Gotland Ring

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Vi håller just nu på att starta en sektion som kommer att pyssla med Road Racing. Det är fortfarande lite oklart hur det kommer se ut med bandagar för MC och allmän åkning nästa säsong (2004) men så fort jag vet kommer jag att skriva ett inlägg...

Jag måste tillägga att om banan blir som Alec vill (VD) kommer det att bli en rejält rolig och annorlunda bana.

För oss som är gotlänningar betyder det här jättemycket, det är inte alltid så kul att betala 3000:- för att kunna köra en dag på fastlandet (där ni bor alltså...)
För det priset kan jag hyra Gotland Ring en stund helt själv ju...

Som sagt jag skvallrar så fort jag vet nåt.

/Fredric

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tycker Gotland Ring verkar bli helt superbt, och jag kan garantera er att jag och många fler kommer åka över och både köra bandagar och köra race om det anordnas :tummenupp

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Såklart!

Det kommer garanterat att anordnas... det är bara en tidsfråga.
Bandagar börjar ju redan i år (än så länge genom Bike Events m.m.) men tävlingar kräver så mycket runt omkring, men jag vet att GR har som mål att få dit STORA evenemang...

/Fohlin

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag frågade Fredrik Hansson från Svemo om de har haft någon besiktningsman med i designen av banan så att den verkligen kommer att gå att godkänna för roadracing. Han visste inte mycket om det vilket jag tolkar som att ingen på Svemo har någon koll på detta högintressanta projekt!
Hur pass insatt är du i arbetet Fohlin? Vet du om det har varit någon rr-kunnig med i designen av bananen t.ex?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag vet att Mange Andersson har haft något att göra med Gotland Ring, och jag vet att de siktar på FIM-standard på banan, så jag hoppas verkligen att svemo inte ska ha nåt att klaga på.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Inte speciellt

Jag är inte speciellt insatt i arbetet tyvärr. Jag har rekommenderat Företaget Gotland Ring att kontakta Mange Andersson, dessutom tror jag att de haft någon konsult nere för att ta del av planeringen.
Så jag hoppas verkligen att de räknat rätt!
Men jag vet också att marken de bygger banan på ger många möjligheter. Och banans sträckning gör att de inte "bygger in sig". Jag menar alltså att avåkningsytor m.m. kan justeras i efterhand (utom kanske vid ett ställe där jag hoppas på att konsulten har rätt...)

Vill man ha dit t.ex. STCC så kommer ju hojarna på köpet kan man säga, så det skulle vara en miss att inte få banan godkänd..

Men som sagt, så fort jag får reda på nå´t så skvallrar jag ;)

/Fohlin

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Inte speciellt

Fohlin skrev:
Men som sagt, så fort jag får reda på nå´t så skvallrar jag ;)

/Fohlin

Låter klart intressant. Ser fram emot att köra på GR.
Keep us posted :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...