Google Chrome hänger sig - endast på Sporthoj.com

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
OBS EDIT OBS - Följande guide löste problemet för mig:

http://www.howtogeek.com/103292/how-to-fix-shockwave-flash-crashes-in-google-chrome/

Någon med samma problem? Sitter på en MBP 2010, finns det några smarta diagnosverktyg i en Mac eller Chrome som talar om varför det tiltar?

Gjorde en lite film för att visa händelseförloppet:

Först Chrome när det hänger sig efter kanske 10 sekunders bläddrande, annan sida för att visa att det bara händer på Sporthoj.com, sedan Firefox där det fungerar problemfritt. Chrome som jag föredrar har fungerat klanderfritt tills detta strul, tror det började igår eller dagen innan kanske.

http://www.youtube.com/watch?v=U1p7SklvbFA

Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Har samma problem (kråm på PC), verkar vara flash pluginen som skiter sig, händer både på sporthoj och på feber för min del

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vilken version av Chrome är det? Den med inbyggd flash eller den äldre med extern?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har samma problem..

Snowman89

Guest
Har samma fel på både jobburken samt datorn hemma. Fruktansvärt irriterande när man behöver öppna en tråd 4gånger bara för att sidan hänger sig de 3 första gångerna.

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Jag installerade om flash (via chrome), det löste problemet. Vågade mig även på en klassisk omstart utifall att.. :)

Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Detta började häromdan för mig i Chrome på PC.... Flash plugin som ger sig..

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag installerade om flash (via chrome), det löste problemet. Vågade mig även på en klassisk omstart utifall att.. :)

Sitter du på pc eller mac? Hittar ingen vidare info om hur man uppdaterar flash separat, såhär står det:

"Adobe Flash Player är diskret integrerat i Google Chrome och det är aktiverat som standard. Tillgängliga uppdateringar för Adobe Flash Player ingår automatiskt i Chromes systemuppdateringar."

Diskret var det.. Chrome är uppdaterat så den vägen går inte att gå.. hmm :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Oj! Missat denna tråd, men kan bara tillägga att det inte gjorts någon ändring den 7:e, samt att om det verkar vara ett förhoppningsvis litet antal påverkade. Kan vara tal om ett plugin som stör?

Snowman89

Guest
Oj! Missat denna tråd, men kan bara tillägga att det inte gjorts någon ändring den 7:e, samt att om det verkar vara ett förhoppningsvis litet antal påverkade. Kan vara tal om ett plugin som stör?

"Tyvärr" så har jag en ren version av chrome. Så det bör inte vara några plugin som ligger och strular då jag inte har några installerade.

Firefox användare verkar ha snarlika problem, även ett mindre antal där med.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan någon se i chrome's console om där finns nått specifikt script som triggar kraschen?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO