Gokart-banan i hudik?

Papi

Motoped
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Gamm-Daytona
Tjena.

Jag undrar om jag kunde få lite info om hur man kan gå till väga för att få till körningar på gokart-banan i hudiksvall. Samma upplägg som på Rörberg och helst tillsammans med Smc. Verkar kanske inte så klokt att gå ditt och fråga om man får köra på deras bana bara så där.

Ja, det vill säga om det finns intresse för detta.

Tycker att banan verkar vara stor nog att köra på, kanske lite mindre grupper? Fast vad vet väl jag?

Själv bor jag i söderhamn men jobbar i hudik.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Tjena.

Jag undrar om jag kunde få lite info om hur man kan gå till väga för att få till körningar på gokart-banan i hudiksvall. Samma upplägg som på Rörberg och helst tillsammans med Smc. Verkar kanske inte så klokt att gå ditt och fråga om man får köra på deras bana bara så där.

Ja, det vill säga om det finns intresse för detta.

Tycker att banan verkar vara stor nog att köra på, kanske lite mindre grupper? Fast vad vet väl jag?

Själv bor jag i söderhamn men jobbar i hudik.
Här är historien om hur vi gjorde :) (om du orkar läsa)http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91124 Ett tips är att du snackar med en kille från Hudik som heter Per Gjers (sp2 här på forumet) Han är mycket erfaren och klok. Där kan du säkert få bra råd. (kan även tänka mej att gokartbanetanken med all säkerhet är något som man haft uppe förr i Hudik. Några av länets mest erfarna SMC-sporthojsinstruktörer kommer från Hudik)

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
MC på Go-cart bana

Det går säkert att ordna körning där jag ska kolla med Per g ring mig på 070 650 13 13

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Körning på gocart banan

Ifjol i samband med en kvällstur provade jag och Gas-lars, efter förfrågan, om vi fick testköra banan med våra zx10:eek:r, det var ingen upphetsande upplevelse, banan är lite för kort och lite för tvär i böjarna för att kunna utnyttjas på mer än 1:ans växel, tyvärr...

Provade däremot i våras med min vattenkylda minimoto oxå (blev 1 varv, sen gick kedjan av på långrakan) det var betydligt roligare när det gick att varva ur en sån...

Känns det ändå som ett intressant alternativ går det bra att ringa till Janne direkt 070-218 27 18 eller 0650-24070.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...