Gotland Ring har öppnat första slingan!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Gotland Ring har nu öppnat första etappen av banan som är 1,6KM lång. Banan ligger på Norra Gotland i ett gammalt kalkbrott. De har allmän åkning vissa tider 3-4 dagar i veckan. Jag befinner mig nu på Södra Gotland och känner ett starkt sug att lägga några varv på denna nylagda banan. Det skulle vara kul om någon annan ville hänga på om det är så att ni ändå är på Gotland, alltid roligare att köra när man är fler. Jag kommer att vara på Gotland tom den 12/8. Mer info om tider mm finns på Gotland Rings hemsida: http://www.gotlandring.com

Soliga hälsningar till alla där hemma!
/Simba

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
Hallå

Tjena Simba,jag åker till gotland den 9/8 så om det går att åka på måndagen eller tisdagen så kan jag nog tänka mig att åka en sväng vore kul att pröva på!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Re: Hallå

Yammaretta skrev:
Tjena Simba,jag åker till gotland den 9/8 så om det går att åka på måndagen eller tisdagen så kan jag nog tänka mig att åka en sväng vore kul att pröva på!

Tjena Yammaretta!

Jag åker åter till fastlandet den tisdag den 12/8 så den dagen funkar inte för mig. Hur det ligger till på måndagen den 11/8 vet jag inte just nu och ingen information finns tillgängligt än på nätet huruvida banan är uppen då för allmän åkning. Därför kommer jag satsa på att åka på Gotland Rind nu på torsdag den 7/8. Det är inte otroligt att suget blir så stort att jag vill ta en halvdag till på ringen på måndagen om det går.

Gotland Ring är så nytt så de har inte ordnat med någon betalningsmöjligheter vid banan än så tills vidare är det en Statoilmack i Visby man skall betala hos och sedan visa kvittot vid ankomst till banan. Nåväl, vi får se om det blir åkning av på måndagen med. Om inte annat, skulle du ha vägarna förbi ner mot Hamra eller Hoburgen som ligger i krokarna där jag nu befinner mig så skulle vi kunna ta några svängar på vägarna här på södra Gotland.

/Simba

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
.

Absolut,vore trevligt att köra lite bana eller lite småvägar där borta! :tummenupp

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Re: .

Yammaretta skrev:
Absolut,vore trevligt att köra lite bana eller lite småvägar där borta! :tummenupp

Notera mitt mobilnr i telelistan så noterar jag ditt. Hör av dig vet om att du vill ta dig ner mot södra Gotland. Vi skulle kunna mötas i Hemse, ca 5 mil söder om Visby (om det inte blir banåkning) och dra några mil på underbara småvägar! Jag behöver lite förvarning då jag måste plannera in min åkning och stämma av med frugan att hon ensam tar hand om våra småttingar (Emma är 2 år och Tobias 3 månader). Lämna meddelande eller skicka SMS då täckningen är si och så här nere om jag inte nås direkt.

Vädret på ÖN är kanon, massor av sol och trevlig temperatur, inte för varmt nu. Havet är uppvärmt så bada i havet är inga problem.

Vi höres!

/Simba

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
75 härliga varv avverkat på Gotland Ring!

n'Lasse skrev:
Fick ett glatt sms från Simba idag som förkunnade att han lagt 75 varv på Gotland Ring! :tummenupp

Det stämmer, igår körde jag hela 12 mil på Gotland Rings första ettap på 1,6 Km så det blev hela 75 varv! Banan ligger otroligt häftigt i en sluttning så det är inte bara fina kurvor utan även höjdskillnader som gör körningen extra rolig! På banan var det otroligt bra grepp och inga ojämnheter alls! Jag styvade upp min fjädring, max i fram och rätt hårt i bak med och då gick hojen riktigt bra och stabilt på banan. Jag kan varmt rekommendera ett besök dit redan nu och när banan är klar i sin fulla längd på 6 Km och med en minimibredd på 12 m, höjdskillnader på över 30 m så kommer det vara något alldeles extra. Förutom Allmänhetens åkning som hålls på lördagar, söndagar 10-13 och tisdagar, torsdagar 16-19 så kan banan abbonneras. Kanske kan vara något i samband med LelleTräffen???

/Simba