Gräva, schakta, fylla

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Tyvärr måste dom göra om det, för dom har inte tänkt så långt innan dom grävde denna gång. Det finns ingen plats innanför fållan så det går inte att få unden cykeln. Enda vägen är tillbaka ut på banan och det är ju kanske inte så bra. Det måste finnas en 2m väg på andra sidan också.

/HW

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ni har alltså inte byggt om banan utan vallen, SUPER,,,,,,
det är suveränt, ni visar återigen att LMS är en superklubb, får flytta till Linköping eller till att börja med byta klubb (igen).
Nu börjar jobbet med avåkningszonen utanför torparn gissar (hoppas) jag? :7peta

Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Äh, du har ju 3 kilometer på dig att få stopp på hojen där... om du inte prickar lilla torpet såklart men det gör inget, det används ändå inte till något vettigt vad jag vet!!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja nu menar jag ju inte framför torparn, där är det helt ok.
utan i början på svängen, utsidan, har du kanske inte tänkt på men det faller flera meter där.
Det händer inte ofta med när det vurpas där blir det bara skrot kvar.
Och vadå få stop på hojen? du har ju redan vurpat.
Raktfram på bilden alltså.

Bifogat

• sviesta.jpg
    sviesta.jpg
    40 KB · Visningar: 119
Last edited:

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
R2 skrev:
ja nu menar jag ju inte framför torparn, där är det helt ok.
utan i början på svängen, utsidan, har du kanske inte tänkt på men det faller flera meter där.
Det händer inte ofta med när det vurpas där blir det bara skrot kvar.
Och vadå få stop på hojen? du har ju redan vurpat.
Raktfram på bilden alltså.

Man kan slå sig något alldeles fantastiskt där eftersom det finns ett dike där :död (åtminstone för två år sen). Fråga Mangnus Fransson, han kan intyga...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
alla har vi väl lite olika spår, men nog är det ett spår jag brukar ha.
tror grejen är att bildvinkeln är ovanlig, har aldrig sett en bild tagen från samma ställe.
Det är ju ut ur snabbvänstern efter esset, på väg fram till Torparn.
Sen är det nog så att jag ska köra om killen framför, och planerar göra detta på yttern i torparn, där av kan mitt spår se ut att va lite mycket på "väg till vänster"

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mitt i brukar det bli, ibland höger om mitten.
farten, och/eller accet får bestämma spår här, visst man vill ju inte hamna lång till höger men nånn större fara är det inte, för spåret in i torparn alltså.
på min (dåvarande) 750 hade jag tvåan ur esset, tvåan - trean - och precis fyran in i vänstern, igenom vänstern med fullgas fram tills(nästan) jag lägger höger där jag bromsar från höger om mitten, lite innåt och sen ut mot kanten/torpet. (sen kommer hemligheten med sviesta, om du frågar mig)
Men som synes på bilden är det hyffsat gott om tid och plats att ta höger eller vänster om en motståndare där, men om jag är själv eller leder (lite högre fart)så blir det som ovan.
Nu är ju inte jag nånn kung på Sviesta, men jag älskar banan och kör 55,1 med orginal 750 så helt kass är det ju inte.
Vad åker du för hoj,klass,tid? många varv är svaret på hur man åker fortare, lyssna inte för mycket på mig eller nånn annans råd, men återigen, då kanske då inte ska lyssna på detta heller... :lol

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det som luras är bilden. Teleobjektiv trycker ihop bilderna och gör att de förlorar känslan av djup. Spåren tycker jag ser finfina ut. En ytterrökare under inbormsningen till torparn är ren poesi, man känner sig som Rossi varje gång.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...