Gixxer 1216cc projekt

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
Jag va å köpte hoj igen.
En gsx-r 750 -90 Mc-xpress byggd motor och förstärkt sving med -95ans fälgar och bromsar.
Har varit utan gathoj i 5år (har pysslat med bil istället)
Men suget efter hoj kom igen så nu tänkte jag bygga om gammel gixxern litegrann, blir annan bakdel har börjat med bakdelen men vet inte riktigt vad jag ska ha där fram blir så klart även lite ändringar på avgas mm får se längre fram vad det blir för färg och vad som ska poleras, ideer å förslag är ju kul å få.
 

Bifogat

  • Andreas nokia bilder 0111.JPG
    Andreas nokia bilder 0111.JPG
    33.7 KB · Visningar: 195
  • Andreas nokia bilder 0691.JPG
    Andreas nokia bilder 0691.JPG
    37.8 KB · Visningar: 196
  • Andreas nokia bilder 0741.JPG
    Andreas nokia bilder 0741.JPG
    42.4 KB · Visningar: 336
  • Andreas nokia bilder 0761.JPG
    Andreas nokia bilder 0761.JPG
    29.9 KB · Visningar: 227

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Det var på tiden att det dök upp ett riktigt projekt! :yoparty
 

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
Varenda gång jag ser en fet gammelgixxer blir jag glad! Riktigt fint utgångsobjekt att jobba på där :tummenupp

Många verkar förblindas av tankarna "högt bak är tufft". Jag tycker du ska köra en MYCKET kortare bakdel, och fundera noga på att det ska kännas rätt när det gäller hojens linjer och helhet. Samtidigt är ju smaken som baken så jag säger inte att jag har rätt.

Och Wiseguy; skönt att höra att SSOTYA2008 är på gång - jag börjar bli lite tråkad här :tråkad
 

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
Lite uppdateringar

Har gjort en ny batterilåda och nya sidokåpor mellan tank och bakdel
samt ändrat lite på ljuddämparens placering.

Jag har tippat hojen åt höger och anser att den går att luta mer än tillräckligt innan ljuddämparen tar i golvet (iaf tillräckligt för inspirerad gatkörning med knäskrap)

Ska göra en täckplåt under batterilådan längs undre bakrams profilerna sen river jag ner hojen för hel svetsning och lack av det mesta.

Jag har nästan bestämt mig för vad jag ska ha för framljus/kåpa men om nån har några ideer så får ni gärna tipsa...
 

Bifogat

  • DSC00067shoj.JPG
    DSC00067shoj.JPG
    31.6 KB · Visningar: 202
  • DSC00066shoj.JPG
    DSC00066shoj.JPG
    41.3 KB · Visningar: 298

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Har gjort en ny batterilåda och nya sidokåpor mellan tank och bakdel
samt ändrat lite på ljuddämparens placering.

Jag har tippat hojen åt höger och anser att den går att luta mer än tillräckligt innan ljuddämparen tar i golvet (iaf tillräckligt för inspirerad gatkörning med knäskrap)

Ska göra en täckplåt under batterilådan längs undre bakrams profilerna sen river jag ner hojen för hel svetsning och lack av det mesta.

Jag har nästan bestämt mig för vad jag ska ha för framljus/kåpa men om nån har några ideer så får ni gärna tipsa...

Fräsigt! Snyggt med den där baken. Angående ljuddämparen så tänk på att fjädringen säckar ihop när du svänger, och att alla bulor gör att fjädringen trycks ihop ännu mer. Men det sliter till sig! :tummenupp Bra uttryck det där.
 

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
Ja då är det bara att börja riva för lack då så du kommer ikapp:)

Jo men du började några månader före...:va

Va inne på å flytta fram bakdelen lite men då blir sadeln så bred mot tanken
eller oxså får jag kapa bort sidorna på den helt å göra om dom å det ville jag inte. Ska försöka bli klar lagomt till lappmöglet har försvunnit så då måste jag prioritera lite.:huvet
 

Ekerholm

Guest
kul med gixxer fighter... verkar ju inte vara så många som bygger på dom i det här forumet... vad ska du ha för fram lyse på den?
lycka till med bygget
 

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
kul med gixxer fighter... verkar ju inte vara så många som bygger på dom i det här forumet... vad ska du ha för fram lyse på den?
lycka till med bygget

Vet inte riktigt än vad det blir för lyse men jag vill ha nåt med kåpa (inte nån jätte stor)...

Har ägnat några timmar nu i helgen till att bygga ny catchtank till vevhus ventilationen då den gamla va en modifierad färgspruta:banana å lite högre standard än så på bygget tänkte jag ha....:tungan

Jag har även bockat till en täckplåt till bakramen i rostfritt, så nu är det bara nummerplåtshållare och hugger fästen på svingen kvar att göra innan det är dags å riva ner den. lägger in lite bilder när dom är klara..
 

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
Uppdateringar

Nu har jag rivit ner hojen, har börjat svetsa lite men fortsätter imorgon, är ledig från jobbet:D
Det är ganska mycket som skall göras rent inför lack kommer nog å gå åt lite avfettning å diesel till d...:va

Sen ska det mesta in i blästerskåpet. Hoppas kunna vara färdig med lack å sånt i slutet av månaden, tänkte sätta ihop chassiet helt innan jag ger mig på tank å plastkåpor så det tar nog ett bra tag till...
 

Bifogat

  • DSC00092shoj.JPG
    DSC00092shoj.JPG
    38.2 KB · Visningar: 131
  • DSC00090shoj.JPG
    DSC00090shoj.JPG
    44.3 KB · Visningar: 150
  • DSC00072shoj.JPG
    DSC00072shoj.JPG
    30.7 KB · Visningar: 129
  • DSC00073shoj.JPG
    DSC00073shoj.JPG
    43.2 KB · Visningar: 155

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
updates

Nu har monteringen börjat, jag har tillfälligt satt dit grejerna har gjort fästen till framljuset å litet annat små pill ,det är snart dags för lack av plast å tank tyvärr får det vänta ett litet tag till, har lite annat som måste göras "vedkapning/klyvning" men men det är ju ingen panik än det ska ju snöa inatt igen:huvet
 

Bifogat

  • 797sporthoj.JPG
    797sporthoj.JPG
    45.9 KB · Visningar: 121
  • 790sporthoj.JPG
    790sporthoj.JPG
    35 KB · Visningar: 166
  • 784sporthoj.JPG
    784sporthoj.JPG
    42.9 KB · Visningar: 127
  • 782sporthoj.JPG
    782sporthoj.JPG
    44.3 KB · Visningar: 133

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
Den blir nog j-t fräck:tummenupp Kanske skulle du ha haft en Derbi lykta i fram:va Men som alltid är det olika tycke o smak. Den du har nu ser lite "tung" ut? PS! Jag gillar ditt sopkärl! Curver:tummenupp



För att strö lite salt i såren så var det sol o 20 grader i solen i GBG idag!!!!:yoparty

Har precis skottat lite snö med traktorn igen, det har kommit nästan 20cm på 2dar nu, trodde jag hade fyllt sandspridarna på min lastbil för sista gången den har säsongen...

Det finns ju många framljus å välja mellan, när jag letade försökte jag hitta nått som jag inte sett på nån hoj här på sporthoj, ett krav va oxså att det skulle ha nån slags "toppkåpa"..
 

Antegsxr

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
-90 Suzuki gsx-r 750
Några år senare........

Kom på att jag nog inte la in några bilder på den färdig, va ju typ färdig på våren -08 men men, lägger in några bilder så tråden blir komplett...:dummerIMG_0196.jpgIMG_0198.jpgIMG_0199.jpgIMG_0200.jpg
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top