Gjorde min första bakhjulsåkning igår

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Tog en sväng förbi pumpen vid 21-tiden.. fast det var ingen där.

På väg därifrån tyckte jag att jag bara måste testa om jag kan åka på bakhjulet... Uppförsbacken mellan pumpen och Carolina Rediriva (stavning?) såg bra ut. Varvade upp hojen, släppte gasen och gav ordentligt med gas igen. Det gick finfint :rock

Kanske inte var värdens högsta och definitivt inte den längsta bakhjulsåkningen, men det lyfte iaf :rock

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Trevligt! :tummenupp

Men skall det vara såå svårt att få upp en R1'a på slangen? Jag vet att RoLLER hade problem, men... :p

Fortsätt träna! :hej

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jo då! Tigrar kan slanga. Jag har bara fel teknik. :rolleyes:

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Carolina Rediriva...... apapapapa... även där ett favoritställe för farbror blå :fakta laser ofta+kollar stopplikten just där..... :tummenupp

"Att gasa på rätt ställen baserat på eget omdömme är säkraste sättet att klara sig från böter och olyckor, tyvärr krävs det erfarenhet att veta var och när med det kommer med erfarenhet och milen." :fakta :fakta (kännt citat från tidigare tråd..) :squid

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6-Drutten skrev:
Carolina Rediriva...... apapapapa... även där ett favoritställe för farbror blå :fakta laser ofta+kollar stopplikten just där..... :tummenupp

"Att gasa på rätt ställen baserat på eget omdömme är säkraste sättet att klara sig från böter och olyckor, tyvärr krävs det erfarenhet att veta var och när med det kommer med erfarenhet och milen." :fakta :fakta (kännt citat från tidigare tråd..) :squid

Jag höll koll.. Det var tomt på trafik, gångare och andra knäppgökar (poliser inräknade). Bakhjulsåkandet var i uppförsbacken och jag kom från stan (ingen stopplikt för mig inte) :tummenupp

Hade det varit folk i närheten hade jag inte vågat visa mina konster :notme

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kryptonit skrev:
Tog en sväng förbi pumpen vid 21-tiden.. fast det var ingen där.

På väg därifrån tyckte jag att jag bara måste testa om jag kan åka på bakhjulet... Uppförsbacken mellan pumpen och Carolina Rediriva (stavning?) såg bra ut. Varvade upp hojen, släppte gasen och gav ordentligt med gas igen. Det gick finfint :rock

Kanske inte var värdens högsta och definitivt inte den längsta bakhjulsåkningen, men det lyfte iaf :rock

tänk om de ändå vore så lätt för andra osså.... :rolleyes:

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
.

Kul mannen!
Här kommer ett litet tips som jag fick av Perra på Lelles,
Precis när du känner att hjulet lämnar backen så släng i tvåan och ge gas det går mycket enklare att hitta balansläget på tvåan inte så nervöst,sen e det bara att fortsätta växla,jag har börjat få i fyran,det e så jävla kul när man börjar få till det man kan inte sluta! :rock

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Jag får bara upp min SV lite på 2:an ... .men jag gör säkert fel :rodnar

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: .

Yammaretta skrev:
Kul mannen!
Här kommer ett litet tips som jag fick av Perra på Lelles,
Precis när du känner att hjulet lämnar backen så släng i tvåan och ge gas det går mycket enklare att hitta balansläget på tvåan inte så nervöst,sen e det bara att fortsätta växla,jag har börjat få i fyran,det e så jävla kul när man börjar få till det man kan inte sluta! :rock

Jajamensan... *host host* nästa gång ska jag nog också växla upp till 4:an :rolleyes:

Min nivå kan nog nästan jämföras med RoLLER's två:a just nu.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=16720

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
slanga rätt

på rätt ställe alltså....mitt i stan är inte att rekomendera för rätt som det är fastän man har "full koll" så kan det gå åt helvete....vet en kille som slangade med skjuts på Sysslomansgatan....OJJ en bil dök upp....KRASCH!!!
(då är man inte så jävla ball längre)
Det bästa stället i stan är rakorna mellan rödlysena vid Beijer och mariannes grill, bara att vända vid rödlyserna och upp på slangen igen, där finns inga korningar eller cyklister mm.
Lycka till !!
Och håll i styret det är nog säkrast eller hur.

Bifogat

• no hands.jpg
    no hands.jpg
    42.4 KB · Visningar: 130

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag kan rekommendera raksträckan vid Kungsängen. Ca 1km lång och väldigt lite trafikerad (bara enstaka fågelskådare). Eller så lär man sig slanga i låg fart och åker ett tiotal meter åt gången - ungefär så långt som man kan ha koll på mitt inne i stan.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping