

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
triple skrev:
Hönerna får inget kul, dom lägger ägg som oskulder. Inge sperma där inte :rolleyes:

Stackars hönor...

Jag är inte så insatt , men varför behöver man en tupp om det inte krävs för att hönorna ska lägga ägg????

/Mheel

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Mheel skrev:
Jag är inte så insatt , men varför behöver man en tupp om det inte krävs för att hönorna ska lägga ägg????

/Mheel

därför att tuppen ska befruka dom kanske... sovit på sexualkunskapen?? du vet, blommor å bin... :hihi

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Mheel skrev:

/Mheel

Det är mensen vi äter till frukost... men ingen sperma iaf... :tungan

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
En tupp och en höna har sex, tuppen befruktar hönan, föder då hönan en levande avkomma? eller får hon ägg? och i såfall vad kom först hönan eller äget :va

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jarle skrev:
En tupp och en höna har sex, tuppen befruktar hönan, föder då hönan en levande avkomma? eller får hon ägg? och i såfall vad kom först hönan eller äget :va

Hönan lägger då ett befruktat ägg som hon sedan ruvar. Att en höna ruvar sitt ägg har samma funktion som att en mänsklig mamma har kvar ägget i livmodern.

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
twinner skrev:
Blir inget ägg imorrn bitti...

Menar du den vita strängarna? de är till för att hålla gulan i mitten av ägget sitter en i botten o en i toppen och bägge sitter fast i gulan

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ät minst 8 ägg om dan :)

Det gär en gott.
Mina ägg tog slut nyss :( var hittar man nya ägg halv 5 på denna kalla morgon? :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
De äggen man äter är obefruktade. På ett befruktat ägg hade embryot från början varit en liten "prick" i ena kanten av gulan. Gulan är näringen som embryot suger i sig när det växer till.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
berggren_martin skrev:
De äggen man äter är obefruktade. På ett befruktat ägg hade embryot från början varit en liten "prick" i ena kanten av gulan. Gulan är näringen som embryot suger i sig när det växer till.
Oj va sugen på ägg jag blev nu...

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
berggren_martin skrev:

Då lyder frågan, hur fasen kommer tuppen igenom skalet? Utan att gulan och vitan rinner ut menar jag...:rolleyes:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
skoteridioten skrev:
Då lyder frågan, hur fasen kommer tuppen igenom skalet? Utan att gulan och vitan rinner ut menar jag...:rolleyes:
Haha, det finns inget skal då såklart... :D Värphönorna lägger ägg utan befruktning, men det är inget fenomen som förekommer normalt ute i naturen på det sättet.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Rotade reda på "fågelpärmen"! Äggulan är det som hos människan motsvarar själva ägget. Hos hönan bildas denna i äggstocken. (också) När man dissekerar en höna ser detta ut som en himla massa "lösa" äggulor av olika storlekar som hänger i en köttslamsa. En sån äggula ( fetter bla kolesterol och vitaminer, mineraler och lite protein ) lossnar och OM hönan blivit parad finns det spermier närvarande som befruktar ägget innan vitan (protein och vatten) och skalet bildas "längre ned" i hönan än vad äggstocken sitter...

Om du såg en vit fläck i äggulan var det förmodligen "germal disk" eller groddcentret, där ena halvan av embryots genuppsättning befinner sig. Var det i vitan så var det allagånger snoddarna som håller gulan i läge. Eller så hade du fått ett freakegg... :3freak

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...