GPR-motor?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
En kille som tidigare ägt min GSX-R sade att den hade en "GPR-motor".
Någon som vet vad han kan ha menat med det?
Jag har Acra-system på hojen, så det är alltså inte avgassystemet som avsågs.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Det är ju enbart hans "problem", inte mitt, inte ditt, att inte veta vad saker heter. :näsblod
- Ja jo, men hur vet du att han menar GSR då? Jag tänkte att han kanske blandade ihop det hela med GPR-reservdelar som ju faktiskt finns.

När du ändå är på tråden - hur ser jag om det skulle vara en GSR-motor i ramen? Någon tydlig skillnad utan att behöva skruva loss något? Tycker att något borde skilja mellan en originalmotor från 1998 och GSR:en som kom 2011.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad den där personen exakt avser med "GPR" vet ju varken du eller jag. Gissa kan vi göra hur mycket som helst. Du lär fråga personen i fråga om han hade problem med avgassystemsmotorn GPR. :hihi

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Vad den där personen exakt avser med "GPR" vet ju varken du eller jag. Gissa kan vi göra hur mycket som helst. Du lär fråga personen i fråga om han hade problem med avgassystemsmotorn GPR. :hihi
- Nä precis, problemet är att han inte svarar längre så jag får leva med sömnlösa nätter resten av livet.

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag översätter från brinkiskan:

Med stor sannolikhet snackar den tidigare ägaren skit.
När han kläms på pulsen så går han helt enkelt full ubåt för slippa konfronteras med sitt nonsenssnack.

Om jag hade en spänn för alla människor som berättar om hojar dom har eller haft och som tidigare ägare stoppat in "GP-prylar" i eller att dom ägt en "fabriksracer" som på diverse underliga sätt hamnat på gatan som en vanlig hoj men som givetvis varit mycket snabbare än alla andra.

"Har jag berättat om den gången..."
Jaaaa!

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag översätter från brinkiskan:

Med stor sannolikhet snackar den tidigare ägaren skit.
När han kläms på pulsen så går han helt enkelt full ubåt för slippa konfronteras med sitt nonsenssnack.

Om jag hade en spänn för alla människor som berättar om hojar dom har eller haft och som tidigare ägare stoppat in "GP-prylar" i eller att dom ägt en "fabriksracer" som på diverse underliga sätt hamnat på gatan som en vanlig hoj men som givetvis varit mycket snabbare än alla andra.

"Har jag berättat om den gången..."
Jaaaa!
- I det här specifika fallet så svarade han bara på min annons och önskade lycka till med det hela. Han var då tidigare ägare till den o sa då dels att det suttit en en-cuts-sadel på den tidigare och att det var en "GPR-motor" i den. Sen har vi inte hörts mer efter det.
Han hade inget vidare intresse av att skryta om hojen på något sätt.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Träffade en kille en gång som var helt säker på att Hiss-systemet på hans Fireblade var ett mycket sofistikerat anti-wheelie system som gjorde det omöjligt att slå runt.
Var han en idiot? Ja!
Tror jag att min Honda har anti-wheelie? Nej, men den har startspärr?
Tro inte på allt som folk babblar om...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den enda motorn med namnet jag kommer på såhär på rak arm är väl Derbi tvåtakt på 50 - 125cc.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Träffade en kille en gång som var helt säker på att Hiss-systemet på hans Fireblade var ett mycket sofistikerat anti-wheelie system som gjorde det omöjligt att slå runt.
Var han en idiot? Ja!
Tro inte på allt som folk babblar om...
- Nä jag tror inte, jag undrade bara om någon kände till begreppet.

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Var han en idiot? Ja!
Tro inte på allt som folk babblar om.

...men det ligger ändå något i det.

Lägg nyckeln i mikron i 15 sekunder, så blir det inte mycket framhjulsres efter det. :fakta

För övrigt är tre- och fyrbokstavsförkortingarna hos bil- och MC-tillverkare en ständig källa till missförstånd och
-tolkningar.

Jag har träffat på åtskilliga bilister som kört som fan i blixthalka, fast i övertygelsen att dom hade "halkvarnare".
Det var ASR-lampan som avsågs. Så länge den inte blinkade så var det inte halt...

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Vrängde ut och in på google, men hittade inget av värde. Så troligen har gamla ägaren skrivit fel eller drabbats av autocorrect. Har ni pratat i telefon kanske du hört fel och det är något snarlikt som GTR?

Oavsett så behöver det ju inte betyda att motorn är original. Det står inget modellnummer eller liknande på den?

Sitter det en GSR-motor i, lär du märka det om du gör en toppfartsrunda :näsblod

Närmsta "rimliga" motorerna :crash
Kawasaki GPZ750R
Yamaha GP800R
Suzuki GT750R

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...