GoreTexskräddare i Göteborg

hhhhh

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2020
Hoj
Inte än
Har ett par klimbyxor där dragkedjorna i fickorna gett upp. Har tidigare använt mig av deras garanti men det krävde att man skickade till Österrike vilket tog en evinnerlig tid.

Hade gärna lämnat in till skräddare lokalt istället. Har någon några erfarenheter av skräddare som är duktiga på goretex eller är det bara att ta vilken som?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har ett par klimbyxor där dragkedjorna i fickorna gett upp. Har tidigare använt mig av deras garanti men det krävde att man skickade till Österrike vilket tog en evinnerlig tid.

Hade gärna lämnat in till skräddare lokalt istället. Har någon några erfarenheter av skräddare som är duktiga på goretex eller är det bara att ta vilken som?

Om det är ”vattentäta” dragkedjor skulle jag låta butiken skicka dem för garantiåtgärd. Det kan ju bli så att du får nya brallor om det inte blir tätt.

Med lokal skräddare får du i så fall tjafsa på egen hand och ha otäta fickor resten av livslängden.

Mvh

hhhhh

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2020
Hoj
Inte än
Byxorna är 5 år gamla och köptes på ElitMC innan konken så det är tyvärr direktkontakt med Klims rätt sega service som gäller. Därav att jag gärna hade tagit det lokalt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Byxorna är 5 år gamla och köptes på ElitMC innan konken så det är tyvärr direktkontakt med Klims rätt sega service som gäller. Därav att jag gärna hade tagit det lokalt.

Jag förstår. Men bättre bra och segt än halvbra och snabbt.

Mvh

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Ett alternativ är att köpa nån variant av 'Gear Aid Seam Grip' och ta med till lokala sömmerskan.
(bara ett exempel. liknande produkter finns lite överallt samt andra tillverkare.)

Med en kompetent lokal sömmerska och lite sånt där på sömmarna så blir det ,funktionsmässigt, som nytt.
#fwiw

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det finns en kille i Varberg som lagar och ändrar skinnställ mm.
Heter Tony men jag minns inte vad firman heter.
Någon här känner kanske till honom?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Kanske här? https://www.sysport.se/

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...