Glidare eller Guldvinge

Guldvinge eller Glidare


  • Antal röstningar
    0

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Pest eller Kolera.

nu är det bara att välja.

Om du vart tvungen, hotad till livet att behöva välja mellan att åka Glidare eller Guldvinge. vilket väljer du då.

Alternativet att på våldsamt och otrevligt sätt hellre avluta sitt liv än att besvara frågan kommer inte finnas med.

Personligen skulle jag välja Gudlvingen.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Pest eller Kolera.

nu är det bara att välja.

Om du vart tvungen, hotad till livet att behöva välja mellan att åka Glidare eller Guldvinge. vilket väljer du då.

Alternativet att på våldsamt och otrevligt sätt hellre avluta sitt liv än att besvara frågan kommer inte finnas med.

Personligen skulle jag välja Gudlvingen.

Åka genom europa - Guldvinge
Kortare dagsturer - Glidare
 

Rille.

Wohooo
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati ST4s -03
Få se vad är coolast, en riktigt fet glidare eller en Guldvinge....

Jag skulle absolut välja en glidare om jag vart tvungen.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Ut i köra lite själv glidaren.

Långtur med gumman på bönpallen Guldvingen.
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Helt klart glidare.

finns ju några modeller som det e drag i och ser minde fula ut.:gnissla
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Guldwinge!!!

Varför? För att annars blir jag tagen som en 50-plussare som aldrig fick ta bågekort för mamma och som nu försöker leva ut någon diffus outlaw-wannabe-dröm från 70-talets biodukar.

Inte så mycket bättre med en guldwinge, men jag slipper i alla fall tala om för omvärlden att jag är missnöjd med min uppväxt. :)
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
på långtur blir det definitivt vingen.
flytta sig till och från jobbet eller liknande. Guldvinge.

nöjesturer. fan... jag skulle nog välja vingen iallfall. den har ju iallfall ett skapligt chassie.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3008707 Guldwinge!!!

Varför? För att annars blir jag tagen som en 50-plussare som aldrig fick ta bågekort för mamma och som nu försöker leva ut någon diffus outlaw-wannabe-dröm från 70-talets biodukar.

Inte så mycket bättre med en guldwinge, men jag slipper i alla fall tala om för omvärlden att jag är missnöjd med min uppväxt. :)
50-plussare fick väl sitt mc-kort automagiskt?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Som vanligt ingen som verkligen kört Guldvinge, jag har iaf tourat till Danmark och skönare hoj finns inte. Låg tyngdpunkt, brett styre och toppar 200 blås och lite till om man böjer ner kåpglaset över huvudet.

Stereo, back, värme, centrallås, intercom, luftfjädring, fett packutrymme..

Tror ni verkligen Honda gör en dålig motorcykel.

Different strokes 4 different folks..

Olika hojar för olika ändamål. Skulle aldrig palla åka mer än 30 mil E4 med sporthoj.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Det får bli vingen. Jag åkte med farsan ned till norra italien på en sån när jag var 14 eller nått sånt. Jag somnade baktill, så komforten är det verkligen inget problem med!

Tydligen smälter turkiska peber när dom ligger i plastfacken vid kutsen! :D
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Varför är nästan alla sporthojare så negativa när det gäller andra typer av motorcyklar än utpräglade sporthojar? :pannkyss

Jag skulle älska att ha en glidare och fläska fram i skönt fart med härligt ljud. Men, det betyder inte att jag tänker sälja min sportigare hoj bums, det ena utesluter inte det andra. Vad jag tycker är viktigast är iallafall att man kör hoj, sedan skiter jag fan i vad man kör. Nästan alla kör av samma orsaker, sedan vad man väljer beror mer på livssituation. Det är nog många av er som kommer byta till custom senare i livet. Whos tha sucka then, biatch! hehe
:rolleyes:
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag skulle lätt ta vingen.

Jag har aldrig förstått glidare. Visst kan de va snygga men vad hjälper det när man sitter på den och inser att ALLT är lidande av utseendet. Dåliga bromsar, dåligt chassie, taskig körställning, lågt effektuttag. Nä, när jag sitter på hojen så skiter jag rätt stort i hur den ser ut, då ska det vara saker till min fördel och Vingen är tamejtusan till förarens fördel. Och sen slipper man se ut som en klimakteriefarsa med fyrtioårskris som inte har vett att skaffa en riktig motorcykel.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Jag antar att frågan berörde vilken typ av "motorcykel" du skulle välja av de möjliga alternativen. Nog för att glidare vanligtvis är väldigt avskalade när det gäller prestanda, chassi etc., men nog fan är det fortfarande en motorcykel. Guldvingen däremot känns mer som en instabil, liten och naken cabriolet :fakta

Och ja, jag har (om än begränsad) erfarenhet av båda eftersom två av mina grannar kör Guldvinge resp. glidare.
 

Gabor

Guest
Har haft både och. Skulle lätt välja Guldwingen, perfekt att kryssa ner till venedig å fika över en förlängd helg,veckohandla på COOP, lysna på musik i 200+, vara torr under ett skyfall , .....:D

eller, en brutal V-tvin, 140 hk på slangen, 2 liter, dragrace starter vid varje trafikljus, svarta sträck där man kan se kolvslagen ge mer svärta, dånet som gör att pensionärer, barnfamiljer håller sig efter husväggar, tyngden som ger väghållning, åsså en jävla badasattitude...:gnissla


TA BÅDA, annars behåller du sporthojen å blir singel, låt HENNE välja, då får hon ju vara den som bestämmer. :D :tummenupp
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Guldvinge! Pfft. Då kör jag hellre en sjysst cab för guldvingen är fan en LZ-Boy på två hjul. Det finns iaf glidare som har lite attityd.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top