Gps-program

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Någon som vet om det finns något enkelt program för att kunna se typ bromspunkter, hur hårt man bromsar osv osv. Vill även kunna jämföra olika varv från olika eller samma pass. Just nu har jag contour +2 som loggar i 5hz och sparar dom i nmea filer. Kanske inte är världens bästa gps att använda på banan men borde ge tillräckligt för att man ska kunna analysera i stora drag. Tanken är att skaffa en ordentligare gps logger i framtiden, främst för att kunna få en snabbare feedback på banan så ett program som klarar olika gps format är ett stort plus

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
http://www.racechrono.com/

Är riiktigt bra. Funkar bra på Android och Windows mobile samt gamla Symbian. Har kört med detta något år nu tillsammans med en extern gps-puck och det funkar mycket bra :tummenupp

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Glömde säga att jag vill ha något som fungerar på win8 då jag kör Windows phone :p

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Jag har en sån här: http://www.qstarz.com/Products/GPS Products/LT-Q6000-F.html

Men även fast det är 10Hz-GPS och G-meter i den så tycker jag det är svårtolkat och inte tillräckligt exakt för sån analys. Nu kanske andra GPS-timers/loggers är bättre än min, men jag tror inte en 5Hz kamera är det.

Det jag har fått ut av mina loggar är att jag ofta slår av på gasen 50-100 meter innan jag klipper på hejdarna, men exakta bromspunkter ser man inte så lätt... När man håller ~250 blås så är det 14 meter mellan mätpunkterna (i 5Hz), sen kommer det brus och drift på det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...