Giriga skambud o idioter

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Har nu två bilar och har ingen nytta av den gamla volvon 855 som jag köpte billig av en tjejkompis familj.

La ca 3000kr på den för att den skulle gå igenom bes.

Kastade ut den på annons för ynka 6000kr nybes o skattad och tänkte ja det måste vara ett bra pris. motorn är rätt sliten men funkar som den ska bara man hålle den med olja. den har ju ändå gått 42,000mil

Det är ju trots allt nya vinterdäck till den, läderklädsel, elhissar och tacklucka :)

Men nädu....

Vad är det första som hände. får några mail där det står att jag hämtar bilen men den är inte värd mer än 2000kr :mad:

Och nu ringde det till och med en som jag vänligt o snällt sa att jag har lagt 3000kr på bilen och jag tänker inte gå minus på bilen.

Då börja han gojjo om att du får 1000kr för den och sen börja gnälla att jag inte släpper den... (kan säga att hade god lust att bjuda hem honom) :död

Vad har mer ringt.. Jo någon till rösten väldigt söt o trevlig tjej! blir ni förvånade att man kunde höra en utläning med kraftig brytande svenska i bakgrunden som hon hela tiden rapportera till efter var ställd fråga.

Det är nog den värsta jag vet så är det giriga lyckosökare o att sätta ut en billig ärlig annons drar till sig sådana i överflöd.

Är inte långt ifrån nu o rigga bilen med en bomb o bara njuta av att se den flyga i luften för rent nöje skulle. för det gör jag hellre än låta en sådan blodsugare köpa bilen. hm eller jag kanske borde sälja den först innan jag spränger den :brinnerup

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om du är dum nog att ösa 50 000 på en gammal fård mondiö, skulle du inte då heller acceptera att gå back på skrotet?

MAN FÅR INTE IGEN PENGAR MAN MÅSTE LÄGGA UT FÖR ATT HÅLLA SKITEN RULLANDE.

är det en dålig bil så är det en dålig bil...

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Hoj
Stor blågrön sak
Är inte långt ifrån nu o rigga bilen med en bomb o bara njuta av att se den flyga i luften för rent nöje skulle. för det gör jag hellre än låta en sådan blodsugare köpa bilen. hm eller jag kanske borde sälja den först innan jag spränger den :brinnerup

Inte spränga den utan mig! De e fan en syn som måste ses och upplevas :D
Lilla slit volvo åker i luften medans jau sitter i gräset o käkar popcorn :yoparty :tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tyvärr lönar det sig sällan på riktigt billiga bilar att lägga pengar på dem och få dem genom besiktningen... Men 6 lopps känns det iaf som du borde få. Måste om inte vara en bra förstabil som 18-åring att sladda runt med.

(tror jag såg dig i Älmhult i tisdags btw, runt 14.30, körandes mc med SH-tröja).

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sälja bilar under 20 000:- är en mardröm då det alltid lockar till sig zigenare och annat lösaktigt patrask som ska köpa billigt och sedan sprayburkslacka över rosten och tjäna några tusingar på bilen :(

Ta bara kontakt via mail på såna bilar, är det någon som visar sig vara seriöst intresserad så ringer du upp.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Om nån försöker pruta, höj priset eller tacka nej. Svårare än så behöver det inte vara! :tummenupp

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Om du är dum nog att ösa 50 000 på en gammal fård mondiö, skulle du inte då heller acceptera att gå back på skrotet?

MAN FÅR INTE IGEN PENGAR MAN MÅSTE LÄGGA UT FÖR ATT HÅLLA SKITEN RULLANDE.

är det en dålig bil så är det en dålig bil...

Nä det förstår vilken som.. eller ja nästan.

Men nu snackar vi inte om någon idiot investering jag försöker få tillbaka precis. Det handlar om vad bilen är värd.

Fast de som har ringt har varit enbart lyckosökare som inte har någon moral i kroppen.

Om nån försöker pruta, höj priset eller tacka nej. Svårare än så behöver det inte vara! :tummenupp

Jag accepterar ju givit vis lite prut men inte 4-5000kr på en bil som är jag vill ha 6000kr och är lätt värd det hehe :gnissla

http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_855_SE_nybesiktigad_35560749.htm?ca=21&w=1

För den där så kan jag sträcka mig till en tysing jämt. Men då ska den naturligtvis även vara nyskattad. :)

där är pärlan :)

Ja hade den varit totalt upprostad så hade det klart varit snack om 2-3000kr men den är ju knappt rostig heller

Jag vill oxå titta på när det smäller. Kan t.o.m att betala en hundring i "inträde". :D

Ja vafan :tummenupp Får jag ihop 4000kr i inträde så spränger vi den :)

Helst sjulle vi vänta på Isen :D

Fyll den med dynamit sen sätt din i full fart tvärs över sjön där vi skicka den i luften.. Duke Nukem style

Varför är folk så livrädda för prutare? Det är väl bara att säga "nej tack, det budet accepterar jag inte". Och varför i hela friden sätta ut sitt telefonnummer? Mejl FTW.

Jag är inte rädd för prutare. är det själv också. Men pruta o slänga ut 100 skambud på blocket är skillnad. Sen att vara oförskämd i telefon har inte så mycket om prutandet i säg att göra.

Om någon ringer upp dig o börja snacka skit om någon för att de tror att de kan få en att tro att det man har är skit så kvittar det stort sätt om vad det handlar om. Man gör bara inte det.

på telefon är de ofta kaxiga också för där vet de att de inte kan få stryk.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Man kan tycka att det är konstigt att pruta på ett fordon som är skattat, besiktigat och fullt körbart och med kanske v/s-däck som är ok m.m. och som man satt ett så lågt pris på som runt 3-6 tusen.

Samma fenomen som när jag sålt lite äldre billiga bilar i bra skick, men det ska ändå prutas - vafan! en uppsättning däck eller nya bromsskivor kostar mer än vad de vill ge. Jävla snåljåpar. Då sänder jag hellre en sån bil till skroten eller kör skiten ur den i grusgrop och har kul för pengarna alternativt skänker bort till behövande ungdom...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du har satt ett för lågt pris på den. Du skulle ha satt ut den för det dubbla så hade någon varit jätteglad när den fick pruta ner den till det halva. :tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping