gixxern startar inte...

The Ocho

Go Griffins!
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
SRAD
Skulle ut på en runda med hojen idag, en 1998 GSX-R 750. Upptäcker till min fasa att den inte startar...

Den tänder och går i ca 3 sek innan den dör igen. Gör man om det så händer samma sak. Testade att spruta startgas i insuget och då går den ett tag (tills gasen är slut). Det verkar ju som om den inte får soppa, men är det någon som har ett tips på vad som kan vara felet? Den funkade när jag parkerade den igår kväll och den har bara stått parkerad över natten. Så slangbrott eller så verkar ganska otroligt...

Hur är det förresten med SRAD. De säga ju vara insprutning, men de har choke och det är väl bara förgasare som har det?

Några tips?

/Hampus

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Det här med choke e inget att hänga upp sig på. Jag vet flera modeller som har insprutning och en chokeliknande grej som fyller samma funktion som en choke

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
The Ocho skrev:
Skulle ut på en runda med hojen idag, en 1998 GSX-R 750. Upptäcker till min fasa att den inte startar...

Den tänder och går i ca 3 sek innan den dör igen. Gör man om det så händer samma sak. Testade att spruta startgas i insuget och då går den ett tag (tills gasen är slut). Det verkar ju som om den inte får soppa, men är det någon som har ett tips på vad som kan vara felet? Den funkade när jag parkerade den igår kväll och den har bara stått parkerad över natten. Så slangbrott eller så verkar ganska otroligt...

Hur är det förresten med SRAD. De säga ju vara insprutning, men de har choke och det är väl bara förgasare som har det?

Några tips?

/Hampus

Det sitter en slang i tankarmaturen som brukar hoppa av. ta bort soppapumpen och kolla så alla salngar sitter som dom ska.

MVH
Gm

The Ocho

Go Griffins!
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
SRAD
Lyfter och uppdaterar lite. Har plockat isär skiten nu och kollat. Inget prob. med soppan. Pumpen går, munstyckena sprutar (plockade av dem och de går som de ska) och slangarna är inte igensatta. Luft får den också. Cylindrarna suger som attan. Om jag sprutar tändgas i cylindrarna så går den bra, tills gasen är slut.

Har inte en aning vad som är fel. Börjar fundera på ngt elfel. Några tips?

/Hampus

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...