Och hur gick det för Schumacher?Ett alternativ skulle kunna vara ett hjälmfäste, det är flexibelt:
Hjälmfäste med J-krok för GoPro och andra actionkameror - Elgiganten - Elgiganten
Hjälmfäste med J-krok för GoPro och andra actionkamerorwww.elgiganten.se
Han gjorde väl det klassiska misstaget - slutade att köra.....Och hur gick det för Schumacher?
Ja, det där ser ju bra ut.Fixade ett fäste t tankväskan, men får med lite för mycket av hojen (går att zooma bort i redigeringen)- annars var det hyfsat stabilt o bra. Det är kul att få med lite av hojen samt att det är enklare att få den vy man vill ha - hjälmfäste kräver några filmsekvenser för att man skall bli nöjd med vad man får med på bildenView attachment 474972
Man får vara noga med tejpen också - Gopros fästen har säkert bra tejp, men kläm alt. skruvsäkring känns säkrare. Filma på bana är inte så mycket stötar men offroad blir det jobbigare för tejpen (kollegan tappade en Gopro på dålig väg - den "dog" av det)Känner du inte någon som äger en CNC-limpistol (AKA 3D printer) ?
Det finns en gazillion fästen på thingiverse och liknande sidor för 3D printing färdiga att ladda ner, annars kan du ju tillverka ett eget och ladda upp.
Slarvigt uttryckt av mig. Menade inte att skruva skruv genom kåpor/ruta.Nästan vilket fäste som helst går väl att skruva fast om man vill.
Problemet blir väl att göra hål i rutan utan att skapa startpunkter för sprickor.
Jag har en 360-kamera, så skulle gärna ha den centrerad. Tanken var att både kunna se spårval och körställning nästa gång jag övar på bana.Kan du inte göra något fäste som utgår från spegelinfästning t ex?
Jag hade en kamera en kort stund på min SS, då satte jag en vinklad aluminiumprofil från blinkersfästet på sidan av kåpan. Inte optimal vy kanske men bra nog för mitt behov då.
Ja, det var något sånt jag tänkte fast lite snällare och mindre kanske. Men det där är en utgångspunkt. Tack.Lite gummimatta på båda sidor och dra fast denna?
View attachment 474965
Styret vill jag inte ha kameran på. Vill ha den på vindrutan.Jag har själv just införskaffat en 360 kamera. Själv kan jag nog rekommendera tankfäste i stället för på styret.
Förstod inte att du menade att sätta hjälmfästet på rutan först. Det var inte en dum idé.Ett alternativ skulle kunna vara ett hjälmfäste, det är flexibelt:
Hjälmfäste med J-krok för GoPro och andra actionkameror - Elgiganten - Elgiganten
Hjälmfäste med J-krok för GoPro och andra actionkamerorwww.elgiganten.se
Jag har fäst den längst fram på tanken, med pinnen pekande snett framåt-uppåt. Sen beror det förstås lite på hur högt ditt kåpglas är. Så ligger du inte med huvudet på tanken (dvs under 200 ) ska det nog gå bra.är den fäst väldigt långt fram på tanken?
Var/hur fäster du det i sporthojen?Har detta fästet på sporthoj o supermoto, 189 Kr på Amazon
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|