GoPro Hero HD 3 vs HD 3+ Black Edition

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tjena,
hittar inga trådar om de nyaste GoPro kamerorna.
Black edition skall vara en grym updatering från GoPro Hero 2.

Nu har det även kommit ut Hero HD 3+, som de lovar ännu mera av!

Bästa updateringarna är väl längre batteritid, mindre, bättre kontrast, snabbare wifi och allmänt bättre bildkvalitet.

http://www.pinkbike.com/news/Review-GoPro-HERO-3-Black-Edition-2013.html

Har någon redan hunnit testa HD 3+?
Jag sitter på en HD 2, och funderar om HD3+ är värt den extra pengen som den är dyrare. Man får rätt billiga HD 3 Black edition nu, de som finns kvar!

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Denna kan vara värd att läsa:
http://www.techradar.com/reviews/ca...ders/gopro-hero3-black-edition-1185585/review

The GoPro Hero 3+ is by no means the leap that we saw from the GoPro 2 to the GoPro Hero3. While users of the GoPro 1 and 2 will see a massive improvement in usability, there are only a few small adjustments to the actual camera from the Hero3 Black Edition.

The big changes are made to the casing, which is smaller and lighter. There's also the improved battery. Both of these items can be purchased separately and are worthwhile additions for Hero3 owners. Although the lens has been improved too, the quality of footage from the previous Black Edition model was already excellent, so if there is a difference it is only marginal.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vi som leker med GoPros häckar här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?240059-Samlingstråd-GoPro-tips-och-filmer

Det här kanske kan vara en hjälp:
http://www.youtube.com/watch?v=B3W5fk-imy8

Personligen valde jag att köpa en till Hero3 Black Edition och ett extra batteri istället för en Hero3+ Black Edition. Varför? Jag är nöjd med mina Hero3 Black Edition och jag ansåg inte att steget upp till 3+ var värt pengarna (dessutom fick jag Hero3:n till ett riktigt bra pris). Vi får väl se om det blir ett byte när Hero4 kommer...

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vi som leker med GoPros häckar här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?240059-Samlingstråd-GoPro-tips-och-filmer

Det här kanske kan vara en hjälp:
http://www.youtube.com/watch?v=B3W5fk-imy8

Personligen valde jag att köpa en till Hero3 Black Edition och ett extra batteri istället för en Hero3+ Black Edition. Varför? Jag är nöjd med mina Hero3 Black Edition och jag ansåg inte att steget upp till 3+ var värt pengarna. Vi får väl se om det blir ett byte när Hero4 kommer...

Är det sagt när en 4a ska dyka upp?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag har köpt + och skillnaden är inte enorm, men tillräckligt stor. Har inte testat den med hoj, men väl i dykmiljö och på snöskoter och snowboard. Speciellt i dåligt ljus är skillnaden märkbar. Batteritiden är längre och det märker man. Kameran är mindre och lättare. Snabbare WiFi och allmänt känns just app styrningen från iphone rappare. Den använder jag mer än fjärren. Det finns egentligen ingen större anledning att köpa en äldre modell när en ny finns. Prisskillnaden är inte väldigt stor.

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har köpt + och skillnaden är inte enorm, men tillräckligt stor. Har inte testat den med hoj, men väl i dykmiljö och på snöskoter och snowboard. Speciellt i dåligt ljus är skillnaden märkbar. Batteritiden är längre och det märker man. Kameran är mindre och lättare. Snabbare WiFi och allmänt känns just app styrningen från iphone rappare. Den använder jag mer än fjärren. Det finns egentligen ingen större anledning att köpa en äldre modell när en ny finns. Prisskillnaden är inte väldigt stor.

Hero3+ är inte mindre och lättare än Hero3. Det är bara huset som är det och det är kompatibelt mellan modellerna. :fakta

När jag köpte min senaste Hero3 BE så fick jag den för 2400 kr när Hero3+ BE kostade 4000+ kr. Det anser jag är en stor prisskillnad, men det var i och för sig för ett tag sedan.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hero3+ är inte mindre och lättare än Hero3. Det är bara huset som är det och det är kompatibelt mellan modellerna. :fakta

När jag köpte min senaste Hero3 BE så fick jag den för 2400 kr när Hero3+ BE kostade 4000+ kr. Det anser jag är en stor prisskillnad, men det var i och för sig för ett tag sedan.

Ja du har då hittat en skitbillig Hero 3 BE för 2400kr! Var hittar du så billigt? Vad jag ser nu ligger de kring 3000kr när Hero 3+ BE är omkring 4000kr. Skillnaden är märkbar, men om man lever med kameran några år så är det väl överkommligt ifall den ändå är igen snäppet bättre.

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ja du har då hittat en skitbillig Hero 3 BE för 2400kr! Var hittar du så billigt? Vad jag ser nu ligger de kring 3000kr när Hero 3+ BE är omkring 4000kr. Skillnaden är märkbar, men om man lever med kameran några år så är det väl överkommligt ifall den ändå är igen snäppet bättre.

När XXL slog upp portarna till sin butik här i karlstad 131120 så sålde de ett gäng Hero3 Black Edition för 2399 kr. Det var ett pris jag var villig att ge för en till GoPro. Att köpa en Hero3+ Black Edition kunde jag inte motivera prismässigt. Dessutom känner jag att jag gärna har likadana kameror för att det inte skall synas någon skillnad i bildkvalitet när jag klipper ihop filmerna. Och, inte minst viktigt, jag är väldigt nöjd med bildkvaliteten på Hero3 Black Edition.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag tycker det är ungefär lika stor skillnad i förbättring mellan varje utgåva, dock var ju den mindre storleken när 3:an kom ganska stort.

Få filmar utan huset så kameran kommer att vara mindre. Wifi på Hero3 är pinsamt långsam mot plusversionen, fast det räcker om man bara vill ställa in vinkeln. Räckvidden är även betydligt bättre på Hero3+ och jag kan tänka mig att man vill ha den om man vill se live vad man filmar, tex med en quadrocopter.

Kameran avgör inte om filmerna blir bra men just nu är det 550:- i skillnad mellan versionerna. Jag hade lätt valt den senaste modellen, och det gjorde jag redan när den kom.

Bra jämförelse. Kolla i HD och fullskärm för att se detaljerna.

http://youtu.be/Y0bGzSMr2C8

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

3400 för BE+

D.G

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2014
Hoj
inget just nu
Jag köpte min hero3 be+ för 1vecka sedan i USA, den gick på ganska exakt 400 dollar motsvarande 2500:-
Min första GoPro och är dö nöjd, så nöjd att jag va tvungen att köpa mc och börja med kortet för att ha något ballt att filma till sommaren!

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Köpte min gopro hero 3 + på blocket som fortfarande var i förpackning.
Jag uppskattar verkligen funktionen Superview och även att batteritiden är bättre än föregångaren.

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Köpte en hero 3+ be for 2995:- I fokus ljud & bild täby Centrum.

Billigare än så lär inte gå att hitta. Typ.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Köpte en hero 3+ be for 2995:- I fokus ljud & bild täby Centrum.

Billigare än så lär inte gå att hitta. Typ.

Det är riktigt bra. Billigare än de billigaste på Ebay, förutom om man kniper en med lågt auktionspris. Priset är ett kampanjpris och de har ca 6 st kvar. Snart 5, för jag köper en om några minuter :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var på biblioteket och såg att LRFs tidning Jaktmarker & Fiskevatten nr 1 2014 hade ett test av action kameror.
Tydligen poppis att sätta på jakthunden. Vad jag förstod.
De testade kamerorna var
Contour 2+
Garmin Virb
Drift Innovation
GoPro (osäker vilken modell)
För mig kändes det som Garmin Virb skulle passa mig.
Efter läst testet.
Men eftersom jag aldrig haft en sån här kamera har jag ju noll koll.
På vad som är viktigt.....:dummer

Bifogat

• Jaktmarker-Fiskevatten.jpg
    Jaktmarker-Fiskevatten.jpg
    32.2 KB · Visningar: 111
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor