Gottröravägen badar i rullgrus!

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Blev chockad idag när jag på hemväg från jobbet på Arlanda konstatera att de lagt ut
RIKLIGT med gråfärgat lagningsgrus över HELA vägen från Lunda livs och norrut!!
Vet inte om det är på hela sträckan upp till Gottröra.

Det går inte att köra fortare än 40 knyck om du inte har en speedway-preppad båge och kan köra på bredsladd!
Det står en tillfällig "varning för halkig vägbana" vid vägkanten vid Lunda livs.
Plockar nån klåpare bort den är det förenat med livsfara att köra på vägen då man inte ser gruset förrän det är försent!:näsblod

VARFÖR?? Vägen var hur fin som helst utan större sprickor och tjälskott.:huvet:huvet:huvet

Misstänker att det är trafikverkets sätt att få bort oss tvåhjulingar från vägarna. Har nån sopaggregat och traktor så kom förbi!
Jag bjuder på kaffe!:Bugar

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Va i HELVETE!!!! Den vägen var ju hur fin som helst! Detta slår ju rekord i dumhet...Hoppas nån idiot som varit med att lägga ut gruset, själv halkar av vägen. En av de roligaste vägavsnitten - och nu helt paj...:huvet:gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nänä, de har lagt på ny beläggning. Rullgruset kommer fastna i vägbanan inom sinom tid. Resten sopas bort.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
När man körde där igår kväll kände man hur hela hojen flyttades i sidled i kurvorna fast än att det gick under skyltad hastighet.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Vad i helvete? Detta var ju utan tvekan bästa hojvägen i södra roslagen. Finns det ingen hejd på detta? Är det samma lågfartsbeläggning som på Bogesund?

Jävla skit, jag som skulle åka via Gottröra i eftermiddag.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jag tar mig en sväng dit i eftermiddag för att inspektera. Jag blir hysteriskt arg på sådana där åtgärder. Det är en öde landsväg mitt ute i ingenstans där det bor ett par inavlade bönder. Det måste väl ändå finnas mer sansade åtgärder att vidta än att göra grusväg av en helt funktionell asfaltsväg.

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Men då! Körde ju där häromdagen och då va det fint... :skrämd :4skrika :(

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Lägesrapport från Gottröra. Det är inget "lågfartsunderlag" 'a la Trafikverket, det är som om någon har sandat halva vägen från Lunda upp till Gottröra. Sitter en tillfällig varningsskylt vid Lunda livs (korsningen med livsmedelsbutiken och DinX-macken). Varningen upphör en bit ner där man kan svänga av vidare mot Frösunda, ungefär halvvägs till Gottröra. Det var inte såhär grusigt i helgen, kan inte minnas några varningsskyltar då heller. Det finns verkligen anledning att ta det varsamt iaf halva vägen, men några indikationer till att vägen ska göras om syns inte.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tack för informationen! :tummenupp Det blir väl bra om nån vecka eller två, på den vägen.......fattar ändå inte varför den behövde lagas?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Såg inte alls ut som om man hade några avsikter att bedriva vägarbete, såg snarare ut som att någon random bonde sandat vägen och slängt upp en temporär "varning för stenskott"-skylt.

imag0054w.jpg

Last edited:

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Det är många småvägar runt omkring arlandaområdet som har lagats på liknande sätt. Såg idag att dom börjar sopa bort det överflödiga så allt är väl som vanligt snart

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Det är många småvägar runt omkring arlandaområdet som har lagats på liknande sätt. Såg idag att dom börjar sopa bort det överflödiga så allt är väl som vanligt snart

Noterade att det var grusigt som attans även in mot Markim, men lagningarna lyste med sin frånvaro. Vad och hur försöker egentligen laga? Det verkar ju bara vara grus, inget som skulle få gruset att fästa som en permanent del av någon lagning? Eller kör jag så kvickt att jag inte ens ser lagningarna :gnissla

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Körde gottröravägen idag. Var nästan grusfri nu, dock sitter fortfarande varningsskyltarna uppe så man får vara på sin vakt ändå =)

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Glömde skriva det, gled förbi Gottröra idag. Antingen är jag blind som en fladdermus eller så har dom städat upp. Skyltarna satt kvar och man kunde se lite mer "glitter" i "första" halvan av gottröra än den andra. Om det beror på finkorningt grus/sand eller riktningen vs solen vet jag ej. Jag höll stadiga ... <konstpaus> utan problem.

Dock hade dom bytt skylt från Stenskottsskylten till halkskylten.

Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Körde där en sväng igår också, det mesta gruset verkar vara borta. "Varning för stenskott"-skyltarna är nu bytta till "varning för halt väglag".

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning