Gjuta egen bakåpa till en rg 125.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Rg 125 skrev:
2343978 Efter av att blivit inspererad av richard of halms så har jag beslutat mig får att bygga en egen bakåpa till en Suzuki rg 125 från scrach. Bygget har inte kommit så långt ännu du jag just bara blivit klar med formen och måste besålle glasfiber, gelcoat, härdare polyester och sånt.
Beställa? bara ta en tur till biltema o köpa! Lekte lite med biltema glasfiber i helgen dock på en båt... gick bra tyckte jag!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
!ante skrev:
2344313 Beställa? bara ta en tur till biltema o köpa! Lekte lite med biltema glasfiber i helgen dock på en båt... gick bra tyckte jag!
Kanske inte har nära till butik:fakta

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
Lundgren skrev:
2344317 Kanske inte har nära till butik:fakta

Thats right. Okej har nära men glasfibret är svindyrt så jag spar hundralappar på att beställa.

Men vill veta ärligt är den ful? Tar inte illa upp vill bara veta. Ska som sagt kortas i nederkant.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Rg 125 skrev:
2344326 Thats right. Okej har nära men glasfibret är svindyrt så jag spar hundralappar på att beställa.

Men vill veta ärligt är den ful? Tar inte illa upp vill bara veta. Ska som sagt kortas i nederkant.
Tror den kan bli bra:tummenupp Man ser det sällan på formen tyvärr:hihi Har jag fått erfara. Man måste göra den för att se om det blir bra eller inte tyvärr:hihi

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
Lundgren skrev:
2344338 Tror den kan bli bra:tummenupp Man ser det sällan på formen tyvärr:hihi Har jag fått erfara. Man måste göra den för att se om det blir bra eller inte tyvärr:hihi

JAg provade formen på hojen när den inte hadde alla reglar och skit och då såg den bra ut (bättre än orginal iaf)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Rg 125 skrev:
2344360 JAg provade formen på hojen när den inte hadde alla reglar och skit och då såg den bra ut (bättre än orginal iaf)
Altt är bättre än orginal:fakta :hihi

Jo jag vet, så gjorde jag också med min första form:hihi

Men jag tror det blir bra:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rg 125 skrev:
2344326 Thats right. Okej har nära men glasfibret är svindyrt så jag spar hundralappar på att beställa.

Asså jag tycker den ser lite trinaguler ut. men kpar du bort en strimma så jag vet inte faktiskt kan bli ap ball.

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
prulle skrev:
2344425 Asså jag tycker den ser lite trinaguler ut. men kpar du bort en strimma så jag vet inte faktiskt kan bli ap ball.

JAg hade tänkt kapa den rakt i nederkant så den följer samma linje som överdelen på kåpan.

Tänkte visa bild men jag kan inte bifoga filer längre, mm konstigt:argpådato

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
JojjeL skrev:
2344423 alltså.. jag fattar inte.. kommer kåpan bli helt fyrkantig och lite tjockare på ena sidan? :S

nja kantig men inte fyrkantig, den är lika tjock. Okej det är jaävligt dåliga bilder, så det är svårt att få en inblick i hur det ser ut.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Rg 125 skrev:
2344509 nja kantig men inte fyrkantig, den är lika tjock. Okej det är jaävligt dåliga bilder, så det är svårt att få en inblick i hur det ser ut.

Är du från E-tuna?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...