GP 500 över internet

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
...Är det nån här som har spelat gp 500 över nätet, jag har provat att hosta men det är ingen som kommer in/hittar mig.

Nån som vet hur man gör.........

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Jag har ingen aning och jag förstår mig inte på datorer, men i skolan idag så snackade en polare om att hosta ett spel (Det var inte GP 500 men ändå....), men han sa att det inte gick om man hade... vad hette det... Router? :confused: ? eller nått sånt...

Han sa att när man skrev in IP nummeret och vill joina hans spel, så anropades routern istället för datorn.... Så att man försöker spela med routern...

Vet inte om han sa riktigt så, men nått sånt var det.... (jag brukar inte lyssna på deras datasnack, men när jag hörde det här så tänkte jag på att ingen kunde joina ditt spel...)

Men jag har ingen aning om det är det som är fel eller hur man fixar det....

Ps... Jag kollar lite med datanördarna i skolan i morgon och ser om dom vet....

HA DE GÔTT

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Om man har router måste man ställa in routern så att allt som har med gp500 att göra (det som skickas på gp500-porten... kommer inte ihåg vilken) skickas vidare till din dator (din dators interna ip-nummer), då ska det fungera... Jag har router och för mig funkar det iaf.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
mattsson skrev:
Om man har router måste man ställa in routern så att allt som har med gp500 att göra (det som skickas på gp500-porten... kommer inte ihåg vilken) skickas vidare till din dator (din dators interna ip-nummer), då ska det fungera... Jag har router och för mig funkar det iaf.

Kolla upp vilken port det är så är du snäll :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum