Gjort illa svanskotan!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Nu är goda råd dyra, därför vänder jag mig till sh för psykiskt stöd!

Råkade falla (av okänd anledning:rolleyes:) och slå svanskotan rätt rejält på sista april. Har fortfarande ont och det har gått över en vecka!:huvet

Har iofs inte ont hela tiden men i vissa rörelser och positioner gör det rätt ont.
Tex köra hoj, det prövade jag i måndags och den sittställningen kombinerat med guppig väg var smärtsamt så någon mer hojkörning ser det inte ut att bli på ett tag. :(

Börjar få lite panik...hur länge kan detta hålla i sig? :confused: Ska juh åka till Gotland om en månad och det gör fortfarande lika ont om inte ondare nu.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag fick en stol utdragen för mig när jag gick i 2:an på gymnasiet. Jag hade problem i 2-3 år :S
Inte jätteallvarliga problem men kunde ha svårt att sitta halvt bakåtlutad i stolar. Du får väl köpa en sån där "anuskudde" o sätta den lite längre bak bara :hihi
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Nu är goda råd dyra, därför vänder jag mig till sh för psykiskt stöd!

Råkade falla (av okänd anledning:rolleyes:) och slå svanskotan rätt rejält på sista april. Har fortfarande ont och det har gått över en vecka!:huvet

Har iofs inte ont hela tiden men i vissa rörelser och positioner gör det rätt ont.
Tex köra hoj, det prövade jag i måndags och den sittställningen kombinerat med guppig väg var smärtsamt så någon mer hojkörning ser det inte ut att bli på ett tag. :(

Börjar få lite panik...hur länge kan detta hålla i sig? :confused: Ska juh åka till Gotland om en månad och det gör fortfarande lika ont om inte ondare nu.

Jag föll -93 och har fortfarande ont..
 

Kia

Guest
Äääähhh fjolla, bit ihop som en karl och gnäll inte....:D
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Last edited:

Kia

Guest
Köra mc ska inte vara en pina utan 110% njutning och det är lite svårt för tillfället! :4skrika :)



Bra ide!...lr inte.:D
Vad är en "anuskudde"?:va



Säg att du skämta! :näsblod

Precis, det ska vara njutning och är det inte njutning ska man låta bli. Enkelt. Bit ihop som en man och njut eller låt hojjen stå still.... :tummenupp
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Bra ide!...lr inte.:D
Vad är en "anuskudde"?:va


Misstänker att han menar en så kallad "donut ring" dvs en uppblåsbar ring med ett hål i mitten. Kvinnor kan få låna en sådan hos barnmorskan efter förlossning eftersom det kan vara ruskigt svårt att sitta normalt. Kudden använd som avlastning för svanskotan och underlivet :)
Sjukgymnaster och vissa arbetsterapeuter har sådan ringar att låna ut, kan tänka mig att även Apoteket säljer sådana.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Precis, det ska vara njutning och är det inte njutning ska man låta bli. Enkelt. Bit ihop som en man och njut eller låt hojjen stå still.... :tummenupp

Då får det fan bli det sistnämnda! :( Som det verkar nu iaf. Dähm jag som bara har en natt kvar att jobba tills jag är ledig i en vecka! :huvet

Kvinnor kan få låna en sådan hos barnmorskan efter förlossning eftersom det kan vara ruskigt svårt att sitta normalt.

Ser jag ut att vara en kvinna lr? :rolleyes: :D
Nämen inte någon riktig bra lösning tycker jag! :arsele
 
Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Då får det fan bli det sistnämnda! :( Som det verkar nu iaf. Dähm jag som bara har en natt kvar att jobba tills jag är ledig i en vecka! :huvet



Ser jag ut att vara en kvinna lr? :rolleyes: :D
Nämen inte någon riktig bra lösning tycker jag! :arsele

nej långt ifrån, förklarade den största anledningen till varför just dom ringarna finns, vägrar du en sån så ta en vanlig kudde och sätt dig på då
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
2930973 Då får det fan bli det sistnämnda! :( Som det verkar nu iaf. Dähm jag som bara har en natt kvar att jobba tills jag är ledig i en vecka! :huvet



Ser jag ut att vara en kvinna lr? :rolleyes: :D
Nämen inte någon riktig bra lösning tycker jag! :arsele
Används även vid hemorrojder tror jag.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
nej långt ifrån, förklarade den största anledningen till varför just dom ringarna finns, vägrar du en sån så ta en vanlig kudde och sätt dig på då

Jo, jag förstog vad du mena men kunde inte låta bli att svara så! :)

Folk kommer tro att man är efterbliven om jag kommer åkandes på en kudde ner till mcträffen...:crash
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Jo, jag förstog vad du mena men kunde inte låta bli att svara så! :)

Folk kommer tro att man är efterbliven om jag kommer åkandes på en kudde ner till mcträffen...:crash

Lugnt.
Ja risken finns säkerligen att folk ser dig som lite annorlunda men va fan.. nått får man ju bjuda på :D
Dessutom, Är det en kudde som krävs för att du ska fixa att åka hoj så är det nog värt att ses som annorlunda, eller ?
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Lugnt.
Ja risken finns säkerligen att folk ser dig som lite annorlunda men va fan.. nått får man ju bjuda på :D
Dessutom, Är det en kudde som krävs för att du ska fixa att åka hoj så är det nog värt att ses som annorlunda, eller ?

Ja va fan, jag kommer ändå ha med mig en kudde så varför inte! :)

Men vad är bäst för svanskotan? Ligga, sitta eller stå? Bra att veta hur jag ska spendera min lediga vecka. :D
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag fick en stol utdragen för mig när jag gick i 2:an på gymnasiet. Jag hade problem i 2-3 år :S
Inte jätteallvarliga problem men kunde ha svårt att sitta halvt bakåtlutad i stolar. Du får väl köpa en sån där "anuskudde" o sätta den lite längre bak bara :hihi

:rolleyes: *nyfiken*

Hur ont fick snubben som drog den stolen?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Googlade lite och hittade detta från SVT Fråga doktorn
"Den vanligaste behandlingen vid svanskotvärk är smärtlindrande tabletter och avlastande behandling. Det senare innebär att man sitter på en ring eller en kudde som inte trycker mot själva kotan."

Det kan ta låååååång tid innan du slipper känna av den...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
eller tar det bara 2-3 veckor som det gjorde för mig, beror väl lite på hur hårt du slog ner... bara hoppas på det bästa
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top