Gopro HD Hero2 Outdoor eller Motorsport?

cippran

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R - 98
Hej!

Tänkte införskaffa mig en Gopro HD Hero 2 inför kommande säsong och tänkte därmed höra vilket paket ni tycker man ska skaffa. Sitter och velar mellan Motorsport och Outdoor versionen.
Innehåller självklart lite olika fästen etc.

http://www.dustin.se/gopro-hd-hero2-outdoor/product/5010613691?intcmp=searchProvider_dacsa
http://www.dustin.se/gopro-hd-hero2-motorsports/product/5010613699?intcmp=searchProvider_dacsa

Kommer primärt användas till hoj-åkande men på sikt även annat. Innehåller motorsport edition mest användbara fästen? Vad tycker ni?

Tack på förhand!

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Jag skulle säga outdoor då hojjar sällan har så pass platta/jämna ytor att man kan fästa med sugkopp. Köp till ett chest-harness direkt. Ger bästa "kameran-på-tanken"-vinkeln.

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Fan vad billigt tänkte jag och hoppade runt lite. Sedan såg jag att det var exkl. moms 2499. och 3124 inkl. Udda summa att sätta på ett inkl. pris.

Jag hade tänkt köra på ett motorsports edition. Du får ju en sugkopp samt fästplattor med 3M tejp som du kan sätta lite varstans. =)

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Kör på motorsport edition. Jag tog helmet på go pro hd och man fick ju snällt krypa till korset och köpa motorsport fästet efter. Sugkoppen funkar alldeles utmärkt på din hoj. Kör själv zx10r och har haft sugkoppen monterat på sidan framför benen i 250+ och den satt kvar.

Steiner

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2011
Hoj
97, Ducati, Monster
Köpte själv motorsport på webhallen för några dagar sen, där är den nedsatt till 2990 för medlemmar. Sugproppen fungerar för platta ytor och klisterfästena kan man sätta varsom

Suedish

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
Återstår att se ...
Köpte själv motorsport på webhallen för några dagar sen, där är den nedsatt till 2990 för medlemmar. Sugproppen fungerar för platta ytor och klisterfästena kan man sätta varsom

Samma här, tänkte just skriva samma sak. Bra klipp faktiskt.

cippran

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R - 98
Känns som att det får bli en motorsport edition för mig då!
Tack för alla tips och kommentarer :)

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Gopro är ju så äckligt hype'ade, köp nått annat är mitt råd. Vägrar köpa sånt som det spammas reklam om överallt. Tycker dom verkar alldeles för dyra för vad de levererar, och det är ju bara en dassig videokamera från nått märke som ingen hört talas om för 2 år sen.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kör på Motorsport Edition med sugkoppen. Funkar bra på hjälmen, enkelt att montera och flytta runt.

Sugkoppsfästet ska man definitivt inte ha på hjälmen, det funkar kanonbra ja, men det väger åt helvete för mkt.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Gopro är ju så äckligt hype'ade, köp nått annat är mitt råd. Vägrar köpa sånt som det spammas reklam om överallt. Tycker dom verkar alldeles för dyra för vad de levererar, och det är ju bara en dassig videokamera från nått märke som ingen hört talas om för 2 år sen.

Säg nåt annat som levererar lika bra eller bättre bild för mindre pengar då.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska själv införskaffa nån av dessa till vårkanten, inte bestämmt mig vilken än dock.. innan köp blir det några kurser i Adobe Premiere! :p

Vad tror ni om dessa då?? :tungan

http://www.dustinhome.se/camsports-...roduct/5010615292?intcmp=searchProvider_dacsa

Bild
eller
Bild och ljud (mikrofon)

De flesta digitalkameror går det att filma med. Har en själv. Men utan motorljudet blev det rätt trist tycker jag.
Då är det nog bättre filma med smartfånen. Tror många spelar in både ljud och bild.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Säg nåt annat som levererar lika bra eller bättre bild för mindre pengar då.

Det är ju just det som är problemet, att folk inte orkar undersöka något själv utan bara blint köper vad reklamen säger. En enkel googling ger flera alternativ.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är ju just det som är problemet, att folk inte orkar undersöka något själv utan bara blint köper vad reklamen säger. En enkel googling ger flera alternativ.

Kan du ge några tips då, jag googla när jag köpte min o kollade jämförelsevideos osv o ja hitta ingen iaf.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...