glasblästring

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
tänkte jag skulle glasblästra ram,sving och fälgar på min ninja. sedan en nice lack på prylarna. är det något man bör tänka på vid glasblästring hur reagerar material osv.

grahm skrev:
2584750 tänkte jag skulle glasblästra ram,sving och fälgar på min ninja. sedan en nice lack på prylarna. är det något man bör tänka på vid glasblästring hur reagerar material osv.
Blästerfirman vet hur materialen beter sig,givetvis vänder du dig till proffs.
Tänk på att plocka ur alla lager,och täcka hålen,nya lager gäller.
Om du inte ska pulverlacka fälgarna,så blästra inte insidan på fälgen och låt ventilen sitta kvar under blästringen,så slipper du läckage i porerna som kan uppstå.
Ja,det är väl vad jag kommer på för tillfället.............

grahm skrev:
2584750 tänkte jag skulle glasblästra ram,sving och fälgar på min ninja. sedan en nice lack på prylarna. är det något man bör tänka på vid glasblästring hur reagerar material osv.

Glasblästra dom och låt det vara så istället. Blir en jäkligt snygg ljus, silverfärgad yta på alu efter glasblästring :tummenupp

Om du prompt ska lacka grejerna är det faktiskt fördelaktigt att slipa dom istället. Blästring ger ju små porer och kräver därför en aningen tjockare färglager för att täcka porerna, alltså svårare att få till en kristallklar yta än med tunnt lager färg.
Om du nu inte lägger slipgrund förstås, då spelar det ingen roll.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick