gixxern är såld, vilken ska jag välja??

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
kawa zx10r-04
yamaha yzf r1-04
honda cbr 1000-04

eller vänta ett tag och kolla in suzuki gsxr 1000-05, finns massor av rykten ang denna hoj. det senaste ska vara att den ska ha 195 pollar vid massor av varv, MUMMA :D :tummenupp

lars m1000r

gixxer4ever
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Sucka 1000 -06a förhoppningsvis
GIXxXER skrev:
kawa zx10r-04
yamaha yzf r1-04
honda cbr 1000-04

eller vänta ett tag och kolla in suzuki gsxr 1000-05, finns massor av rykten ang denna hoj. det senaste ska vara att den ska ha 195 pollar vid massor av varv, MUMMA :D :tummenupp

hmmm....kan du hålla dej till nästa år då.........

det tar emot att säga ,men nya rettan har dom fått till jävligt bra....

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Utan att ha sett någon av dom i verkligheten så är min favorit en svart kawa än så länge... rå!!

Får klämma på dom på mässan o se hur dom ser ut i verkligheten...

Men nästa år kommer sukkan att dominera igen!!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Spelar nästan inte nån roll vilken du väljer. Feta allihop. Måste dock säga att jag gillar nya kawan HÅRT... Ser ut som en R1 på anabola. Då ska den vara grööön. :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skaru stunta eller posa?

Stunt = Kawa....endast för hur dess slipon sitter
Posa = R1
Race = Honda

Jag vill ha en honda :(

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag kommer hålla mig till -05 och då ge mig på nya gixxern, den skall tydligen bli något helextremt om ryktena håller...

Fast då får man kanske inte så mycket pengar för sin gamla surgixxer som alla tycker är för slö...

/F

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Rock`N`Roll

Som sagt dom är feta alla tre, själv är jag en inbiten yamahaälskare, men om jag skulle välja bland dom tre skulle jag välja kawan bara för att den helt klart är snyggast och inte har uppdraget system vilket jag hävdar endast passar ducati :tummenupp

Tycker det räcker med pullver i hojarna, 1hk per kilo borde räcka till det mesta :yoparty

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Då missar du kanske

GIXxXER skrev:
kawa zx10r-04
yamaha yzf r1-04
honda cbr 1000-04

Då missar du kanske Bivaröd om du väntar ett helt år hi hi....
Hm jag vill oxå ha en till eller en nyare hoj men får nog nöja mig med den jag har ett tag till,sen blir det kanske eventuellt en KTM för grus o skogs bus o som kan förgylla höst/vinter dagarna med hoj åka....dock får man väl passa sig för saltet.
Själv tycker jag annars R1-04 eller Kawa zx10r-04.
Är det bara motor/häst planer på Gixer-05 eller är det oxå utseendet som kommer förändras eller ingen vet än?.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag har hört envisa rykten om att det blir stor förändring, ny generation, lite som -02 - 03. Som sagt allt är bara rykten, svårt att veta sanningshalten,

/Felix

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Yamaha! :fatta! Vänta ett helt år till :huvet Du kan ju byta en gång till när gixxern kommer, eller?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Om du redan har en stunthoj tycker jag du ska vänta tills gsxr1000 05 kommer utt

ALEX :)

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alla -04:eek:rna verkar fantastiska. Personligen tycker jag att kwakkan verkar bli riktigt fin. Men jag har inte sett någon IRL, än mindre kört dem. Annars kan du vänta in de första jämförande testerna. Fast å andra sidan är den hoj bäst som man själv kommer bäst överens med, dvs testa först och välj sen.

//K.Onsumentombudsman

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bingo skrev:
Alla -04:eek:rna verkar fantastiska. Personligen tycker jag att kwakkan verkar bli riktigt fin. Men jag har inte sett någon IRL, än mindre kört dem. Annars kan du vänta in de första jämförande testerna. Fast å andra sidan är den hoj bäst som man själv kommer bäst överens med, dvs testa först och välj sen.

//K.Onsumentombudsman
Ibland är det svårt att få komma till och testa, Yamaha center gbg hade till exempel ingen R1:a att låna ut då de sa att det enda som händer är att alla squids kommer dit och över på att wheela med den.

Tur att man är suzukifrälst!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Har varit tester pa Kwacken och Hyndan i PB och Fast Bikes. Endast pa bana dock och inte samtidigt. Och ja - dom verkar vara bra hojar ;)

Sammanfattnignsvis har det laatit att Hondan aer helt perfekt, silkeslen effektkurva, balanserad, laettkoerd, och den baesta hojen i vaerlden. Enda 'kritiken' aer att den aer en smula oengagerande och forvaanansvaert svaar att wheela med.

Om kawan har snacket mest varit om den hysteriska motorn och att hojen aer sa kompakt. Mycket effekt pa topp och PB sa att dom vaentar se oever 160 bakhjulshaestar naer dom baenkar den. Chassit aer stabilt trots den korta hjulbasen och avsaknaden av styrdaempare. Vaexellaadan aer lite klonkig och 3->4 inte helt bra. Kawa saeger det ska ordna sig innan slutversionen (vi faar vael se hur det blir med det.)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Rettan eller CBR:en, tycker Rettan har en förbannat sexig häck och ser ruskigt bra ut i övrigt men det gör CBR:en oxå!!!
Svårt val!! :(
Provkör alla är alltid bäst! :banana

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Kan inte säga något om effekt och körbarhet, men jag skulle nog ta kawan om du inte kan vänta till suzukin.

R1an är så jäkla mainstream (men ligger säkert nåt i varför så mkt pratas om den), CBR brukar se allmänt tråkiga ut och aldrig bäst på nånting, hört en hel del bra om kawan.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...