Gotland Ring me´ AP

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Häpåér!

Tänkte skriva av mig lite om dom 2 dagarna som gått här på ringen me Actionpics!

Fredag morgon, vaknar av ett knackande på dören. Tydligen va frukosten klar. Trodde jag hade bokat en stuga. Men bodde tydligen på hotell, för i köket är världens bästa buffé framdukad och klar... Mumms. Dagen börja bra och iväg till ringen proppmätt möts man av solen som står i topp. Kl 8:30 var det dags för förarmöte och en supertrevlig Lillan håller i mötet och får alla på bra humör.
Det lottas ut oljer och däck, men även nån jefla skit tidning som är helt ointressant för en annan me dyslexi:D
Ingen vinst denna gång. Men grupp fick man byta utan problem.

På förmiddan hade jag redan förstört ett set däck pga av kylan i asfalten.
Förmiddan slutar me att man blir stekt av 6 potatisar på led :huvet:mad:
Kan man bli mer förbannad?
Stolthet som man har, vägrar man inse vad som hänt och håller sig så långt ifrån deras tält man bara kan.
Passade på att sätta på flång nya däck innan lunch för att kunna utesluta att det var däckens fel :gnissla
Henrik som satsar me mig hade fått för sig att han skulle köra i medelgruppen och hade därför anmält sig till den:rolleyes: Ganska kul o se han harva runt bland dom andra mopparna:D Kan inflika att han va lagom less på att bara få köra om folk hela tiden :rofl Dock blev det gruppbyte lagom till lunch & ett lite annat tempo därefter.

Gick upp & stoppa i mig lite pyttipanna och ladda inför eftermiddan.

Nu började folk bli varma i kroppen och ljuga om hur snabba dom är.
Pucken hade fått lite väl bra förtroende och gick ut och prova lyckan i kalkstenen genom att lägga ner nya posörhojen. Men det gick bra och han var snabbt uppe och glad.

Dagen sluta kl 16:00

Lördagsmorgonen var buffén framme igen, Henrik & Marie hade återigen gjort ett storjobb:tummenupp

Förmiddan fortsatte i lugnt tempo me att hitta bra spårval. Tog bra hjälp av Målaren och Pontus som kör otroligt snyggt:tummenupp
Passade på att STEKA Larzon ett par gånger och försöka få tyst på han. Men de va svårt, asså o få tyst på han :D

Depåtältet vårat e så risigt att 2takts talibanerna (Läs mattias/sege) har fått för sig att gasa ur sina skithojar precis utanför vårt tält, inför varje pass :huvet
Så imorn åker skylten "2stroke Forbidden" upp utanför.

Eftermiddagskörningen började bli stabil o jag la mig på jämna 1,32 tider o nöjde mig me det. Tills Nitrous bestämde sig för att byta dekaler me mig och jag fick bruna kallingar.:näsblod:gnissla Satan va äckligt de är me snabba förare som kör om.
Henrik & Icko fortsätter sin interna kamp genom att varv efter varv ligga och stressa varandra. Vem som är snabbast är fortf. inte helt bestämt men det fortsätter imorgon.

Så man kan resumera dagen me att Swedie o Nitrous inte behöver oroa sig för att någon ska köra om. För det gick undan för dom:tummenupp Samt att de flesta har riktiga problem med att få däcken att hålla en hel dag.

Nä nu skriker kocken om att maten är klar. :tuttar
Ny rapport kommer imorn:fyllisar skål

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Låter riktigt kul!
Hört att gotland riktigt käkar däck, även när det är varmare i asfalten. Ska försöka ta mig dit i sommar jag också och köra ett par dagar.

MikkE

Guest
"Passade på att STEKA Larzon ett par gånger och försöka få tyst på han. Men de va svårt, asså o få tyst på han"

Haha :rofl

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Sådärja, Inne på tredje dagen kroppen värker satan (jävla idrott)

Kul som faan, Mycke strul ibörjan med bortfallande bromsar styrburk som stänger av ( fixat med en t-shirt inlindad så den inte skakar)

Några avåkningar blev det med ,Inget alvarligt dock orkade inte hålla upp den i gruset så en liten vältning blev det visst (tur man har polare som målar)

Inte heller är man väl van med så mycke folk på banan, Det har vi inte i dragracing

Har fått gå körskola å lärt mig köra om ( mindre gnäll då )

Bifogat

• Bild0119.jpg
    Bild0119.jpg
    235 KB · Visningar: 193
  • Bild0120.jpg
    Bild0120.jpg
    240.1 KB · Visningar: 213
  • Bild0121.jpg
    Bild0121.jpg
    231.9 KB · Visningar: 258

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Ja vilken dag. Vet inte vart jag ska börja. Börjar me inställa mig med att jag inte ska köra första passet. Men vid 10:15 är det licens som ska ut o köra. O analklådan börjar bli förstor. Så stressar på mig skinnstället och ger mig ut. Går bra till en början, men litar inte fullständigt på däcket då asfalten är kall. Så jag lägger mig och tourar bakom Larzon som kör otroligt fint o mjukt. Men kunde tillslut inte hålla mig och bromsa om han på startrakan. Upp till första hårnålen gick allt bra tills inbromsningen då pumpen inte längre tog. Så jag fick inte ner farten och ansåg mig inte klara kurvan utan gick rakt ut istället. Vilket resultera i att jag kör på en sten som kör dämparna i botten och den kännslan va inte skön.

Så hela förmiddagen och eftermiddan gick åt att lufta slangarna och köpa nya bromsbelägg och byta.
Får ihop hojen lagom till 14:30 tiden då vi går ut på det näst sista passet.
Får återigen hjälp me tempo och spårval av Målaren och pontus som hjälper mig hålla tempot uppe. Och framförallt betydelsen av blicken dit jag ska.

Dagen avslutades tyvärr me att depåtält grannen fick en highsider och skickade honom långt ut i kalkstenen och vidare me ambulans till visby för undersökning. Håller verkligen tummarna för att det gick bra. För dom vill vi ha tillbaka som grannar nästa helg oxå då dom kommer.

Nu sitter vi i stugan me toppen väder och ska äta lite kött me potatissallad från grillkvällen igår.
Over and out. Stuga nr 1

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hört att gotland riktigt käkar däck, även när det är varmare i asfalten.

Blev bättre idag när det blev sol hela dagen och drygt 16-17grader (typ?). Dock går det däck som f-n! Om nån som läser har nå hårda Dunlop NTEC att sälja (nya som beggade) så skicka PM direkt! Hela däckstraven har gått åt nu första helgen :D

PS. Henrik VS Icko har vänt. Jag dominerar :yoparty Dock var Larzon och pojkfittan drygt 1,5sek snabbare/varv när vi åker varv efter varv. Sjukt nederlag för min del :gråta

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Vaffan, har Pucken lagt hojen? Tyckte väl att det var lite speciell slitning på det där mms:et jag fick.. :D

Härlig läsning. Sjukt avis. :tummenupp

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
RSV4 R
Blev bättre idag när det blev sol hela dagen och drygt 16-17grader (typ?). Dock går det däck som f-n! Om nån som läser har nå hårda Dunlop NTEC att sälja (nya som beggade) så skicka PM direkt! Hela däckstraven har gått åt nu första helgen :D

PS. Henrik VS Icko har vänt. Jag dominerar :yoparty Dock var Larzon och pojkfittan drygt 1,5sek snabbare/varv när vi åker varv efter varv. Sjukt nederlag för min del :gråta

Nu börjar jag bli orolig inför min 4 dagars körning. Har bara 1 set conti race attack endurance extra. Däcken jag har med mig är använda till 50%. Om man skulle gräva i plånboken och beställa 1 bakdäck till. :näsblod

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Finns att köpa däck här. Finns dock inga Ntec

Nu börjar jag bli orolig inför min 4 dagars körning. Har bara 1 set conti race attack endurance extra. Däcken jag har med mig är använda till 50%. Om man skulle gräva i plånboken och beställa 1 bakdäck till. :näsblod

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, jag körde 3 pass med ett nytt Soft (enda jag hade kvar) contibakdäck, börja sladda hejvilt redan då. Gotland Ring är dålig på att värma däck. Kallrugg som bara den! Första bakdäcket som redan gått 1 hel dag på Gelleråsen, var nere på korden efter 1.5 dag på ringen. Det var kul o sladda, men det gick inte fort! =)

Nytt bakdäck och 1.27.3 på mitt första fria varv (pass 1), och 1.27.0 på andra fria varvet (pass 2). Hade jag fått några fria varv till och haft ett hårdare bakdäck hade man ju iaf varit nån sek eller två snabbare. Pass 3 fick jag inga fria varv och däcket var omöjligt att gasa med. Svaja både in och ut ur kurvorna = noll förtroende för bakdäcket.

Hoppas jag inte körde någon överdrivet tajt passering :)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vaffan, har Pucken lagt hojen? Tyckte väl att det var lite speciell slitning på det där mms:et jag fick.. :D

Härlig läsning. Sjukt avis. :tummenupp

App app app !
Eller för att citera Larzon:
Man har inte vurpat om man inte har släppt styret !
En liten lågsida helt odramatiskt ut i kalkgruset.
Kraschpuckar e skiten.
Ett pass stukat självförtroende senare så var detta history.
Efter en god kopp kaffe serverad i stuga 1 och chefig glass fixad av undertecknad så är det över och ut från stuga 2 !

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Till att börja med är det inga skithojar, det är redskap för racingvirtuoser men även för oss. Dessutom var Svedberg med också.

Jag hade första parkett när tältgrannen vurpade. Jag ger honom 8/10 för det artistiska (längd/svärta/radie på det svarta strecket) och 9/10 för det tekniska (höjd/antal tumlingar). Jag var först fram till honom och kollade läget och stängde av hojen som låg och brummade i gruset. Han var med på färjan till Stockholm tror jag bestämt, så det är nog ingen större fara med honom. Stukad svanskota, tror jag nog minst dårå.

Sen tror jag däckslitaget heter kalkrugg, inte kallrugg.

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
Bana äter däck?

ja fan vad det har varit kul:tungan och hjälp vad däck som gått åt!

Jag är kvar på gotland och ska köra nästa helg, 4 - 6 juni också.

Är det någon som ska hit då, och har lite slicks över att sälja.

Nya eller beg, PMa eller ring mig på 0768 88 99 55

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Haha..Ungtupparna är kaxiga men Henrik är fortfarande långt efter så tur att han ska träna mer..och förstöra däck..Spolingarna lyssnar ju inte på mig som vet..bäst! Linkan har talang men om han kör om så stressar jag bara av honom ut i gruset..men då måste jag hjälpa honom och lära honom meka..och inget tack får man..Dessa otacksamma snorungar..mutter mutter

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Man ser kärleken i luften när man står där och bjuder på vacker musik, folk njuter till fulla drag och kan inte få nog. Härligt, vi är ledsna för att att precisionsinstrumenten inte kan torrgasas mer, då hade vi naturligtvis bjudit på symfoni hela dagen lång, jag vet att ni vill.

Vi tänkte eventuellt släppa en 'Best of Gotland Ring 20100528-30'-vinyl om det finns intresse så kan ni avnjuta även på vinylspelaren där hemma!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Underbar läsning, du har talang som författare Lindqvist :tummenupp , och rr pilot också förstås :)
Jag hittade inga svarta dekaler på min hoj, fick du mina vita eller blåa :va

Tack alla deltagare som gjorde den här helgen suverän, extremt få krascher och bra flyt hela helgen.

Continental Endurance bakdäck funkar BRA BRA BRA här på ringen vid den ljumma temperatur som det har varit.

/Nitrous & Liwa1

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...