Glassbil rånad...igen!

Therudeboy

Guest
Verkar ju lönsamt att klippa glass bilar. Kanske borde klippa glass bilen när dom kommer på torsdag har inte så långt att rymma bara 10 steg så är jag inne i huset :crash

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Therudeboy skrev:
Verkar ju lönsamt att klippa glass bilar. Kanske borde klippa glass bilen när dom kommer på torsdag har inte så långt att rymma bara 10 steg så är jag inne i huset :crash

Jo, försöka duger ju (eller kanske helst inte), speciellt om "fel" person kör glassbilen (ej "glass bilen" sic!), t.ex Mavve eller nån :smasha
/F.

Therudeboy

Guest
Jag tänkte mer på hur svårt polisen får att hitta mig :crash Det enda jag ska sno för mavve är hans tuta på glassbilen så jag kan göra en Tratten och finkeln :)

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Therudeboy skrev:
Jag tänkte mer på hur svårt polisen får att hitta mig :crash Det enda jag ska sno för mavve är hans tuta på glassbilen så jag kan göra en Tratten och finkeln :)

But of course :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Länken funkar inte.

Detta sprider sig.
Blir en rånad drabbar det alla.
Lägger man pengarna i boxen som man skall så kommer de bara hem med en lusentappnånting.
Kan ju tillägga att hade de rånat mig igår hade de bara tyckt att det var onödigt.

JAG skall råna tutan av mig själv. :3freak
Ska vi ha en poll om hur lång tid det kommer ta innan jag blir rånad? Blir NÅN rånad i Skåne kommer det bli jag.

750RR

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
maverick_750rr skrev:
Länken funkar inte.

Detta sprider sig.
Blir en rånad drabbar det alla.
Lägger man pengarna i boxen som man skall så kommer de bara hem med en lusentappnånting.
Kan ju tillägga att hade de rånat mig igår hade de bara tyckt att det var onödigt.

JAG skall råna tutan av mig själv. :3freak
Ska vi ha en poll om hur lång tid det kommer ta innan jag blir rånad? Blir NÅN rånad i Skåne kommer det bli jag.

750RR

Jodå, nu funkar länken igen - tillfälligt fel på AB:s sida.
Men visst verkar det vara nån kass trend. Tur att det klarades upp:

"Flickor erkände 'glassbilsrånet'

Två tonårsflickor, 13 respektive 15 år, har erkänt att de rånat en glassbil i Linköping under måndagskvällen, uppger lokala medier.
Vid rånet hotade flickorna glassbilens chaufför med en kniv och kom över en mindre summa pengar.
Tack vare tips fick polisen tag i namnen på de två flickorna. De hämtades in till förhör under tisdagen. Under förhör erkände de rånet.
Ärendet med 15-åringen är överlämnat till åklagaren medan de sociala myndigheterna ska hantera 13-åringen." /Expressen.se

Kan ju inte vara några Nobelpris-kandidater som rånar glassbilar så här års direkt :kocko

Men väntar till Mavve-rånoddsen kommer upp på Ladbrokes eller nåt ;).
/F.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Foggy skrev:

Två tonårsflickor, 13 respektive 15 år, har erkänt att de rånat en glassbil i Linköping under måndagskvällen, uppger lokala medier.
Vid rånet hotade flickorna glassbilens chaufför med en kniv och kom över en mindre summa pengar.
Tack vare tips fick polisen tag i namnen på de två flickorna. De hämtades in till förhör under tisdagen. Under förhör erkände de rånet.
Ärendet med 15-åringen är överlämnat till åklagaren medan de sociala myndigheterna ska hantera 13-åringen." /Expressen.se

Kan ju inte vara några Nobelpris-kandidater som rånar glassbilar så här års direkt :kocko

/F.

Kanske kommer det stå:

"Misslyckat rånförsök mot Hemglassbil, försäljaren tappade förnuftet en stund och blev alldeles utom sig av ilska, råkade hitta en chock-pistol på marken och använde sig av dem för att avvärja sig från situationen. Rånarna blev mycket illa tilltygade men stoppades in i frysen för att mildra skadorna. De kördes till närmaste polishus där 2 polisaspiranter fick bryta sig in i skåpet då det tydligen hade gått i baklås.
Rånarna kommer aldrig mer att bli helt återställda och är idag rullstolsbundna.
Försäljaren agerade i chocktillstånd och kommer ej att åtalas. Han fick nya turer och högre lön."

750RR

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Tänkte direkt på Mavve när jag såg artikeln. Enbart han skulle kunna bli rånad av 2 tonårsflickor..

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NoicE skrev:
Men vad ÄR det du sitter och säger ryss-mavve?
SKARU KLAPPA PÅ DOM?

Bara lite nätt på stjärten - om den är bar som Huvos avator ovanför dig ;)

750RR

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Foggy skrev:

/F.

HAH!!! fy fan va dassigt att bli rånad av 2 tonårs flickor =P
undrar va det är för jeppe som körde egentligen, han kanske glodde på sockertopparna så mycket att den andra bara kunde köra därifrån.. heeh...

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
maverick_750rr skrev:
Kanske kommer det stå:

"Misslyckat rånförsök mot Hemglassbil, försäljaren tappade förnuftet en stund och blev alldeles utom sig av ilska, råkade hitta en chock-pistol på marken och använde sig av dem för att avvärja sig från situationen. Rånarna blev mycket illa tilltygade men stoppades in i frysen för att mildra skadorna. De kördes till närmaste polishus där 2 polisaspiranter fick bryta sig in i skåpet då det tydligen hade gått i baklås.
Rånarna kommer aldrig mer att bli helt återställda och är idag rullstolsbundna.
Försäljaren agerade i chocktillstånd och kommer ej att åtalas. Han fick nya turer och högre lön."

750RR

:D :tummenupp :bow

Träffade förresten på en lasbilschaffis som låste in en kött-tjuv i kylsläpet när hon ämnade norpa lite. Hon blev tydligen rätt spak när hon fick sitta en stund i nollgradigt, mörkt och låst utrymme :)
/F.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sven666 skrev:
HAH!!! fy fan va dassigt att bli rånad av 2 tonårs flickor =P
undrar va det är för jeppe som körde egentligen, han kanske glodde på sockertopparna så mycket att den andra bara kunde köra därifrån.. heeh...

I PMet vi fick på vår filial stod det att han skött det exemplariskt och gett ifrån sig plånboken.

Om de så hade mask eller nåt så måste de ha öppnat käften och då hade jag hört att det var småflickor eller åtminstone FLICKOR/TJEJER!!
Hade man hostat mycket högt och sagt att man fått ett astmaanfall eller nåt hade de tröttnat efter ett tag.

Man kanske skulle lägga sig ner på marken och krampa ihop lite så de bara kan stå där o glo på en när man ålar sig lite. Väl nere på marken tar man fram sin tårgasburk och "rensar luften" lite.

Det är svårt att knivhugga i magen eller så när man ligger ner på marken.

750RR

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...