Gpr slip-on

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
Jag undrar om någon känner till det Italienska märket GPR och om det är bra. Jag fick det på köpet till min zx10r. Jag tänker på om ljud o effekt är liknande mer kända märken tex akrapovic och yoshimura.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
hellbit skrev:
Jag undrar om någon känner till det Italienska märket GPR och om det är bra. Jag fick det på köpet till min zx10r. Jag tänker på om ljud o effekt är liknande mer kända märken tex akrapovic och yoshimura.
Sälj den... Låter skräp, taskig passform och dålig livslängd. Men valet är fritt... :rolleyes:

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Både jag och min bror är väldigt nöjda med både ljudet och passform. Effekten
vet jag inte om det hände så mycket,men brorsan märkte en liten skilnad på sin hoj.
Jag kör Hornet 600 och bror kör SV650.

Antaglien får du säkert lite mer effekt med dem dyrare märkerna, men för dem
pengarna man lägger på GPR så tycker jag man får mycket för pengarna! Möjligen
är det carbon ljuddämparen från GPR man ska passa sig för, vad jag har hört, då
kvaliten är något lägre än vad den borde.

Skuggan

Guest
Både jag och min bror är väldigt nöjda med både ljudet och passform. Effekten
vet jag inte om det hände så mycket,men brorsan märkte en liten skilnad på sin hoj.
Jag kör Hornet 600 och bror kör SV650.

Antaglien får du säkert lite mer effekt med dem dyrare märkerna, men för dem
pengarna man lägger på GPR så tycker jag man får mycket för pengarna! Möjligen
är det carbon ljuddämparen från GPR man ska passa sig för, vad jag har hört, då
kvaliten är något lägre än vad den borde.

Lfyter tråden och vill veta om det är någon mer som hört att carbon ljuddämparen har sämre kvalitet?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Lfyter tråden och vill veta om det är någon mer som hört att carbon ljuddämparen har sämre kvalitet?

dom hade problem med epoxin en period på kolfiberdämparna borde vara löst för längesen ,var 3-4 år sen eller nåt sånt .

Skuggan

Guest
Hehe.. ok så det som Avelin skrev om att carbon var sämre stämde för ett par år sedan? :)

Så med andra ord kan jag åka och köpa mitt G.P.R Carbon High-pipe i morrn :yoparty

(titan på bild)

Bifogat

• suzuki_08_1.jpg
    suzuki_08_1.jpg
    80.1 KB · Visningar: 111

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Kör med dubbla gpr gpe(titan) på min k7 1000.Är nöjd med både passform o ljud..

Live_free

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
Motorcykel
Hade GPR på min gamla hoj. Tog bort den. Gick upp till 107db vid mätning. en aning överdrivet. Ger tinnitus :|

Live_free

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
Motorcykel
Frozty, nä, db-killers i all ära men när ljudet går så där högt och själva sliponet ger ev marginellt med effekt då känns det mer vettigt att plocka bort den faktiskt. Har en BT1100 och kommer nog aldrig mer att plocka bort original. Njuter mer av att köra.. Pendlar till jobbet med bågen och då är det skönt att glida fram utan att föra en massa oväsen. Vid motorvägskörning så var det mest irriterande. Dock kan jag sakna ljudet för att markera vid omkörning el dyl :)

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Frozty, nä, db-killers i all ära men när ljudet går så där högt och själva sliponet ger ev marginellt med effekt då känns det mer vettigt att plocka bort den faktiskt. Har en BT1100 och kommer nog aldrig mer att plocka bort original. Njuter mer av att köra.. Pendlar till jobbet med bågen och då är det skönt att glida fram utan att föra en massa oväsen. Vid motorvägskörning så var det mest irriterande. Dock kan jag sakna ljudet för att markera vid omkörning el dyl :)

kan hålla med om att det är skönt när det är tyst, speciellt på motorväg. Jag hörde just en bt1100 med leo vince i helgen, den lät mycket bra och inte alls så högt. Om du någongång blir sugen på något annat än org till din så kan jag rekommendera att du kikar på leo :)

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Tjena. Hade också en BT 1100 innan med GPR dämpare innan. Ljudet va gött, men hojen va tradig. (min åsikt). Kan dock hålla med om att det blir jobbigt,att köra motorväg i längre sträckor. Inget fel på kvalite`n iallafall.

Skuggan

Guest
Nu är det monterat o klart! Mer än nöjd :)

Bifogat

• yky.jpg
    yky.jpg
    34.7 KB · Visningar: 100

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Skuggan, det där ser riktigt bra ut!

Jag har GPR high-pipe på min Sv, men tror den skulle vara snyggare om dämparen satt nere, som orginal. Vart har ni köpt era avgasningsrör? Är på jakt efter en rörstump så jag kan sänka den.

Skuggan

Guest
Kolla me Boove som är generalagent för G.P.R dom kanske kan grejja ett mellanrör till din hoj

Skuggan

Guest
Jag besiktigade min hoj idag med det nya sliponet, utan db killer med blankt papper :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy