God kväll :-)

MM&M

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2008
Hoj
Yamaha FZS600 -03
Jag vill säga hej till alla på forumet! Jag tog mitt mc-kort förra hösten och har inte kört så mycket än. Det hade jag tänkt råda bot på nästa sommar. Är det någon som har bra förslag på vad för packväskor som kunde passa till min hoj en Fazer? Skall man satsa på hårda eller mjuka väskor?

:)

M

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hej och välkommen :tummenupp. Jag skulle nog tippa på ett par hård väskor, smidiga att låsa om man ska lämna hojen på en parkering när man är ute på en hojsemester. Och sen att dom är bra mycket snyggare. :)

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Hej och välkommen :tummenupp. Jag skulle nog tippa på ett par hård väskor, smidiga att låsa om man ska lämna hojen på en parkering när man är ute på en hojsemester. Och sen att dom är bra mycket snyggare. :)

näää fulare med hårda väskor! :) och dyrare

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej å välkommen! :hej

Mjuka är snyggare och praktiska. Men nackdelen är att dom inte går att låsa, och är lite pyssliga att få dit.
Hårda är praktiska, vattentäta, lätta att sätta dit å ta bort, och låsbara! Nackdelen är väl storleken och att dom som sagt kanske inte vinner några stilpoäng...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Mors kors

Jag hade satsat på mjuka. Med hyffsade remmar så kan man ta bort dom med skapligt lite besvär. O om man är på semester så packar man ju allt i väskan o tar med det in över natten.

RC 166

Gillar sex, på tvären
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
1979, Honda CBX 1000(6 cyl.)
Välkommern MM&M,

När vi köpte frugans Marauder 800 satt det mjuka väskor på den. De hade legat och skavt mot bakskärm och en del kromdetaljer! Inte alls roligt att polera upp igen. :mad: Vi slängde av sk**ten och monterade original hårda, låsbara väskor. Funkar jättebra och är faktiskt snyggare (vår åsikt i alla fall).:tungan

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Fixa en sopsäck, släng i det du behöver, bind fast den på passagerarsadeln alternativt pakethållaren (om det finns någon) så är det fixat plus att det inte kostar mycket att göra så :tummenupp

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
Hej och välkommen!
Jag hade köpt mjuka väskor som du kan ta bort. Jag hade en VFR innan med hårda orginal väskor, felet med detta var att mc blev ful när jag tog bort mina väskor. (fula stag som sitter kvar). Därför kommer jag i alla fall satsa på mjuka väskor framöver.

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
Hej o välkommen!

Definitivt mjuka om jag får råda dig... Hårda är fulare o rätt mycket tantvarning :) . Inte för att jag är så himla ung, men man behöver ju inte stämpla det i pannan för det!
Tycker sk. packrulle o tankväska funkar bra. Skönt att slippa ha nåt på ryggen.

Lycka till vad du än väljer!

MM&M

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2008
Hoj
Yamaha FZS600 -03
Tack för alla välkomnanden och för era råd! Det verkar som om jag får vela ett tag till. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!