God afton!

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Såld!
Tja!

Kände att det börjar bli dags att regga sig här. Körkortstillståndet damp ner i lådan häromdagen, men kommer nog vänta till nästa säsong med att ta kort och köpa mc - känns som det börjar bli lite sent i år.

När jag inte sitter och drömmer om vilken mc jag ska köpa jobbar jag som systemutvecklare. Trevligt jobb, tyvärr dåligt med :tuttar bara. Planerar att kompensera för det med en penis-förlängar-magnet på åtminstone 750cc...

Kul att vara en i gänget i alla fall! Över och ut! :krama

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Sent i år?! Vart tog "jävlarannamat" vägen?

Välkommen och lycka till iaf. ;)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Välkommen!

Hade jag varit dig så hade jag gått all in för att fixa lappen redan i år för att ha det gjort.

Annars kommer du bara sitta där frustrerad nästa vår och känna hur halva sommaren rinner iväg innan alla riskutbildningar, prov och uppkörning är avklarade.

Det är gott om tid kvar av den här säsongen, och lite beroende på var i landet man bor så lär man kunna köra upp ända till Oktober.

Lappen fixar en normalbegåvad på dryga månaden utan någon jätteansträngning.

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Såld!
Sent i år?! Vart tog "jävlarannamat" vägen?

Välkommen och lycka till iaf. ;)

Haha ja det lät lite illa håller jag med om - förklaring längre ner...

Tack så mycket! :tummenupp

Välkommen!

Hade jag varit dig så hade jag gått all in för att fixa lappen redan i år för att ha det gjort.

Annars kommer du bara sitta där frustrerad nästa vår och känna hur halva sommaren rinner iväg innan alla riskutbildningar, prov och uppkörning är avklarade.

Det är gott om tid kvar av den här säsongen, och lite beroende på var i landet man bor så lär man kunna köra upp ända till Oktober.

Lappen fixar en normalbegåvad på dryga månaden utan någon jätteansträngning.

Tack för tipsen! Har nyligen satsat en del pengar i att starta ett nytt bolag och flyttat så det är lite halvtomt på sparkontot. Men i övermorgon är det den 25e och då blir det ändring på det... :tummenupp

Vad ska man räkna att ett körkort går på då? Jag har haft B-körkort i 4 år och lärde mig snabbt köra bil. Tog väl ca 15 lektioner (40 minuter) vilket var i överkant, men å andra sidan gick uppkörningen väldigt lätt.

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Jag fick mina lämp under sen-våren förra året. Jag tog ett par körlektioner för att kunna göra risktvåan och när jag var redo gjorde jag den. Tog ett par veckor. Dock köpte jag ny bostad och började renovera så hela sommaren och hösten gick till det. Nu på våren ett år senare behövde jag bara boka in en tid för riskettan och sen skrev jag teoriprovet (som jag kunde gjort under vinterhalvåret). Därefter körde jag en del lektioner och fick kortet i handen (efter en kuggad uppkörning) sista juni! Jag ångrar inte en sekund att jag började lite smått förra året för när väl våren kommer så vill man bara köra!

Nu sitter jag med kortet i handen, men har ingen hoj. Istället ska jag bli far vilken dag som helst, vilket gör mig ännu gladare att jag tjuvstartade förra året med kortet.

Så sega inte, kör igång i alla fall med riskutbildningarna och teorin!

Editerar mitt inlägg sen lag läste din senaste kommentar.

Jag fick pröjsa ungefär 8500 kr för 10 dubbellektioner.
3500 per uppkörning (2 st för mig).
2500 för risktvåan.
700 för riskettan
300 för teoriprov.

Läs denna länk så kanske man ska ta det nu medan man kan :)
http://www.fastbikes.se/index.php/n...ligare-och-dyrare-att-ta-koerkort-i-framtiden

Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
välkommen hit.....hmmm linkan,en fyllgubbe i uddevalla kallas för linkan:)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Vad ska man räkna att ett körkort går på då? Jag har haft B-körkort i 4 år och lärde mig snabbt köra bil. Tog väl ca 15 lektioner (40 minuter) vilket var i överkant, men å andra sidan gick uppkörningen väldigt lätt.

Omöjligt att svara på. Beror på talang, förmåga och tur. Har du någon du kan köra med provat är det ett stort plus då du kan bygga upp en körvana.

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Såld!
Jag fick mina lämp under sen-våren förra året. Jag tog ett par körlektioner för att kunna göra risktvåan och när jag var redo gjorde jag den. Tog ett par veckor. Dock köpte jag ny bostad och började renovera så hela sommaren och hösten gick till det. Nu på våren ett år senare behövde jag bara boka in en tid för riskettan och sen skrev jag teoriprovet (som jag kunde gjort under vinterhalvåret). Därefter körde jag en del lektioner och fick kortet i handen (efter en kuggad uppkörning) sista juni! Jag ångrar inte en sekund att jag började lite smått förra året för när väl våren kommer så vill man bara köra!

Nu sitter jag med kortet i handen, men har ingen hoj. Istället ska jag bli far vilken dag som helst, vilket gör mig ännu gladare att jag tjuvstartade förra året med kortet.

Så sega inte, kör igång i alla fall med riskutbildningarna och teorin!

Editerar mitt inlägg sen lag läste din senaste kommentar.

Jag fick pröjsa ungefär 8500 kr för 10 dubbellektioner.
3500 per uppkörning (2 st för mig).
2500 för risktvåan.
700 för riskettan
300 för teoriprov.

Läs denna länk så kanske man ska ta det nu medan man kan :)
http://www.fastbikes.se/index.php/n...ligare-och-dyrare-att-ta-koerkort-i-framtiden

Hmm okej, 15000 är vad jag räknar med att kortet kommer gå på. På tisdag besiktigar jag bilen, och om det inte innebär för dyra reparationer kanske man skulle investera i 5 lektioner och riskutbildningarna. Om inte annat får man ju köra lite mc på skolan och det vill jag verkligen göra! Inte suttit på något med två hjul och motor sen moppetiden :)

Teorin borde inte vara några problem efter riskutbildningarna, gjorde ett testprov precis och fick 60 rätt. Antar att det bara är att boka den själv när risk1 och 2 är klara.

välkommen hit.....hmmm linkan,en fyllgubbe i uddevalla kallas för linkan:)

Haha tack! En kompis kallade mig alltid för linkan, därför jag tog det som nickname. Ingen aning var hon fått det namnet från, kanske kände hon till fyllegubben och tyckte vi var lika? :D

Omöjligt att svara på. Beror på talang, förmåga och tur. Har du någon du kan köra med provat är det ett stort plus då du kan bygga upp en körvana.

Jo givetvis, känner tyvärr ingen med mc här så jag tänkte köra allt på körskola. Förhoppningsvis springer det inte iväg allt för mycket!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Teorin är skitlätt. Den är ditt minsta bekymmer.

Last edited:

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Såld!
Blankt papper på besiktningen och pengar kvar på kontot, nu finns det ingen återvändo - Imorgon ringer jag körskolan :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning