Glansig eller matt kolfiber, hjälp!

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hej,

Jag har en Ducati 1299S.

Jag ska köpa lite kolfiberprylar, såsom kolfiberhugger, kolfiberskydd till svingen, kolfibervärmeskydd etc.

Hojen har original framskärm i matt kolfiber. Har även lite annan matt kolfiber på diverse delar (tex baksdämparskydd, tändningskåpa osv). Original Ducati performance kolfiber är matt.

Vilken kolfiberfinish är snyggast? Jag är helt delad. Ena stunden är högglans intressant, andra stunden är matt det som jag tycker är lämpligast. Vad tycker ni?

Matt är väl lite mer race, högglans är lite mer show. Ducatin har också "matta" svarta hjul original. Kör jag på högglans hade jag behövt klarlacka de matta kolfiberprylarna för att det ska vara enhetligt.

Ös på med era åsikter!

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Sidenmatt. När jag renoverade mina Remushögtala/////Remusljuddämpare sprayade jag sidenmatt och det blev bra.
Om det är nya prylar och valet endast är matt eller blankt så hade jag valt matt.
Men om du tror att du vill ändra dig framöver så är det nog enklare att gå från blankt till matt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Lackat i samma stil som resten av hojen är alltid snyggast. Det ser alltid lite Taikon ut med tillagda kolfiberdelar.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Tycker kolfiber är lite fränt. På min KTM har jag gått så att ersätter det en blank plastdel så blir det glansig yta på kolfiber och ersätter man en svart matt plastbit så går man på matt kolifiber. Samma mönster på kolfibret.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...